Skorpionen Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 nei..eg har fuck og blowjob Lenke til kommentar
Skorpionen Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 eg bare kødda ass... håper ikke dere tok dokkar nær av d.. Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg har 512 selv nå... (1 brikke). Funker det at jeg bare kjøper en lik en om jeg vil ha mer RAM? Lenke til kommentar
DARK VIKING Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Personlig merka jeg forskjell når jeg spratt ifra 512 til 1024 MB RAM på en del spill. Selv gamle strategispill som jeg har ble bedre av det, rask quick load, scrolle så mye jeg ville rundt på kartet uten "tenkepauser" ifra CPU'en. Alt lå i minnet. Og jeg kjørte en periode også div. minneprogrammer som skulle frigjøre minne når det trengtes, men det var ikke pointet med den historien, det var at når jeg økte ifra 512 til 1024 så så jeg at mengden minne som ble avsatt til div. programmer og slikt også økte, noe som betydde mindre CPU bruk da mye av det lå i minnet. Men nå tenker jeg ikke så mye på 512 eller 1024 MB RAM lengre, da jeg for 1 år siden eller så, gikk opp til 1.5 GB RAM, og nå går alt så meget bedre. Men jeg har enda plass til en brikke til, så 2 Gigen kommer nok en gang i nærmeste fremtid. Men alt i alt kommer det vel an på hva maskinen brukes til og hva man definerer som en "bra" maskin. Og for å svare på topicen; NEI, jeg har ikke sug etter 1024 mb minne, da det er en nedtur for meg. Hehe. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg har 512mb og har bruk for 1gb grunnet relativt mye swapping ved bruk av endel tunge utviklingsprogrammer. Det er bedre å bruke penger på å gå fra 512 -> 1024mb ram enn å gå fra 3000+ -> 3400+ cpu Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg har 512 selv nå... (1 brikke). Funker det at jeg bare kjøper en lik en om jeg vil ha mer RAM? Er det en ledig plass til en rambrikke i hovedkortet ditt er det bare å putte inn enda en brikke ja. Men pass på å kjøpe samme type. PC2100, PC2700 eller PC3200 osv. Du kan blande men da vil den gode ramen bli klokket ned til samme hastighet som den du hadde fra før. Det trenger ikke være samme størrelse eller produsent. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Sjeferen: så da er det lurere å kaste bort masse penger på ram som du ikke kan bruke når du skal oppgradere da liksom? Skal du sette i mer ram så kjøp PC3200, det er like billig(dyrt) som PC2700 eller PC2100 uansett... EDIT: og det er faktisk ganske viktig på en del brikkesett at det er lik fabrikant Endret 24. august 2004 av NorthWave Lenke til kommentar
bertil_low Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg lurer på en ting.hvis man har 3x512mb minne i maskinen.Vil minne da kjøre i dual chanel,og åssen vil det fungere i spil som Doom3 i forhold til 2x512mb Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg lurer på en ting.hvis man har 3x512mb minne i maskinen.Vil minne da kjøre i dual chanel,og åssen vil det fungere i spil som Doom3 i forhold til 2x512mb Har du nforce 2 som har tre minnebanker så må du har 2x512 og 1x1024 brikke for å få dual. Lenke til kommentar
bertil_low Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg lurer på en ting.hvis man har 3x512mb minne i maskinen.Vil minne da kjøre i dual chanel,og åssen vil det fungere i spil som Doom3 i forhold til 2x512mb Har du nforce 2 som har tre minnebanker så må du har 2x512 og 1x1024 brikke for å få dual. Nei jeg har Asus p4c800 deluxe,men jeg har bestilt ocz ram og ram boosteren.Så da er det bare en plass igjen Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 vell.. sitter med 1,2 gb ram og er glad for at jeg ikke har under 1gb. Til vanlig småbruk ligger minnebruken ofte på 4-500MB da jeg bruker mange apps samtidig. Skal jeg fyre opp spill eller tyngre programmer i tillegg, nyter jeg veldig godt av all ramen Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg lurer på en ting.hvis man har 3x512mb minne i maskinen.Vil minne da kjøre i dual chanel,og åssen vil det fungere i spil som Doom3 i forhold til 2x512mb Har du nforce 2 som har tre minnebanker så må du har 2x512 og 1x1024 brikke for å få dual. Det er det verste jeg har hørt... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Sjeferen: så da er det lurere å kaste bort masse penger på ram som du ikke kan bruke når du skal oppgradere da liksom? Nå er det jo faktisk en mulighet at mannen har PC3200 fra før og kunne kommet i skade for kjöpe PC2700. Tror han forstår selv at det kan väre lurt å kjöpe höyere klokket ram hvis han vil oppgradere senere. Det kan enhver lese utifra det jeg skrev hvis de klarer å tenke selv. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 tja mer minne er altid bra men etter ett vis mengde trenger man ikke fult så mye for den gjennomsnittelige bruker kreves det ikke mye mer en 512 mb minne. grunnen til at man vil ha mer minne opp til 4 gb er at man ikke bruker hardisken så mye ved mellomlagring også kaldt swap minne som windows er avhengig av. det vil igjen medføre at disken jobber en del mindre fra disk og maskinen er noe kjappere i og med at en disk er treg i forhold til sdram med sine "overlegne" 100 mhz bus. mens dagens minne kommer man opp i 533mhz bus på ddr 1 (en brikke) og helt opp i 1066 på en dual ddr 1 kannal mens cpuen kan maks bare bruke 800 mhz bus pga pipelines på cpuen. mens ddr 2 som blir mest trolig den nye standarden kan man ha langt høyre bus og mer båndbredde og igjen vil gjøre ytlesen høyere. håper dette ga noen gode svar.. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Jeg lurer på en ting.hvis man har 3x512mb minne i maskinen.Vil minne da kjøre i dual chanel,og åssen vil det fungere i spil som Doom3 i forhold til 2x512mb Har du nforce 2 som har tre minnebanker så må du har 2x512 og 1x1024 brikke for å få dual. Det er det verste jeg har hørt... På Nforce2 så er den siste minnebanken som ikke er oppmerka med dual en dobbel minnebank. Har du en dobbeltsidig rambrikke(moduler på begge sider av brikken) med det dobbelt av kapasiteten som på hver av de 2 brikkene i de oppmerka dualkanalene, så får du dual med trebrikker på nforce2. Søk på forumet om du ikke tror meg. Edit: Ser jeg hadde det travelt når jeg skreiv innlegget, om du trodde jeg mente at du måtte ha 2x512 og 1x1024 for å få dual så forklarte jeg meg feil. Det enkleste og mest vanlige er 2 like brikker i de vanlige sporene. Endret 24. august 2004 av Onanias Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå