stian123 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Heisann! Jeg lurte på om jeg kunne lage min egen ERROR: Siden finnes ikke osv Er det mulig uansett hvordan webhost du bruker? Jeg har b-One. Hva gjør jeg og hvor legger jeg fila osv. Takker hvor alle svar!! :D Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Det finnes sikkert noe greier i et kontrolpanel der, men hvis du tenker på å lage adresser sånn som "index.php?side=nyheter", bruker du et include-script. Da kan man lage egne error'er. Jeg tror Jorgis har skrevet en guide om det på programmer.no Edit: Eller du kan lage din egen webserver (med eget serverside språk) i VB, http://JonasVB.no-ip.com *skryt* *skryt* Endret 24. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Kjører serveren windows eller en unixbassert platform? Mest sansynlig har du en mulighet i kontrollpanelet for siden din, ellers så er jo RTFM/support en god idé Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Kjører serveren Apache? (vet ingenting om b-one.net) I såfall: Lag en .htaccess-fil med denne informasjonen inni (gå inn i notisblokk og lagre som ".htaccess" med anførselstegnene): ErrorDocument 404 /errors/404.html Dette er kun et eksempel. Du kan spesifisere flere feilmeldinger selv, og dokumentene kan ligge hvor du vil. Er ganske sikker på at adresser er relative til server-root'en. Filtype på dokumentene spiller ingen rolle. (det er en fordel at internettlesere forstår den, though) Vanlige feildokumenter er 400 (bad request), 401 (authorization required), 403 (unauthorized), 404 (document not found) og 500 (internal server error). For å ha flere feil legger du bare flere linjer under hverandre i fila, slik som dette: ErrorDocument 400 /errors/400.html ErrorDocument 403 /errors/403.shtml ErrorDocument 404 /errors/404.php Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Et eller annet skjedde feil da jeg postet, men for at det skal synes at jeg har postet løsningen, bumper jeg denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå