Gå til innhold

Image writer, problemer etter diskcopy

Anbefalte innlegg

Skal sette inn større harddisk for operativsystem/programmer på pc'n.

Brukte Image Writer 7 (med siste oppdateringer) for å kopiere gammel disk over til ny disk.

Problemet nå med den nye disken er at maskinen starter opp men stopper like før windows-innloggings vinduet. Noen med lignende erfaringer? Evt løsning?

(Og ja, jeg var innlogget som administratorbruker når jeg kopierte disken.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan minne om et problem jeg har sett. Hvis du lager partisjonen i Windows så får den feil bokstav. Du må lage partisjonen fra XP installasjonsprogrammet. Dvs du booter XP CD, fjern gammel partisjon, lag en ny, og så kan du avbryte. Nå kan du legge over image.

Lenke til kommentar

Virker relevant Hårek, men:

-Jeg fjerner gml c:\ disk, og monterer inn ny disk med image, skal ikke os selv sette denne som c:\ da? Dette får jeg ikke sjekket, da maskinen ikke starter.

-Når jeg kopierer disken så må jo gammel c:\ disk stå i maskinen, det gjør at jeg ikke får døpt ny disk for c:\ før jeg kopierer over dataene. Denne vil bli første ledige bokstav, G:\ f.eks

- Kan volume label være synderen? (Har ikke samme volume label på de to diskene.) :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke det fulle og endelige svar på dette. Men det er bokstaven som er synderen.

Jeg har selv tatt en helt ny disk, montert den som slave i Windows, og laget partisjon med Disk Manager. La inn et Ghost image, og det booter helt til der login banneret skulle vært. Jeg fant da ut at partisjonen hadde samme bokstav som den fikk da jeg partisjonerte, altså ikke C: Og da nekter naturlig nok Windows å virke. Bokstaven ble altså permanent.

Når jeg derimot lager partisjonen med installasjonsprogrammet så får den andre egenskaper.

Når jeg legger den inn som slavedisk får den første ledige bokstav, men nå er det bare midlertidig.

Samme problemet kan man oppleve med en USB flash disk. Det er mulig å partisjonere disse så de får permanent bokstav, og da 'forsvinner' den hvis du plugger den inn i en maskin som allerede har samme bokstav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...