Stig_W Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Denne tråden har helt sikkert vært oppe før, men kunne ikke finne den ved hjelp av søk. Jeg er ikke ute etter en flaming tråd, jeg bare lurte på om vi kunne få en voksen debatt om hvilket OS som er å fortrekke av disse, uansett hva maskinen skal brukes til... Jeg er klar over at Win2000 blir sett som mer stabil enn XP og jeg har også fått med meg at Win XP gir bedre ytelse i 3D akkselerasjon osv, men er det mulig å få remset opp skikkelig fordeler XP vs 2000,dvs hvor den ene er bedre enn den andre og hvorfor? Lenke til kommentar
alos Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 jeg tror de fleste velger hva de selv mener er best, finnes vel ikke noe sikkert fasitsvar på dette spørsmålet. Selv bruker jeg win2000 på maskinene mine. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) * Windows XP er det nyeste OS'et og derfor vil videreutvikling/patching av dette OS'et vare lengre enn til Windows 2000. * Windows XP har uPNP støtte som gjør det enklere i bruk mot f.eks routere/brannmurer med uPNP støtte. * Windows 2000 krever litt midre plass og mindre ram enn Windows XP. (anbefalt minimum er 128MB for win2000 og 256MB for WinXP) * Windows XP har "roll back driver" (aner ikke hva det heter på norsk) spm gjør at hvis du får problemer pga f.eks en ny driver til skjermkortet så kan du enkelt gå tilbake til den forrige. * Windows XP har System Restore og ASR (Automatic System recovery). * Windows XP m/SP2 har en kjempebra IE med pop-up bla. blocker og sprerre for automatisk nedlasting og installering av programmer når du besøker forkjellige websider. Håper dette hjalp da. edit: men som nevnt så er det ikke noe fasitsvar på hva som er best. Endret 25. august 2004 av ob1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå