Shellesund Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hei! Har nettopp kjøpt en Bærbar Celeron 2,6 GHz med 256 MB DDR-RAM, 40GB HD, Combo DVD/CD-RW, integrert grafikk , nettverkskort....osv.... Dette er min første bærbare, og jeg lurer på et par ting; Er dette en ok PC? Og jeg mener da at den funker til internett, film, musikk og moderat spilling.... Hvor enkelt/vanskelig og evt. kostbart er det å oppgradere en slik maskin? For eksempel RAM. Kan man sette inn 2 brikker i en sånn maskin eller må jeg kjøpe en enkelt 512 MB-brikke? Hvilken type RAM må jeg kjøpe???? Og grafikk. Er jeg helt fortapt med integrert Intel-grafikk eller går det an å å oppgradere dette også. Er det kostbart? Takker for eventuelle svar! En grønn en Lenke til kommentar
hce Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Har nettopp kjøpt en Bærbar Celeron 2,6 GHz med 256 MB DDR-RAM, 40GB HD, Combo DVD/CD-RW, integrert grafikk , nettverkskort....osv.... Dette er min første bærbare, og jeg lurer på et par ting; Er dette en ok PC? Og jeg mener da at den funker til internett, film, musikk og moderat spilling.... Høres ut som en helt ok PC til internett, film og musikk. Moderat spilling kommer såklart ann på spillene. 2D spill vil fungere problemfritt, og "lettere" 3D spill vil nok også gå. Celeron maskiner har en tendens til å støye en del, men dette er opp til hva hver enkelt person synes om støy. Hvor enkelt/vanskelig og evt. kostbart er det å oppgradere en slik maskin? For eksempel RAM. Kan man sette inn 2 brikker i en sånn maskin eller må jeg kjøpe en enkelt 512 MB-brikke? Hvilken type RAM må jeg kjøpe???? Å installere ekstra RAM skal være trivielt for brukeren. Se under maskinen om du har et lokk som du kan skru av. Isåfall vil du kunne dytte inn en ekstra RAM-brikke her. De fleste bærbare maskiner (utenom noen ultraportable) har to slotter for RAM. Typen minne du skal handle er DDR SO-DIMM. Og grafikk. Er jeg helt fortapt med integrert Intel-grafikk eller går det an å å oppgradere dette også. Er det kostbart? På grafikkfronten er du evig låst til det integrerte Intel-kortet dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå