White Fox Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hei... Jeg har tenkt til å lage min første hjemmeside.. Til dette trenger jeg litt hjelp siden jeg er HELT fersk innenfor dette omerådet.. Hadde vært fint med litt info om hvor og hvordan jeg opretter og behandler hjemmesiden.. på forhånd takk.. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Når det gjelder webdesign er nok det beste programmet Adobe Photoshop. Når det gjelder å sette den sammen og legge den ut vil jeg anbefale Macromedia Fireworks, Macromedia Dreamweaver og Cute Ftp eller Crystal Ftp. Alle Adobe og Macromedia-programmer koster flesk da, men du kan laste ned en 30 dagers trial uten problemer. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det finnes også templates du kan laste ned. Der er det ferdig design og hele pakka. Trenger bare å skrive inn det du vil ha der og legge til bilder. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Microsoft Frontpage er VELDIG enkelt. Bra for en "nybegynner". Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det finnes også templates du kan laste ned. Der er det ferdig design og hele pakka. Trenger bare å skrive inn det du vil ha der og legge til bilder. Har du en URL???? Lenke til kommentar
monstar Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det finnes også templates du kan laste ned. Der er det ferdig design og hele pakka. Trenger bare å skrive inn det du vil ha der og legge til bilder. Har du en URL???? GOOGLE er din venn! Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Har allerede adobe photoshop så det er ikke noe problem.. Hvor finner jeg microsoft frontpage?? Har ikke url. Hvor burde jeg skaffe det?? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det finnes også templates du kan laste ned. Der er det ferdig design og hele pakka. Trenger bare å skrive inn det du vil ha der og legge til bilder. Har du en URL???? GOOGLE er din venn! Er helt klar over at vi har Google men nå tenkte jeg kanskje du hadde en bestemt url som man kunne gå direkte til.... Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Har ingen direkte URL, men du kan bare søke etter "free webdesign templates" eller noe sånt. Eller "Download free web templates" Du finner garantert noe! Ihvertfall med google! Frontpage finnes jo som standard sammen med Office. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) www.freewebtemplates.com www.freelayouts.com www.free-templates-layouts.com Endret 24. august 2004 av raziel014 Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 (endret) www.freewebtemplates.comwww.freelayouts.com www.free-templates-layouts.com Hva skal jeg velge... Hva burde jeg laste ned altså.. er jo så mye.. Kan man på noen måte være med å velge hva url adressen min skal være??? ps: og hvor finner jeg microsoft frontpage?? Endret 24. august 2004 av eirik99 Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Når det gjelder webdesign er nok det beste programmet Adobe Photoshop. Photoshop er vel bedre å bruke til bildebehandling. Det er vel Adobe GoLive du tenker på til webdesign. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Adobe photoshop kan fint brukes til webdesign.. du lager det bare som et bilde og slicer det opp etter på med slice tool. photoshop har en egen funksjon som lagrer bildene og lager en html side med designet oppsatt.. deretter er det bare copy & paste av de delene du skal bruke i ditt eget design oppsett.. meget lettvint. aah.. photoshop ass. Lenke til kommentar
gecko Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 ps: og hvor finner jeg microsoft frontpage?? Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å holde deg unna Frontpage. Sats heller på NVU. Det er basert på Mozilla Composer. Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 ps: og hvor finner jeg microsoft frontpage?? http://office.microsoft.com/assistance/top...lCat=CH79001803 Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 ps: og hvor finner jeg microsoft frontpage?? Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å holde deg unna Frontpage. Sats heller på NVU. Det er basert på Mozilla Composer. Jeg vil på det sterkeste anbefale FrontPage Holde deg unna NVU. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Min erfaring av frontpage er at den lager html på den måten microsoft vil ha det. ikke etter hvordan w3c standarden er. Derfor vil jeg heller anbefale deg Dreamweaver som du kan finne på www.dreamweaver.com. det har jeg brukt i alle år gjennom tidene både gui og coder style. coder style fungerer også på en andre rekker av programmeringsspråk med code hilighting. ms sux and all its products. Rebel against the tyranni and go freeware/opensource. Avoid microsoft at all costs. linux forever. debian rules! hehe.. smør på flesk.. Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Min erfaring av frontpage er at den lager html på den måten microsoft vil ha det. ikke etter hvordan w3c standarden er. Derfor vil jeg heller anbefale deg Dreamweaver som du kan finne på www.dreamweaver.com. det har jeg brukt i alle år gjennom tidene både gui og coder style. coder style fungerer også på en andre rekker av programmeringsspråk med code hilighting. ms sux and all its products. Rebel against the tyranni and go freeware/opensource. Avoid microsoft at all costs. linux forever. debian rules! hehe.. smør på flesk.. så dreamwaver er freeware/opensource??? Greit nok at Dreamwaver er ett bedre produkt for proffe brukere, men etter det jeg leser uttav trådstartern er han helt og holden blank på området. Regne dog med at han kan litt MS office OG DA e nok frontpage ett bedre valg for han. Men såklart Frontpage koste peng så kanskje han bør se på noe gratis greier? En tur på http://www.tucows.com er kanskje likså bra... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hvorfor ikke bare finne noen grunntags til html, og sette deg ned og lese litt ? det er ikke vansklig...Så får du heller lage en side med design osv. senere Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Vel, da er det vel bedre å lære seg å kode skikklig først som sist og ikke trakke i salaten med frontpage. Jeg vil anbefale vim og noen toturials om HTML og CSS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå