zerokiller Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Har opplevd det tre netter på rad nå, PC-en skrur seg bare plutselig på. Kan sikkert være lurt å kjøre en antivirus sjekk, men kan årsaken være noe annet enn et virus. Kjører Win2000 Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hva med WOL/WOR funksjonen i BIOS. Denne gjør jo at maskinen vil starte hvis det kommer en forespørsel via nettverket eller modemet. En annen ting er at du har en instilling for automatisk oppstart i BIOS. Denne kan du f. eks. sette på alle dager til et visst klokkeslett. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Har du sjekka at du ikkje har fikla med "planlagte oppgaver"? Du kan jo sjekke under ei av desse ved å høgreklikke på ei av oppgåvene (ligg under tilbehør på startmenyen)og sjå på innstillinger. Der kan du nemlig velge om maskina skal starte opp når den oppgåva skal køyrast. Ole Lenke til kommentar
zerokiller Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 Tror faktisk det kan være grunnen, har norton antivirus og automatisk oppdatering. Den sjekker for oppdatering ganske ofte ser jeg, er nok det som er grunnen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 har hatt samme problem,fant aldri ut hva som var årsaken til at pc startet opp når den hadde lyst,stikk kontakten dro jeg ut,d problemet løst. Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Disable. wake on lan wake on ring wake on event i bios. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei! Det samme har skjedd hos meg. Det pleide å skje rundt 07:30... grunnen ? På den tiden så ble det et lite spenningsfall i stikkontakten grunnet en last som ble lagt inn hos naboen. Dette spenningsdippet gjorde at psu slo seg på. Har løst det, har en ups som sørger for jevn spenning :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå