hardkjerne Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Har nettopp fått meg en AMD xp 2500 (barton kjerne). Skal kjøre den på mitt HK som er et asus A7N8X Deluxe. Har to Twinmos 512 pc2700 cl2 rambrikker. Kjørte før en xp 2400. Den hadde bare 266Mhz bus, mens barton kjernen visstnok skal ha 333Mhz. Jeg ønsker seff å presse CPUen iallefall litt slik at jeg kan få ekstra ytelse i feks spill Når jeg er inni BIOS er det ganske begrenset med muligheter for instillinger på CPU. Kan stille på "external frequency" og "frequency multiple settings". Det jeg lurer på er om jeg burde begynne å ekperimentere litt her. Har ikke så supereffektiv kjøler (silent twin), så noe seriøs overklokking er nok muligens å være litt for optimistisk. Hadde vært fint med noen tips. Har egentlig svært lite erfaringer med overklokking/tuning av barton xp CPUene til AMD. PS: Er ikke så keen på å skifte kjøler heller, støy er 1 pri. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hvis du skal klokke den cpuen må du nok ha litt sprekere ram. PC2700 er akkurat nok til å kjøre standard MHZ på 2500+ Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hei Vembi! En ulåst Barton XP2500 kan normalt settes til 200FSB og 11Xmultiplier; altså tilsvarende en xp3200. MEN, da må rammen din henge med i svingene, for den får også økt frekvens sammen med CPU. Jeg vil anbefale deg å gå til innkjøp av ett sett med PC3200 brikker som takler den høye frekvensen bedre... Utbyttet av å klokke din XP2500 opp til XP3200 gjør at det garantert er verdt det. Kjøleren din er god nok forutsatt at du har fått en "god" XP2500. Klokkingen er lett nok, prøv og feil metoden, begynn på 200 i FSB og 11 i multiplier, og gå gradvis ned til du finner en stabil setting. Du MÅ lese guiden om overklokking som du finner på overklokking.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå