Gå til innhold

Kan jeg lage error side på serveren min?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes sikkert noe greier i et kontrolpanel der, men hvis du tenker på å lage adresser sånn som "index.php?side=nyheter", bruker du et include-script. Da kan man lage egne error'er. Jeg tror Jorgis har skrevet en guide om det på programmer.no

Edit: Eller du kan lage din egen webserver (med eget serverside språk) i VB, http://JonasVB.no-ip.com :whistle: *skryt* *skryt*

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Kjører serveren Apache? (vet ingenting om b-one.net) I såfall:

Lag en .htaccess-fil med denne informasjonen inni (gå inn i notisblokk og lagre som ".htaccess" med anførselstegnene):

ErrorDocument 404 /errors/404.html

Dette er kun et eksempel. Du kan spesifisere flere feilmeldinger selv, og dokumentene kan ligge hvor du vil. Er ganske sikker på at adresser er relative til server-root'en. Filtype på dokumentene spiller ingen rolle. (det er en fordel at internettlesere forstår den, though)

Vanlige feildokumenter er 400 (bad request), 401 (authorization required), 403 (unauthorized), 404 (document not found) og 500 (internal server error).

For å ha flere feil legger du bare flere linjer under hverandre i fila, slik som dette:

ErrorDocument 400 /errors/400.html
ErrorDocument 403 /errors/403.shtml
ErrorDocument 404 /errors/404.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...