rvenes Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Lurer litt på dette med roaming på bærbare maskiner og AP's Har lagt inn samme ssid på 3 ap og samme wep nøkkel. Den skifter, men den skifter i seineste laget synes eg. Dei har forskjellige kanaler alle sammen. Noko eg kan gjere for og sprite opp farten på byttinga? Dei står også i mixed mode, dvs at 11mbit og 22mbit klienter kan koble seg til punkta. AP'ene er 54mbit. (har noken 11b klienter!) Også, går det greit og ha AP i ei skinne, der det går 220V og er lysstoffrøyrer ganske nærme? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Tror software har nesten like mye å si på hvor lang tid en maskin bruker å bytte mellom forskjellige AP, har lagt merke til her på jobben at noen bærbare bruker veldig lang tid før de gir opp et AP med dårlig signal og bytter til et bedre. Men andre kan gjøre dette før du mærker at det går tregere. Merker dette veldig godt når jeg iblandt tar å kjører sjekk av basestasjonene her på huset. Min erfaring sier at strømførende kabler ikke har noe stor innvirkning på signalet, men det er utifra min erfaring og ikke noe som står i noen bok. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Ingenting eg kan gjere for og få den til og skifte fortere... Går med den bærbare, også synker den ned på 1 mbit (er 54 orginlt) så står det good signal, men så står det ein AP rett ved sida av meg som eg vil den skal koble opp til! Kordan få til det? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Ingenting eg kan gjere for og få den til og skifte fortere... Går med den bærbare, også synker den ned på 1 mbit (er 54 orginlt) så står det good signal, men så står det ein AP rett ved sida av meg som eg vil den skal koble opp til! Kordan få til det? Disconnect og reconnect. EDIT: skulle gjerne hatt en bedre måte, men vet desverre ikke... Endret 26. august 2004 av Civilix Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Helst eit anna alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå