Gå til innhold

Trenger noen billige og bra høyttalere (2.1)

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe meg noen nye høyttalere til PCen. Max pris 500. Det holder lenge med et vanlig 2.1 system. Har litt erfaring med Creative P380, og synes det hadde en helt ålreit lyd. Sikkert pinglete lyd i forhold til megaworks og sånt, men nå har jeg ikke X antall tusen å bruke på lyd :p

Såh! Hva bør jeg kjøpe? Hvor får jeg mest lyd for pengene (max 500,- som sagt)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altec Lansing ATP3 - 503,-

Frequency Response: 45 - 18kHz Bra (?) men ikke best

Satellite Power: 12 Watt Meget bra

Subwoofer Power: 18 Watt Bra, men ikke best

Creative Inspire P380 - 345,-

Frequency Response: 40 - 20kHz Bra, men ikke best

Satellite Power: 6 Watt Ikke bra i forhold til ATP3

Subwoofer Power: 17 Watt Kunne vært bedre

Logitech X-220 - 401,-

Frequency Response: 35 - 20kHz Best av alle (såvidt)

Satellite Power: 5.8 Watt Ikke bra i forhold til ATP3

Subwoofer Power: 20.4 Watt Et par hakk bedre enn de to andre

Det er de tre som ser mest aktuelle ut foreløpig. Nå er ikke jeg noen ekspert, men så vidt jeg er klar over er det bra med så lav og så høy som mulig frequnecy responce. Der ligger jo ATP3 et lite hakk bak de to andre. Ellers er det bra med så mye watt som mulig. ATP3 gruser de to andre på satelite power, men hvor mye har det egentlig å si? Med subwoofer blir jo satelittene nærmest som diskant-høyttalere å regne..

Vil gjerne ha en second opinion her :)

EDIT: Priser fra flexi-data

EDIT2: Leste erfaringene til ATP3 i produktguiden og det var jo over all forventning! Hvis ingen har noe i mot det kommer jeg nok til å gå for disse.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Altså: Du bør ikke se deg blind på spesifikasjonene.

Om en sub er på 17 eller 20 Watt spiller liten rolle - og hvis du skal koble høyttalerne til PC'ens lydutgang så er det jo ikke akkurat hi-fi lyd det er snakk om uansett.

Altec Lansing går vel generelt for å være ganske gode på musikk. Skal du primært spille derimot så er kanskje 'trøkk' i høyttalerne viktigere enn god lyd, så hva du faktisk skal bruke de mest til spiller en viss rolle for hva du velger. Få 2.1-sett er gode på 'alt'.

Foreslår at du gjøre et søk på de ulike modell-navnene (og legger til 'review' i søket) på f.eks. google så får du nok noen pekepinner.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Ikke se på spesifikasjoner! Les heller tester/brukererfaringer... Jeg har selv Altec Lansing ATP3, sitter og hører på musikk med de nå. Jeg har hatt de i litt over 2 år nå, og jeg har vært kjempefornøyd! De kan spille HØYT! :w00t: Samtidig har de god lyd (Synes i hvert fall jeg)

Jeg har ikke prøvd de andre 2.1 anleggene du nevner over, men jeg synes ATP3 gir utrolig mye for pengene! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...