DJViking Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg har en harddisk under linux(Fat32 eller NTFS, er ikke sikker) som jeg vil kopiere over til en USB harddisk koblet til(Fat32). Men selve kopieringen går aldri som den skal. Etter kopieringen har jeg sjekket størrelsen mellom de to diskene og det har ikke vært samsvar. Jeg prøvde dermed å kopiere en liten del av harddisken av gangen. Dette hjalp heller ikke. Kopieringsprosessen fikk ikke med seg alt. Selv om det så slikt ut. Jeg bruker Konqueror til filbehandling. Jeg vil kopiere hele innholdet over til USB disken og jeg vil også verifisere at det kopierte innholdet er eksakt det samme som det som ligger originalt på den internet disken.. Noen som har tips hvordan jeg kan få gjort dette best muligt Det som skal kopieres ligger fordelt på over 1000 kataloger og underkataloger og 10000vis av filer Jeg vurderte kanskje å bruke et arkiveringsprogram, noe ala mkisofs. Men det går ikke med de filnavnene jeg har på enkelte filer(noen er ganske lange). Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Tror _IKKE_ du har NTFS eller FAT32 på en linux partisjon da dette er partisjoner lesbare primært for Windows. (FAT32 har sikkert støtte for fler OS enn NTFS, ikke helt sikker). Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Les mer nøye. Jeg har en disk under operativsystemet Linux. Denne disken er enten Fat32 eller NTFS Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hvis du skriver mount i en terminal så vil du vel se hvaslags filsystem det er på alle partisjonenen som er mounted? NTFS-støtten er vel så vidt jeg har forstått det "veldig begrenset" i Linux? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Dette var svaret jeg fikk /dev/hdb1 on /windows/C type vfat (rw,noexec,nosuid,nodev,gid=100,umask=0002,iocharset=utf8) Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Har du prøvd mc enda? Den skulle ha mulighet for å speile dirs, og sjekke at de er identiske. Bare som alternativ til Konqueror mener jeg. Endret 24. august 2004 av Bøb Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 rsync...hva er rsync ? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 rsync...hva er rsync ? 1) Du finner veldig mye informasjon i man sidene til programmer. Åpne en console og skriv man rsync. Om du da har rsync innstalert får du mer info enn jeg kan (og gidder) å gi deg her. 2)Det er et synkroniseringsverktøy. Det er orgianlt laget for å synkronisere store datamenger over en nettverkforbinnelse. Den a)Sender bare over differansen mellom punkt a og b og b) Den verifiserer det den har sendt over. Det høres stort sett ut som hva du trenger. Og den fungerer selvfølgelig helt fint mellom 2 lokolale mapper også. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Jeg vet.. Hadde allerede funnet frem rsync sine hjemmeside... Var bare lat, derfor jeg spurte Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Noen som kanskje kan anbefale meg et godt backup- og arkiveringsprogram? Helst noe som virker under KDE, eller GNOME Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 locharset=utf8 sikker på at du leser øæå riktig da? du kan vel prøve med dd det er dumping av data.. den skal ta det meste "Helst noe som virker under KDE, eller GNOME" http://www.kde-apps.org/index.php?xcontent...52cba0434ad6b60 der finne du de fleste programmen som er til kde Lenke til kommentar
ratix Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 herregud, kast konqueror i do og bruk /bin/cp () cp -Ruv /sti/til/mappe/der/harddisken/er/montert/ /sti/til/usb/ 1>logg.txt 2>feil.txt også sjekker du med du og diff: diff sti/til/mappe/der/harddisken/er/montert/ /sti/til/usb/ | less du -b sti/til/mappe/der/harddisken/er/montert/; du -b /sti/til/usb/ Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 cp hadde sikkert fungert greit. Men grunnen til at jeg ville ha det i KDE var at jeg vil se en framstegsindikator, hvor langt den er kommet i kopieringsprosessen(prosent og tid) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå