Gå til innhold

Minitest av Detonator 29.20, med GF4 & WinXP

Anbefalte innlegg

Etter de oppløftende resultatene med 29.11 (jeg ble rimelig stolt over at mine testresultater ble referert til i Håvard Røstes Club3D GF4 Ti4600-anmeldelse), stod 29.20 for tur. Hadde bare en 1/2 time på å teste, derfor "Minitest".

Først ute var som vanlig 3DMark2K1 SE. Etter 4 minutters grafisk nirvana kom resultatet:

10388 3DMarks.

Jeg ble egentlig ganske skuffet. Joda, ytelsen er bedre enn 28.80/90, men relativt langt bak 29.11 (10522)!

Deretter var det OpenGL med Q3A. Fikk 90,3 fps med 2x aniso og Quincunx. Med tanke på at jeg fikk 98,7 med 29.11, var dette ikke så altfor ille, men like fullt var dette en nedgang.

Dråpen som fikk begeret til å renne over og fikk meg til å reinstallere 29.11, var at Max Payne fremdeles ikke virket, det var fremdeles svart skjerm. Fikk samme resultat med 29.11 på plass igjen. Men så har jeg jo kommet gjennom spillet for lenge siden, så dette var ikke noe stort tap.

Men jeg begynner mer og mer å tro at NVIDIA har brukt noenlunde samme "trikset" som ATI, nemlig å redusere bildekvaliteten for å få mer fps. Tok dessverre ikke noen screenshots for sammenlikning, så jeg kan ikke bevise dette 100%. Jeg regner med noen av de stedene på Internett jeg besøker mest (Guru3D, Warp2Search, MaxReboot, nVMax...) kommer med mer nøyaktige resultater.

Jeg vil komme med nye poster hvis jeg oppdager noe nytt, eller hvis det kommer ENDA en ny driver ut.

Konklusjon: Ytelsen på 29.20 ligger midt imellom 28.80/90 og 29.11. Max Payne virker ikke med 29.xx.

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-05-03 15:59 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UPDATE:

-------

Som nevnt i tidligere post:

Fikset feilen med Max Payne, måtte deaktiverte introvideoen da ActiveMovie-filteret i MP ikke fungerer bra mot 29.11. Ellers funket selve spillet greit, 1280x1024 med aniso og Quincunx AA går superglatt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...