finfyr Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Morn! Etter at jeg endelig har fått fikset den ødelagte partisjonen på den eksterne disken, har et nytt problem oppstått. Nå kommer ikke de to partisjonene fra i Min Datamaskin. Om jeg går inn i Partition Magic, så finner jeg disken der, med begge partisjonene. Disken funker på en annen maskin.... Altså, maskina og windows finner jo disken, men jeg får den ikke fram i windows. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Morn! Etter at jeg endelig har fått fikset den ødelagte partisjonen på den eksterne disken, har et nytt problem oppstått. Nå kommer ikke de to partisjonene fra i Min Datamaskin. Om jeg går inn i Partition Magic, så finner jeg disken der, med begge partisjonene. Disken funker på en annen maskin.... Altså, maskina og windows finner jo disken, men jeg får den ikke fram i windows. Hva gjør jeg? Prøv å opprett partisjonene på nytt i "disk management"(diskbehandling) det finner du hvis du går på control panel > Administrative tools > computer management Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hei! Som posten over foreslår går du inn i disk management, men jeg tror ikke du trenger å lage de to partisjonene på nytt. Slik jeg forstår det har du en ekstern disk med 2 partisjoner som du vil at skal komme frem i Windows. Har vært borti lignende problem og da var problemet at partisjonsbokstavene var i konflikt med hverandre. Høyreklikk på partisjonene og sett en ny bokstav på de (Change driveletter and path). Du kan vel gjøre dette i Partition magic også. Lykke til Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Takk takk! Var ikke verre nei. Diskene ble K: og L: nå da, men får vel fikset det etterhver Takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå