Fr3drik Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 For å laste ned med bittorrent, bruke mirc, og laste ned med DC++ gjennom et nett som er med firewall, hva må jeg gjøre for å kunne bruke disse programmene? Vi har fått en HTTP proxy (på skolen), er jeg inne på noe her? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det er jo grunnen til at de har fått seg proxy. Det er mange måter å komme rundt en http proxy, men ingen av de er spesielt enkle. Det enkleste er å sette opp en HTTP tunnel til en linux box. Google.. Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Hva skjer i praksis når du bruker "tunnel" som du kaller det? Er det mulig å bare endre på instillinger eller visse verdier i programmene for å komme gjennom? Jeg skrev enkelt nok inn proxyn i ad-aware da jeg skulle update -_- er ikke noe slikt mulig med f.eks DC++ ? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Tror nok ikke DC søtter proxy.. Kanskje socket? Veit ikkje. Jeg henter ikke ned pirat software og denslags ulovligheter, så jeg bruker ikke DC. En http tunnel er basically bare en datastream direkte til link B fra A, der A og B encapsulerer data gjennom denne datastreamen. Huff, ble nesten forvirra selv når jeg leste det. Kanskje www.howstuffworks.com kan forklare det bedre.. Nevnte jeg google ? Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Hehe, ja du nevnte nok google Får prøve meg litt frem Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Du kan si det enkelt at en tunnel lar deg gå forbi proxyen istedet for å gå igjennom. Grunnen til at skolen har proxy er på grunn av at elevene ikke skal ha tilgang til det de måtte ha lyst til å ha tilgang til. Så når du skriver inn en adresse, gjør DNS-Serveren adressen om til IP-adresse og tester adressen på proxy. Om proxy ikke kjenner igjen IPen eller godkjenner den, mister du tilgangen til nettstedet du vil ha. Så det du må gjøre er å finne en måte å komme forbi og ikke gjennom proxy. Port 8080 er den generelle HHTP porten. Den styrer alt vanlig HTTP trafikk, så en HTTP-tunnel vil fungere ihvertfall med Kazaa. Er ikke sikker på DC++, men uansett så må du ligge lavt når det gjelder dette med tunell! Om administrasjonen finner ut av det, kan det bety avisoppslag og utvisning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå