msandven Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg har en fujitsu simens stasjonær pc her som får irq feil. Det er ikke satt i noe ekstra maskinvare en det pc'en ble levert med. Når jeg prøver å installere windows xp får jeg opp følgende feilmelding; Det er oppdaget ett problem. Kjør ett verktøy for systemdiagnostisering fra maskinvare produsenten. Deaktiver eller fjern all nylig installert maskinvare.. osv.. Jeg har gjort følgende: - Resatt cmos på hovedkortet - Hatt alle komponentene av og satt på plass igjen Trenger sårt tips!! På forhånd takk!! Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Prøv å avinstallere to PCI kort og bytt om på dem. System Information under tilbehør kan også fortelle deg hvilke enheter som muligens krangler. Lenke til kommentar
msandven Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Det finnes ingen pci kort i den.. Alt er On board... Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 IRQ bør ikke være noe problem i windows 2k/XP, men siden det er i installasjonen så kan vel alt skje. Prøv å deaktivete alle COM porter, LPT port, LAN, LYD og eventuelt floppy. Bør frigi masse IRQ'er. Når installasjonen er ferdig så aktiverer du dem igjen. Lenke til kommentar
msandven Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Hvordan får jeg deaktivert dem da når jeg ikke får på pc'en engang.. Gjøres denne manuelt på hovedkortet? Alt er jo onboard Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 [quote name='msandven' date='24/08/2004 : 11:08'] Hvordan får jeg deaktivert dem da når jeg ikke får på pc'en engang.. Gjøres denne manuelt på hovedkortet? Alt er jo onboard [/quote] Dette skal kunne gjøres i BIOS, men det er godt mulig at det er begresninger på Fujitsu siemens maskiner. Kanskje en BIOS oppdatering også vil fungere. Lenke til kommentar
msandven Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 men slike bios oppdateringen, ligger de på nettet, så det er bare å laste ned? evt. vet du hvor en finner slikt? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Jobber tilfeldigvis med Fusjitsu siemens maskiner nå. Det skal ikke være så komplisert å oppdatere BIOS mener jeg. Si meg modellen på din maskin så kan jeg hjelpe deg mer nøyaktig. f.eks. Scenic 300, Sis 661 Bios oppdatering kan være en alvorlig sak. Finn det rette modellnummeret. Er som regel på en klistrelapp på toppen av kabinettet. Endret 24. august 2004 av AMD-King Lenke til kommentar
msandven Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 scenic t Har lastet ned en bios oppdatering nå og lagt den på diskett, men den vil ikke lese disketten en gang.. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Vil ikke lese disketten i windows eller i oppstarten? Når du ser bildet av fujitsu siemens logoen når du skrur på datamaskinen så må du trykke F12 tasten og velge diskette. Men du er skråsikker at du har fått rett BIOS? Lenke til kommentar
msandven Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Diskett står som boot.. De leser den ikke i oppstarten, windows ligger ikke inne.. Disken er helt tom.. Er ikke skråsikker på at jeg har rett bios update, men lastet den ned fra fujitsu/simens sine sider.. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 [quote name='msandven' date='24/08/2004 : 11:57'] Diskett står som boot.. De leser den ikke i oppstarten, windows ligger ikke inne.. Disken er helt tom.. Er ikke skråsikker på at jeg har rett bios update, men lastet den ned fra fujitsu/simens sine sider.. [/quote] Prøv uansett F12 manøveren. Etter Scenic T skal det stå noe mer (i8xx noe eller VIA). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå