Gå til innhold

Ny Datamaskin a64

Anbefalte innlegg

God dag, nå er snart tiden for en pcoppgradering kommet og jeg har satt opp et lite forslag fra komplett.no:

Pcen skal brukes til det meste, surfing, lekser, spill, sikkert litt videoredigering osv. Hvis ingen har noen enormt bra argumenter for å velge intel, så tror jeg at jeg går for amd64...

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED, 1520 kr

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid, 1149 kr

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDR 1490 kr

NEC DVD recorder ND-2510A IDE Sort, Bulk DVD+R/+RW (Dual Layer) og DVD-R/-RW, 695 kr

Logitech MX510 Optical Mouse USB & PS-2, Retail, 395 kr

Samsung 17" LCD Syncmaster 710T TCO03 Skjerm,Silver, 4394.99 kr

Logitech QuickCam Zoom Webkamera, Retail, 629.99 kr

Totalt: 10273.98 kr.

Satt også opp et oppsett med 3500+ og "MSI K8N NEO2 Platinum-54G S939 nForce3 256GB" på socket 939, dette ble 2000 kr dyrere, er det vits å bruke 2000 kr ekstra på det? (12193.99 kr)

Bråker Boxedviften mye? Finner ingen grunn til å betale over 1000 kr mer for xl-brikkene til Corsair. Trenger heller ikke skjermkort, harddisk, kabinett eller psu.

Er den skjermen god? Leste testen av den her på hw.no, og den virker ganske bra for mine bruksområder.

Vil helst ikke over 11000.

Takk for hjelpen.. :yes:

Endret av El-Hadji
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 3500+ s939 vil ikke være "SÅÅ" mye bedre enn en s754 3000+, ikke nok til å være verdt 2000 i allefall.

Når det gjelder støynivået på boxed vifte så er den helt stille, min hører jeg ikke i det hele tatt. Det eneste jeg hører er harddiskene...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hadde glatt svidd av 2k for å få S 939. Men da hadde jeg byttet ut ram'en i samme slengen. Ville heller hatt 512 mb Corsair XMS enn 1024 mb TwinMos.

Lenke til kommentar

Hva er så utrolig mye bedre me corsair? cl2 istedenfor cl2.5? Det er ikke alle som har en utømmelig pengebinge. Hvis det ikke er kompatibilitetsproblemer mellom twinmos og msikortet så ser jeg ingen grunn til å bytte... 1000 kr er faktisk ganske mye penger, for jeg vil gjerne ha 1gb ram..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva er så utrolig mye bedre me corsair? cl2 istedenfor cl2.5? Det er ikke alle som har en utømmelig pengebinge. Hvis det ikke er kompatibilitetsproblemer mellom twinmos og msikortet så ser jeg ingen grunn til å bytte... 1000 kr er faktisk ganske mye penger, for jeg vil gjerne ha 1gb ram..

Handler ikke bare om hvorvidt ram'en er CL2 eller ikke. Kjøle-element, båndbredden osv. spiller også inn på ytelsen.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over det, men det er jo så utrolig dyrt. 1gb twinmos koster 1490, mens corsair xl brikkene koster 2650 kr, det er 1160 kr i differanse, dvs at jeg kan få 1827 mb twinmosminne for samme prisen som 1024 mb corsair, det er nesten 1gb... Kan umulig se at 0.5 mindre cl kan være vert 1160 kr, dessuten klarer sikkert twinmos brikkene å kjøre på cl2 hvis du går inn for det, det klarer iallefall apacer brikken jeg har nå...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva med PQI brikkene som er på tilbud på Netshop? Er de en brukbar konkurrent til corsair? de koster tross alt "bare" 700 kr mer enn twinmosen...

Joa, men se på disse da.

Lenke til kommentar
Hva med PQI brikkene som er på tilbud på Netshop? Er de en brukbar konkurrent til corsair? de koster tross alt "bare" 700 kr mer enn twinmosen...

Joa, men se på disse da.

Heller disse.

Så er det med pengene da. De koster jo nesten like mye som xlbrikkene... Er De ocz brikkene noe spesielt bedre en twinmos, det er jo samme latencyer. De er en smule kulere da, og ikke helt forferdelig pris. Skal vurdere dem wh1te.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...