genesis Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Har 8RADEI HK og har påmontert en s/pdif in/ut (?), som jeg hadde igjen fra forrige epox HK. det er denne jeg egentkig vil bruke, men jeg har prøvd coaxèn som er på hk også. problemet er at surrounden ikke virker. Har alle høytalerne tilkoblet reciveren/forsterkeren (Sony STR-DE485SE). lyd driverne jeg bruker er realtek sin _wdm_a362_ , AC'97 Audio codec. under configen som blir tilgjengelig etter driver intsllasjon, er det ingen innstillinger for spdif ut. jeg får sub og front høytalere til å virke (under config testen, og div spill), men ikke bak og center......... nvidia driver virker ikke. hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 lider av samme problem , jeg får ikke 5.1 i spill men i DVD filmer/ AC3 får jeg full Dolby Digital Lenke til kommentar
genesis Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 blir vel tilbakesending av HK om det ikke blir levert som lovet Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) når du går inn i lyd instillingene så kan du gå opp til alternativer og egenskaper så velger du innstilling, så sjekker du om SPDIF er der, hvis den er der så kan du nåkk ikke få 5.1 i spill siden den er lagd for innspilling og når man kjører en dvd/film med ac3 lyd, så kan du velge i programmet om du skal bruke SPDIF output (da trur jeg han overkjører den fra og gi ut signal til 5.1). det er det jeg trur....kanskje det finnes en løsning. jeg venter og ser hva andre sier Endret 24. august 2004 av Cell_v14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå