Gå til innhold

Dell, fra 8600 til 8600C

Ookami

Anbefalte innlegg

Dell har fjernet Com & Paralell porten på 8600C og erstattet de med................ INGEN TING!

Måtte bare få sagt det, ble så oppgitt.

Akkurat de to (spesielt Com) portene var noe jeg måtte ha da jeg kjøpte min 8600 pga endel sært utstyr.

Konstanterer forøvrig at prisen har holdt seg sånn nogen lunde siden Februar, og at det fortsatt er penger å spare hvis man treffer rett selger på telefon istedenfor å kjøpe på nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nevner bare at USB->COM dongler finnes, koster rundt 200-400kr for en god en , og jeg har brukt en slik nå i over et år uten problemer.

Holder på med litt utvikling mot mikrokontrollere og utviklingskittet mitt snakker bare serielt.

Lenke til kommentar

det skal også sies at ikke alle programmer som benytter seg av usb -> com overgang liker disse overgangene.

Jeg selv har vært ut for en del problemer med slike overganger, dog det avhenger også av fabrikanten hvor gode de virkelig er

Lenke til kommentar
det skal også sies at ikke alle programmer som benytter seg av usb -> com overgang liker disse overgangene.

Jeg selv har vært ut for en del problemer med slike overganger, dog det avhenger også av fabrikanten hvor gode de virkelig er

Min erfaring er at det kun er avhengig av kvaliteten på donglen. Jeg benytter programvare som eksplisitt forteller meg at det ikke virker med usb->com dongle. Men min dongle fungerer finfint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...