cliffme Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Har kjøpt kabinett+hk+cpu hos pcutstyr.no Lurer på om jeg kanskje skal benytte meg av angreretten på 14dager. Vil gå over til amd64 fra P4. Er det noe som har erfaring med dette? Er det bare å si ifra, få returnr og sende tilbake? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Ta en titt på websiden deres kankje......... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det står på et eget angrerettskjema som fulgte med i pakken. Har du ikke fått det, har du 2-3 mnd angrerett eller noe i den duren. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Jojo. Det er greit. Fikk tingene for 1 uke siden. Har 14 dager angrerett. Men må man ha en sinnsykt god grunn eller er det nok at man ikke er fornøyd? Lenke til kommentar
skrotnisse Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 I følge forbrukerkjøpsloven kan du levere varene tilbake hvis de er i like god stand som når du fikk de. Håper du har spart eskene. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Hehe! Det er ikke så mye som en ripe på embalasjen engang så det går bare bra. Da har jeg søkt om retur så regner med at alt går i boks. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Men må man ha en sinnsykt god grunn eller er det nok at man ikke er fornøyd? Trenger ingen grunn. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Men PCUstyr er ektremt flisespikkende på angreretten. De vil sikkert prøve å slå deg i hodet med at hvis varene er åpnet (dvs forsegling er brutt) har du ingen angrerett. Da er det bare å be dem drite og dra, siden både loven og forbrukerrådet åpner for at man kan teste varen uten å miste angreretten. Det er jo den er til ... Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har selv sendt en pakke i retur til PCutstyr nå nylig. Det virker som de har laget sin egen definisjon av loven. Fikk et skriv der det sto om spesielle vilkår som de visstnok har fått fra Forbrukerrådet, men etter det jeg har lest og hørt direkte fra forbrukerrådet har man full rett til å montere og teste utstyret. Med andre ord; hvis de prøver å nekte er det bare å ta en kjapp tur på lovdata.no, og stå på sitt! Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Har selv sendt en pakke i retur til PCutstyr nå nylig. Det virker som de har laget sin egen definisjon av loven. Fikk et skriv der det sto om spesielle vilkår som de visstnok har fått fra Forbrukerrådet, men etter det jeg har lest og hørt direkte fra forbrukerrådet har man full rett til å montere og teste utstyret. Med andre ord; hvis de prøver å nekte er det bare å ta en kjapp tur på lovdata.no, og stå på sitt! Har du en link rett til der dette står. Snakket akkurat med pcutstyr. De sa at siden jeg hadde testet utstyret så var det ikke reurrett på dette. Hva skal jeg angre på når jeg ikke får testet det. Så bra ut på papiret, men var ikke 100 % fornøyd når jeg fikk testet dette. Stemmer dette? At det ikke er returrett på cpu+hk+kabinett ettersom jeg har testet dette? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Etter hva jeg har lest på www.lovdata.no så skal det ikke ha noe å si at man tester komponentene. Produktet må kunne leveres tilbake i tilnærmet den stand man fikk det i. Pcutstyr.no skriver ingenting om at man ikke kan teste det. Det er de ifølge loven pliktig til!! Det eneste som står er at embalasjen ikke må skrives på, eller rives i. Har bare åpnet eskene. Ikke ødelagt det. Dermed så skal jeg ha retur på komponentene mine. Har sendt de en litt kvass mail... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Ring til det lokale forbrukerrådet med en gang og få et papir på deres mening i saken. Like greit å få det først som sist, siden PCUtstyr kommer til å krangle til "the bitter end". Du vil sikkert etterhvert få et tilbud om å få levere tilbake produktene, men - 30% i "avgift". Dette må du bare blankt ignorere. De kan skrive så mye de vil i disse skrivene sine, men det er norsk lov som gjelder som et minimum. Etter loven kan du teste varene, men ikke "bruke dem som om de var dine". Dvs at du monterer sammen maskinen, starter den opp... tester at ting funker og at ytelsen er sånn den skal i maks et par dager. Å klokke livskiten ut av utstyret i 13 dager, vil jo selvfølgelig gjøre at du mister angreretten. Ergo, PCUstyr kan bare arkivere denne saken der sola aldri skinner... Gi link til denne tråden til PCUtstyr... spennende om de ønsker å få så mye negativ oppmerksomhet for en filleting. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Sånn. Nå har jeg sendt mail til forbrukerområdet. Kommer ikke til å gi meg på dette. Fikk også "tilbud" om 30%! Sa at det kom ikke på tale! Norsk lov er norsk lov. De kan ikke lage en egen pcutstyr.no lov! Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Bare å returnere. Hadde de ikke lagd bråk om det, hadde du kanskje valgt butikken deres til å kjøpe AMD64 også, slik at de kanskje ikke hadde tapt noe som helst på å ta tilbake varene... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Bare å returnere. Hadde de ikke lagd bråk om det, hadde du kanskje valgt butikken deres til å kjøpe AMD64 også, slik at de kanskje ikke hadde tapt noe som helst på å ta tilbake varene... Det stemmer. SKULLE kjøpe shutlle barbone+cpu her, men de mistet denne ordren til noen annen. Har kjøpt en god del fra pcutstyr, men ser ut som den epoken er over nå. "bra" reklame for pcutstyr dette. GO pcutstyr.no Har kontaktet forbrukerombudet. Får høre hva de sier til dette. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Det som er saken her er at slike returer er SVÆRT dyrt for nettbutikkene. Har selv snakket med folk som driver nettnutikk som sier at denne forbrukerrettigheten er med på å gjøre det ekstremt vanskelig å tjene penger i denne bransjen. Følgelig er det ikke så vanskelig å forstå at noen prøver seg på en kjapp egendefinisjon av norsk lov. Men du har helt klart retten på din side... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Det som er saken her er at slike returer er SVÆRT dyrt for nettbutikkene. Sant, angrerett er direkte tap for butikken. Men som du sier, kunden har retten på sin side. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Det som er saken her er at slike returer er SVÆRT dyrt for nettbutikkene. Har selv snakket med folk som driver nettnutikk som sier at denne forbrukerrettigheten er med på å gjøre det ekstremt vanskelig å tjene penger i denne bransjen. Følgelig er det ikke så vanskelig å forstå at noen prøver seg på en kjapp egendefinisjon av norsk lov. Men du har helt klart retten på din side... Tror det blir mye dyrere i lengden å ikke gi god kundeservice, og for ikke å snakke om å bryte loven. Nei, jeg anbefaler alle å holde seg langt unna slike useriøse bedrifter. Man skulle jo tro at de visste bedre etter å ha drevet butikk såpass lenge. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 I angrerettloven står det at varen skal leveres tilbake "i tilnærmet samme stand og mengde". Dette kan selvfølgelig tolkes på flere forskjellige måter, og PCutstyr tolker dette som at "varen skal kunne selges som ny". Når det gjelder forseglinger, sier loven at du mister angreretten ved å bryte forseglingen på enkelte produkter som CDer, DVDer og dataprogrammer. Dette er egentlig ganske selvfølgelig mtp piratkopiering, og gjelder altså ikke for PC-komponenter. Jeg er tilbøyelig til å tro at den informasjonen PCutstyr sier de har fått fra forbrukerrådet er noe de har funnet på selv, eventuelt at de har vridd kraftig på ordlyden. Gleder meg derfor til du får svar fra forbrukerrådet. Håper bare "angringen" min går i orden uten slike problemer, har liten lyst til å sitte i en 6mnd krangel med en nettbutikk.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Det som er saken her er at slike returer er SVÆRT dyrt for nettbutikkene. Har selv snakket med folk som driver nettnutikk som sier at denne forbrukerrettigheten er med på å gjøre det ekstremt vanskelig å tjene penger i denne bransjen. Følgelig er det ikke så vanskelig å forstå at noen prøver seg på en kjapp egendefinisjon av norsk lov. Men du har helt klart retten på din side... Sånn er det å drive butikk. Enkelt og greit. Og svært dyrt vil jeg ikke si, de taper kanskje 500 totalt på salget, og 1 timeslønn på å ta i mot varen på normal måte. Å krangle og slite i mange arbeidstimer derimot, det taper de mer penger på. Endret 26. august 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå