svamp Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Hei Vurderer å kjøpe domene/webhotell av get-one, og ser der at en av pakkene deres har 5 gb overføring. Dere som har erfaring med dette; er 5 gb lite? Med f.eks 300 besøkende i uka, mange bildegallerier og flere sider på domenet, hvor mange sider tror dere kan lastes på 5 gb da? Jeg kan jo egentlig regne det ut, men jeg lurer også på hvor mye overføring dere bruker på sidene deres pr. mnd? edit: mente 300 besøkende pr side (subdomene) altså.. Endret 24. august 2004 av svamp Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 5 GB / 1200 besøkende pr. md = 4.369 kb / pr. bruker. Dersom du har flere enn 1200 besøkende i måneden (siden du sier 300 pr. subdomene, og regner med 5 GB gjelder hele domenet, vil du ja ha mindre kapasitet pr. bruker). Og du vil _ikke_ at brukerne av sidene dine skal få melding om at din bandwith er brukt opp, istedenfor selve siden din. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Du vil ikke få den meldingen, ikke før du eventuelt selv takker nei til kjøp av ekstra båndbredde. Get-One tar kontakt før du når den kritiske grensen. Lenke til kommentar
The zero Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Om du er redd for at grensen blir oppbrukt kan du alltids bestille en annen plass, som f.eks. www.host1.no Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 pr. Gigabyte med ekstra trafikk hos get-one koster 7kr,- i måneden. Dvs. at du da kanskje betaler 16kr,- måned i stedenfor dine vanlige 9kr,- Uansett så er det jo ikke så dyrt å for eksempel betale 19kr,- hver måned i stedet. Det blir 100kr,- mer i året, men da er jo hele problemet løst! Lenke til kommentar
gather Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Om get-one er det samme som b-one så tror jeg at de har serverne sine i utlandet dette er ikke bra... (jeg snakker av erfaring) men hvis du vil ha hosting til bilder som er raskt å sånt anbefaler de fleste her www.servetheworld.no Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 har www.hostean.no svarer kjapt på mail og har en lynrask sql server Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) gather: get-one.no B-one.net Det er to forskjellige selskaper. Endret 24. august 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå