Abraxas666 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Håper noen kan hjelpe meg her... Jeg har et problem med min meny for mitt kommende webzine, først se her på hvordan menyen ser ut i 1280X1024 oppløsning: Ikke bra....slik skal det se ut: CSS2 er ikke helt min greie enda.... Noen som ut i fra bildene klarer å se hvor problemet ligger? Hva må jeg endre på? Takker for all mulig input! Endret 23. august 2004 av Abraxas666 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Du er nødt til å bidra med litt kode. Feilen kan oppstå av en million forskjellige grunner, og det er umulig å forstå hvorfor når vi bare har to bittesmå bilder å se på. Vis koden, så vil du få hjelp. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hva må jeg endre på? Slike problem oppstår vel somoftast PGA at layercells er tilpassa kun en oppløsning, og derfor blir litt strekte når noken har høgare oppløsning. Om du bruker en CSS basert og strukturert layout, derimot, og gjør alt riktig, vil ikkje dette problemet oppstå. Lær deg HTML og CSS skikkelig, bygg sida di på nytt. Vi her på forumet vil gladelig hjelpe til å fjerne tabellkode fra det store internett Lenke til kommentar
Abraxas666 Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Siten er veldig komplisert bygd opp. /index.php /menu.php /menu/menu.php /templates/header.php /templates/footer.pph ....... index.php bruker menu.php For å legge til meny og slikt til en tom side: <?php include("../templates/header.php"); ?> HTML innhold..... <?php include("../templates/footer.php"); ?> menu.php er kun div elementer. Jeg antar at dere trenger å se koden til header.php? header.php Endret 24. august 2004 av Abraxas666 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Ser jeg at siden er bygget opp med tabeller? Trodde man sluttet med det i '99, jeg. Nei, du henger litt etter når det gjelder HTML og CSS, så du bør ta deg en titt på www.htmldog.com Lenke til kommentar
Abraxas666 Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Er det noen som har et konstruktivt forslag til løsning istedenfor for å si at jeg må kutte ut tabeller? Jeg hadde en kun CSS site en gang, men ble så lei av at ting stadig ikke funket i Internet Explorer. Endret 24. august 2004 av Abraxas666 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Abraxas666: Nei. Enten kan du lære deg å kode etter standarder og gjøre ting semantisk riktig, eller så gidder i alle fall ikke jeg hjelpe deg. Nok en gang: www.htmldog.com | www.w3schools.com Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Abraxas666: Nei. Enten kan du lære deg å kode etter standarder og gjøre ting semantisk riktig, eller så gidder i alle fall ikke jeg hjelpe deg. Nok en gang: www.htmldog.com | www.w3schools.com ellers gidder ikkje VI å hjelpe. Vi på forumet vil gjerne hjelpe folk å bli flinke, men du blir ikkje flink av å gå mot det som er riktig heile tida. Ta i et lite tak sjøl, så kan du spørre oss når du sliter. Å få en sånn standardlayout til å funke finfint i alle browsere (også IE) er ikkje noke voldsomt problem med divs og CSS. Altså: Intil du gidder å lære deg HTML og CSS så kommer du neppe til å få så masse hjelp. Lenke til kommentar
Abraxas666 Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Maken til mer arrogante folk enn dere skal man lete lenge etter. Resten av siten er kodet i avansert php (php 5) og mysql. CSS 2 er også brukt. Jeg fikk forresten svar på problemet et annet sted. Ciao. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Maken til mer arrogante folk enn dere skal man lete lenge etter.Resten av siten er kodet i avansert php (php 5) og mysql. CSS 2 er også brukt. Jeg fikk forresten svar på problemet et annet sted. Ciao. Du kan ikkje forvente å få svar, i form av vranglære - kan du vel? Og spesielt når du ikkje orker å bry deg sjøl heller... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 at den var kodet i php var vel ikke veldig kurant info for oss Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Maken til mer arrogante folk enn dere skal man lete lenge etter.Resten av siten er kodet i avansert php (php 5) og mysql. CSS 2 er også brukt. Jeg fikk forresten svar på problemet et annet sted. Kodet i avansert PHP?? Har du virkelig fått kloen i den avanserte utgaven? Det måtte du vel betale dyrt for... Her på forumet er det ihvertfall ingen som bruker avansert PHP. Uansett, HTML-delen din var på jordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå