Gå til innhold

Lage min første hjemmeside!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder webdesign er nok det beste programmet Adobe Photoshop.

Når det gjelder å sette den sammen og legge den ut vil jeg anbefale Macromedia Fireworks, Macromedia Dreamweaver og Cute Ftp eller Crystal Ftp.

 

Alle Adobe og Macromedia-programmer koster flesk da, men du kan laste ned en 30 dagers trial uten problemer.

Lenke til kommentar
www.freewebtemplates.com

www.freelayouts.com

www.free-templates-layouts.com

Hva skal jeg velge... Hva burde jeg laste ned altså.. er jo så mye..

 

Kan man på noen måte være med å velge hva url adressen min skal være???

 

ps: og hvor finner jeg microsoft frontpage??

Endret av eirik99
Lenke til kommentar

Adobe photoshop kan fint brukes til webdesign.. du lager det bare som et bilde og slicer det opp etter på med slice tool. photoshop har en egen funksjon som lagrer bildene og lager en html side med designet oppsatt..

 

deretter er det bare copy & paste av de delene du skal bruke i ditt eget design oppsett.. meget lettvint.

 

:love: aah.. photoshop ass. :love:

Lenke til kommentar

Min erfaring av frontpage er at den lager html på den måten microsoft vil ha det. ikke etter hvordan w3c standarden er. Derfor vil jeg heller anbefale deg Dreamweaver som du kan finne på www.dreamweaver.com. det har jeg brukt i alle år gjennom tidene både gui og coder style. coder style fungerer også på en andre rekker av programmeringsspråk med code hilighting.

 

ms sux and all its products. Rebel against the tyranni and go freeware/opensource. Avoid microsoft at all costs. linux forever. debian rules!

 

hehe.. smør på flesk.. :innocent::D

Lenke til kommentar
Min erfaring av frontpage er at den lager html på den måten microsoft vil ha det. ikke etter hvordan w3c standarden er. Derfor vil jeg heller anbefale deg Dreamweaver som du kan finne på www.dreamweaver.com. det har jeg brukt i alle år gjennom tidene både gui og coder style. coder style fungerer også på en andre rekker av programmeringsspråk med code hilighting.

 

ms sux and all its products. Rebel against the tyranni and go freeware/opensource. Avoid microsoft at all costs. linux forever. debian rules!

 

hehe.. smør på flesk.. :innocent::D

så dreamwaver er freeware/opensource???

 

Greit nok at Dreamwaver er ett bedre produkt for proffe brukere, men etter det jeg leser uttav trådstartern er han helt og holden blank på området. Regne dog med at han kan litt MS office OG DA e nok frontpage ett bedre valg for han.

Men såklart Frontpage koste peng så kanskje han bør se på noe gratis greier?

 

En tur på http://www.tucows.com er kanskje likså bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...