Gå til innhold

AMD Athlon 64

scary-man

Anbefalte innlegg

Jeg har en p4 3.2 ghz, men jeg syns den er bare dritt. Så jeg har tenk på å gå for en AMD Athlon 64.

Så jeg trenger en anbefaling på prossesor og hovedkort. Vil gjerne ha en som kan overklokke litt. Og greie spill som kommer.

Vil også gjerne ha en link til en REVIEW av det du anbefaler av prossessor og hovedkort. :cool:

Prisen bør helst ikke være over 4.000,- :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en p4 3.2 ghz, men jeg syns den er bare dritt. Så jeg har tenk på å gå for en AMD Athlon 64.

Så jeg trenger en anbefaling på prossesor og hovedkort. Vil gjerne ha en som kan overklokke litt. Og greie spill som kommer.

Vil også gjerne ha en link til en REVIEW av det du anbefaler av prossessor og hovedkort. :cool:

Bare tull å bytte den cpu'en i en amd 64 da du ikke kommer til å merke forskjell. Hvis du kommer med hele oppsettet ditt, og hva det er du synes ikke går så raskt som det skal så kanskje vi kan hjelpe deg å finne ut hvor skoen trykker :)

Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å motsi dere, men i noen tester mellom Athlon64 og P4 viser det seg at athlonen er raskere klokke for klokke når det gjelder mye. Dette gjelder spesielt til spilling.

På en annen side er jeg enig med at det er tull å kjøpe en ny Athlon64 og hovedkort når du alerede har P4.

Lerun

Lenke til kommentar

jeg har bestillt en x800xt og to 512 ram brikker. Har bare hat problemmer med p4 3.2 enn. får ikke overklocka, er veldig treig, har levert inn hovedkorte fordi det var noe galt med det, og fikk en ny tilbake, men fortsatt de samme problemene.

hadde en xp1700 før og var ganske fornøyd med amden. Ville prøve en p4 og den 3.2ghz syns jeg jobber nesten like fort som min xp1700 og jeg betallte 2.500,- for p4 prossessoren. helt bortkasta når den oppfører seg nesten like treig som en xp1700 som man nå kan kjøpe for et par hundre Kr.

Lenke til kommentar

Høres mer ut som noe kan ligge i softwaren din. Windows kan jo bli rimelig sirup noen ganger,, uansett hva slags maskin du har.. Har du mye bøll på maskina? Masse snikwarez elle virus kanskje?

En cpu enten virker eller så er den død. Ikke som en gammel motor som går på 1 sylinder vett..

Det er nok ikke cpu'n din.

Å bytte til A64 er jo bare meningsløs sløsing med penger..

LOL :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort kjører du den prosessoren på? Se min profil for å se hva jeg kjører av hardware - jeg har ingen problemer med å holde følge med for eksempel den AMD 64Coop Prix-dataen som det ble skrevet side opp og side ned om her på forumet for litt siden.

Klokkevillig, ved å la volten på prosessoren eller rammen stå på auto i biosen, så går min 3.0 til 3.35. uten stabilitetsproblemer. Ved å stille opp volten manuelt "en del", har prosessoren vært oppe i 3.65 før plutselige krasj midt inne i FarCry begynte å bli litt plagsomt i lengden... :roll: (Med luftkjøling i sommervarmen..)

Så, enten har du et hovedkort som lager problemer for deg, en "mandags"-prosessor som bør byttes ut ASAP eller er RAM-brikkene av en heller ustabil type? Har du blitt infisert av et eller annen type datavirus eller kanskje opplever du nå etterdønningene av en installering gjort hvor komponenter i datamaskinen ble utsatt for statisk elektrisitet?

Jeg slenger meg på de andre som anbefaler en formatering og nyinstallering av XP. Bare pass på at du ikke henger deg på internettet før du har en eller annen form for antivirus og helst en firewall installert på PC'en din.

Lykke til!

Ice T.

Lenke til kommentar

har reinstallert windows utallige ganger hjelper ikke, det er heller ikke noe virus.

volten på prosessoren og rammen stå på default i biosen. Har nettop byttet til en ny ram brikke, hjelper fortsatt ikke. :hmm:

Har så å si bytta alt untatt cpuen. får nytt 3dkort snart og en ny ram brikke.

Lenke til kommentar

:wow: 3.2 GHz er ikke akkurat langsomt da. Som sakt før her får du ikke mere ytelse av å bytte til A64

Lenke til kommentar

Vil også gjerne ha en link til en REVIEW av det du anbefaler av prossessor og hovedkort.  :cool:

Prisen bør helst ikke være over 4.000,-  :)

Problemet til scary-man er ikkje dårlig cpu, dårlig minne, dårlig noko som helst..

Problemet hans er faktisk for mykje penger! :!:

Endret av Denethor
Lenke til kommentar

ja men jeg har jo bare problemer med p4, for eksempel når jeg runner norton antiviru så kan jeg nesten ikke gjøre noe på pcen, uansett om den bare bruker 5-6% av cpuen. Når jeg først fikk denne pcen så kunne jeg runne norton,dc,mirc og en rekke andre progammer + spille uten noe problemmer.

Så noe er helt klart iveien med pcen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...