Naits Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Når man skal innstallere Windows XP, så har man to valg. Formatere ved hjelp av NTFS, og formatering ved hjelp av NTFS (Hurtig) Det jeg lurer på, er hva som er forskjellen på disse to, og hvorfor jeg bør/ikke bør velge den hurtige medtoden. Mvh, Naits Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Den hurtige versjonen sjekker ikke hver enkelt sector på disken, men sletter bare informasjonen om hvor filene ligger. Har du en STOR disk så velg Hurtig-versjonen. Skulle du oppdage feil så får du heller bekymre deg om dette senere. I 99% av tilfellene er det ikke noe galt med en ny disk - men det er klart - du kan jo være uheldig. Lenke til kommentar
Naits Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Det var en helt ny WD 80gb disk. Da regner jeg med at det ikke er noen praktisk forskjell på den seine og den hurtige måten i mitt tilfelle. (Jeg valgte den hurtige. Men måtte spørre for å vite hva forskjellen er) Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Full formatering sjekker alle sektorene i partisjonen, og det tar tid. Quick formatering sjekker ikke sektorene, men lager bare partisjonen i partisjonstabellen. Bruk quick du, det gjør iallefall alltid jeg. Svært sjelden det er feil på sektorene, og hvis det er feil, så kommer det som oftest flere etter hvert og harddisken er defekt. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 En ny disk som jeg aldri har formatert før velger jeg alltid vanlig formatering. Dersom den har vært formatert før (av meg) og ikke har gitt meg noen grunn til å tro at det er feil på den, velger jeg hurtig. Jepp, kall meg pyse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå