Gå til innhold

Jungel av RAM

Shiva

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe meg noe kjappere RAM i løpet av uken for billigst penge, men vanskeligt å finne ut hva som er hva og hva jeg kan bruke. Har pc2700 som kjører på 333MHz, men vet ikke i nuet om det er SDRAM eller DDR-DIMM

HK er NF7-S og kan jeg bruke noe av dette under? Hva betyr unbuffered of non parity?

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 256MB Unbuffered, Non-parity, 32Megx64, CL2.5 KR 429.-

Corsair XMS3200 DDR-DIMM 256MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns KR 604.-

Corsair XMS3200XL DDR-DIMM 256MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-2-2-5, 400MHz

KR 753.-

-------------------------------------------------------------------------------------------

Corsair XMS4000 DDR-DIMM 256MB PC4000 32Meg x 8, CAS 3-4-4-8, 500MHz

KR 681.-

Denne er intressang for nå er jeg oppi 500MHz, men kan det brukes på NF7-S?

--------------------------------------------------------------------------------------------

DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

KR 362.-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5 32M*8/8chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) KR 383.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår det slik at du har en "treig" 256MB brikke nå (DDR-DIMM) et system med 333"MHz" FSB, og nå vil du ha en kjappere brikke som du kan sette inn sammen med den "treige", har jeg tatt poenget??

Hvis tilfellet er slik som jeg beskrev ovenfor vil begge brikkene alltid kjøre like treigt som den treigeste (alle brikker må ha felles innstillinger), og det vil derfor ikke være noen vits å kjøpe en über-top-of-the-hill-brikke.

Tenkte du å kjøpe 2x256MB brikker får lomeboken egentlig bestemme, Corsair Value S er god og stabil RAM til en billig penge, men her ikke det lille ekstra som XMS serien til Corsair. Corsair XMS3200 (2-3-3-6-T1) er ingen vits i å kjøpe siden den ikke gir spesielt mye mer ytelse enn Value S brikken. Corsair XMS3200XL (2-2-2-5) er noe av det råeste du får tak i, men prislappen er deretter også (kompromissløse brikker til høy pris).

Du vil aldri kunne utnytte Corsair XMS4000 brikken på et AMD system siden det skal godt gjøres å komme opp på slike hastigheter (med mindre du har en L12-moddet XP-M CPU).

DDR-DIMM PC3200 er kun en RAM-brikker som gjør det den skal, men ingenting mer (ofte utsorterte TwinMos brikker).

TwinMos gir greie brikker til en grei pris, men er ikke noen spesielt god klokker (kommer kanskje opp til DDR410/415 med spesifiserte timings om du er heldig).

Lenke til kommentar

Nei, jeg skal bytte ut all ram'en med raskere . Men jeg går for 3 stk. 256MB brikker helst 500MHz. Skal ikke blande forskjellige brikker men ha 3 av samme merke og type. Men å finne ut hvilken type brikker som er best og hvilken jeg kan bruke eller ikke er det store spørsmålet. Ram er ikke min sterke side.

Hvilken brikke anbefaler du som jeg kan bruke. Hvis den har

overklokkingsmuligheter er jo det en fordel.

Cpu er xp2400-M.

Endret av Shiva
Lenke til kommentar

Ville ikke kjøpt tre brikker da kortet lett blir kraftig belastet ved bruk av 2 eller flere brikker når du overklokker (og det blir enda verre med tre brikker).

Kjøp heller 2x512MB :yes:

Siden du skal klokke kan Corsair XMS3200XL være verdt en titt, den har klart seg meget bra i tester rundt om kring der den kjører på timingsene 2-2-2-5 opp til DDR420-440, og enda høyere ved slakkere timings (snakker om over DDR500).

(Jeg er litt i tvil om du får en FSB på mye over 200MHz på den CPU'en :hmm: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...