Gå til innhold

Da var Silencer NV5 på plass.

Robin B

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UPDATE!

Har nå lagt på enda mer AS5, og da ser det ut som ting virker ordentlig :thumbup:

Har nå 45 grader idle @ 400/1100, og 62 grader load. Det er rimelig greie temps vil nå jeg si, med tanke på 58 grader idle og ca 75-78 grader load med standardkjøleren! Husk å bruke en del goop hvis du kjøper en NV5 Silencer.

Ellers så kan jeg si at den funker 100%, og jeg er ikke misfornøyd et sekund. Vel anvendte penger kan man kalle det ;)

Lenke til kommentar
Er det sånn at man med Ultra er nødt til å skjere ut/dremle hull til den andre DVI utgangen? Kommer virkelig ikke dette med standard hull-brakett til både GT og U versjonen...

mvh

Escariot

Hvem sa det?

På eska står det: "For 6800 GT and Ultra"

Ser ikke hvorfor den ekstra DVI-utgangen skal lage problemer, det er da plenty med plass både over og under.

Lenke til kommentar

Den som er i butikkene nå manger den braketten ja.. du må nok til med dremelen.

Det kommer med brakett i neste utsendelse av vga silencern, om du gidder vente i noen uker ...

Surpremex: til kort med vanlig bracket, setter du bare på en slik ,

mens her ser du problemet med 6800 ultra, som har dobbel bracket

2) Double bracket problems

Regarding the NV Silencer 4 and 5 there were indeed problems with double bracket cards. We add from now on in the production an extra single bracket for the card. That means that in about 7-8 weeks the NV Silencer 4 and 5 will also fit double bracket boards.

hentet fra InsaneTek's review

Endret av likferd
Lenke til kommentar

We have an update from the makers of Arctic Cooling regarding some of the issues we've encountered. Here is the update:

1) Compatibility

There are lots of different layouts on the market and just a few manufacturers like Sapphire are really using the 9800 XT layout for these cards. So it won't fit on most 9800 Pro's and therefore in most cases we would confuse customers. We prefer they just have the option of the ATI Silencer 1 and no compatibility problems. With the ATI Silencer 3 the story becomes too complicated.

2) Double bracket problems

Regarding the NV Silencer 4 and 5 there were indeed problems with double bracket cards. We add from now on in the production an extra single bracket for the card. That means that in about 7-8 weeks the NV Silencer 4 and 5 will also fit double bracket boards.

3) Breaking screws

We recognised this problem. If you fasten the screw nut too much, the screw will brake. We also worked on this problem and solved it with new screws.

Tatt fra denne siden.

http://www.insanetek.com/index.php?page=vgasilencer

Lenke til kommentar

Jeg har MSI NX6800 128Mb.. (vanlig vanilla mao), og jeg får raskt beskjed om at testen mislykkes hvis jeg klokker opp noe særlig. Har dette noe med temperaturen å gjøre? Hva er det som gjør at jeg ikke får klokket opp spesielt mye, mens andre klokker lengre?

Edit: Det er off-topic, men det jeg egentlig spør om er: vil jeg kunne klokke opp mere med en NV5?

Endret av DrOnline
Lenke til kommentar
Jeg har MSI NX6800 128Mb.. (vanlig vanilla mao), og jeg får raskt beskjed om at testen mislykkes hvis jeg klokker opp noe særlig. Har dette noe med temperaturen å gjøre? Hva er det som gjør at jeg ikke får klokket opp spesielt mye, mens andre klokker lengre?

Edit: Det er off-topic, men det jeg egentlig spør om er: vil jeg kunne klokke opp mere med en NV5?

Er meget mulig.

There was a gain of 13MHZ on the GPU and 100MHz on the memory was achieved on this GT, coming close to the stock speeds of an Extreme

Dette var et 6800GT hentet fra reviewet på InsaneTek

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...