abraxa Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg skal kjøpe meg ny pc til omlag 12000,-, skjerm, tastatur, mus og os har jeg fra før. Som mange andre her har jeg problemer med å bestemme meg om prosessor (AMD/Intel) og sokkelvalg. Jeg har egentlig ingen spesielle preferanser, men det er viktig at iallefall noen av komponentene kan overleve en oppgradering eller to. Jeg har derfor begynt å helle mer og mer mot en P4 775 løsning med DDR2 og PCI-e. Håpet er da at minne og ev skjermkort kan følge med på flyttelasset ved overgang til en fremtidig 64-bit prosessor. Inntrykket mitt er at hvis man investerer i en A64, så risikerer man å måtte bytte det meste hvis man f.eks. ønsker et nytt PCI-e kort en gang i fremtiden, spesielt fordi DDR1 sannsynligvis også vil forsvinne fra AMD systemer. Jeg vet alt for lite om dette her, så kom med innspill! Eventuelle oppsett ønskes også velkommen:) Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 vent heller til AMD 64 socket 939 med Nforce4 chipset kommer, da kan du oppgradere senere også..da får du med PCI-E og DDR2 (tror jeg). mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå