Skuld Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 hei! Jeg lurer på om det finnes en metode å spille online med spill som bruker udp porter når det er sperra? Dumt spørsmål sikkert, men ingenting er vel umulig? Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Og hvor er UDP sperret? timtowtdi Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Krever spillet en åpen UDP port må du nok åpne denne UDP porten for å spille online... Lenke til kommentar
Skuld Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 kan ikke åpne (som jeg vet om) er kobla til studentnettet ved UiO... Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Tipper du blir nødt til å høre med admin om han kanskje kan være kul og åpne opp, eller om det er noe du kan gjøre fra din maskin Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 kan ikke åpne (som jeg vet om) er kobla til studentnettet ved UiO... Glem det, det nettet er stengt. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Er det ein idé å tunnelera trafikken? Alier deg med nokon som kan "pakka ut" tunnelen din, eller bruk ein av dei tungt belasta gratis-serverene... TCP/IP støttar jo tunnelering, så... Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) kan ikke åpne (som jeg vet om) er kobla til studentnettet ved UiO... Sorry mate, your screwed!!! Join UiO's evil firewall hate club Det skulle ikke forundre meg om den jævla UiO firewallen er sponsa av *DSL leverandører. Det er den eneste måten å få ekte internett på studenthybelen... DSL Endret 25. august 2004 av Bad_Byte Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hei! Kan du ikke bare installere en proxy på maskina di da? Sleng inn en proxy og tuneller trafikken gjennom for eksempel port 80 eller lignende - det funker garantert! *Tronaldo* Lenke til kommentar
hemo Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Ja, alvorlig talt: Nokon i UiB-systemet må ha laga seg ei løysing med tunnelering av portar. Spør litt rundt, og meld tilbake her når du finn gode svar! Lenke til kommentar
Skuld Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 kan svært lite om tunnelering og hvor jeg finner porter og sånnt egentlig... Lenke til kommentar
hemo Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Du skal bare bruka ein klient, f.eks.: http://www.http-tunnel.com Når 40kbit/sec blir for lite, betaler du for deg... Lenke til kommentar
simes Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Tror dette har blitt tatt opp for leenge siden også.. Hvis noen finner ut av noe, si ifra. Jeg klarer meg uten spilling på nett, men begynner å få antydninger til abstinenser.. Lenke til kommentar
Skuld Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) hehe, klarer meg utmerket uten....men ikke når World of Warcraft kommer...det blir pain! Spiller svært lite, men når blizzard knaller til med noe som ser ut til å bli verdens beste mmorpg( ) så kan abstinensene komme ja! Noen som kan gi meg en kort innføring i akkurat hva en hhtp tunnelering gjør? Edit: leif, sikkert flere også.. Endret 25. august 2004 av Skuld Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Med andre, ord... UDP spill-protokoll funker ikke på UIO. Endret 4. april 2008 av Gladideg Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Med andre, ord... UDP protokoll funker ikke på UIO. Endret 4. april 2008 av Gladideg Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Med andre, ord... UDP protokoll funker ikke på UIO. Endret 4. april 2008 av Gladideg Lenke til kommentar
Skuld Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Løsning på problemet= Flytte ut privat! Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 hehe, klarer meg utmerket uten....men ikke når World of Warcraft kommer...det blir pain! Spiller svært lite, men når blizzard knaller til med noe som ser ut til å bli verdens beste mmorpg( ) så kan abstinensene komme ja! Noen som kan gi meg en kort innføring i akkurat hva en hhtp tunnelering gjør? Edit: leif, sikkert flere også.. Er også tilknyttet studentbynett på UiO (bor på bjølsen) Tror ikke det skal være noe problem, så vidt jeg vet så bruker WoW kun TCP porter. Spiller endel DaoC, og det fungerer utmerket Lenke til kommentar
Skuld Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 kun tcp? sikker på det? de fleste nye spill bruker jo UDP, inkludert Diablo 2 på battle.net... I don't know.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå