Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Lett sykkel - Et leketøy for rike 16 åringer ?


Nicklas

Anbefalte innlegg

mens jeg kommer dundrende forbi med min kølsvarte Aprilia RS125 i 190! HVEM LER HØYEST DA!?!!!!!  :tease:

Jeg kommer ihvertfall til å le når jeg kjører deg ned pga. at du ikke klarer å håndtere en sånn motorsykkel og tror du er altfor god.

Skulle ikke tro man lærte om blindsoner på kjørekursene til lettmc når man se dem i trafikken...

Spesielt på motorveien...

190 med en RS125? Jeg sier: "Jaha-ja?" :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mens jeg kommer dundrende forbi med min kølsvarte Aprilia RS125 i 190! HVEM LER HØYEST DA!?!!!!!  :tease:

Jeg kommer ihvertfall til å le når jeg kjører deg ned pga. at du ikke klarer å håndtere en sånn motorsykkel og tror du er altfor god.

Skulle ikke tro man lærte om blindsoner på kjørekursene til lettmc når man se dem i trafikken...

Spesielt på motorveien...

190 med en RS125? Jeg sier: "Jaha-ja?" :roll:

Funker vel med 190 med fulltrim RS med 160cc polini, effektannlegg, eksosventil, powerreeds og forgasser og uplombert CDI.

 

Koster jo en 12k ca for hele fulltrimm opplegget....

 

Jeg har en nyinnkjøpt RS 125...

Jeg betaler 60k av utgiftene selv.

Dette er alt jeg har tjent, konfpengene og pengene jeg fikk fra salget av båten min (også kjøpt selv).

 

Men folk som får 60k av foreldrene fortjener et slag eller to...

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Jeg har en 120ccm.. riktig nok en crosser så jeg har ikke noe lapp i og med jeg kjøer på bane!

 

Men, denne fikk jeg av pappa! Sammen med en go del utstyr!

 

 

Og jeg er ikke noe pappa gutt :p

Lenke til kommentar
Hadde en Aprilia RS125 som kostet meg 43k. Pengene skaffet jeg ved å gå med reklameblader gjennom sludd og regn i 3 år. Solgte sykkelen for 30k etter å brukt mye tid og penger på den (deler, forsikring, bensin osv osv.)Mange mener sikkert at det er bortkastet penger, mens jeg angret ikke et sekund på kjøpet.

 

Jeg må innrømme at jeg hadde veldig lyst til å gi "selfølgelig får jeg en sånn en pappa"-gutta en høyre uppercut. MEN, det er utrolig deilig følelse å eie noe som man har brukt lang tid på å spare til. :)

hei hei fyller 16 til sommeren skal ha lett!! :D

 

ville du anbefalt meg en aprilia rs 125 ?? :roll:

 

hvorfor?

 

hvorfor ikke?

 

PS skal betale den selv jobber på Maxi så jeg får tjent opp pengene!!!

Lenke til kommentar
Liker du å skru, er stinn i gryn og har lyst på ein dritgod sykkel, gå for RS125

Er du ikkje fullt så glad i å skru, ikkje fullt så rik, bryr deg ikkje så veldig i om sykkelen er fullblodsracer og heller vil ha ein sykkel som er skikkelig sammenskrudd, kjøp NSR.

 

 

-RS eigar.

Cagiva Mito - Honda NSR - Aprilia RS

 

Det er de 3 beste sykklene :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tok mopedlappen, sommern 2003, (da var jeg 15) og tenkte etterpå at jeg heller skulle ta lettlappen, så jeg kjøpte en lettsykkel, yamaha virago, som jeg hadde stående til januar 2004,

 

da kjøpte jeg en moped som jeg kjørte til sommern komm, så kjøpte jeg en honda sfx som jeg hadde i en liten stund (Solge begge mopedene til fadern, monarken er et samleobjekt ufatteli få som fins registrert nå)

så tok jeg lettlappen som kosta meg 13000totalt som er den vanlige prisen..

kjørte viragoen 1måndte etter det, og dro på tmc i tromsø om byttet den inn i en ny honda xr, da fant jeg ut at viragoen hadde vært i kolisjon uten at jeg visste noe så masse var sjeft og jeg fikk 9000kr minus i prisen.. og måtte betale 23000 imellom for og få ny sykkeln.

måtte nesten ha en slik sykkel (crosser) for og kommer meg fram og tilbake på jobb, hele året! å nå har jeg brukt opp penga jeg sparte fra konfirmasjonen, og arbeid jeg har haddt middlertidlig, angrer litt på at jeg ikke bare holdt meg til moped lappen :yes: totalt har jeg brukt rundt 90 000! :cry:

 

å nå må jeg itilegg spare til snø scootern jeg skal ha til sommern, og cbrn jeg skal ha til sommern etter det (vet ingen tvinger meg men jeg skal ha de :p ) men men nå som jeg bynner og tjene penger og ikke luselønn så går det vell en god del fortere og takk gud for det!

 

Så bottom line eneste grunnen jeg ser til og ha lettsykkel er større låvlig hastighet og låvt til og ha 2på.. mn er det verdt penga? :(

Endret av Big-Boy
Lenke til kommentar

Nå i 2005 så kan du like så godt ta lett lappen :) Det er nye regler og det er mindre obligatoriske timer på lett... mens på moped så må du ta trafikalt grunnkurs og noe mer (tror jeg) så det var noen som sa at den kom på rundt 4-5k. Så på vegvesenet sine sider og det stod at det ikke blir satt opp toppfart og man kan heller ikke ha noen bakpå :no: Det er kun fordeler med lett :yes: Eneste som er, er at den er "litt" dyr :thumbdown:

Lenke til kommentar
jammen synd da at dere hørte på en brautenes tulling som sier at lett ikke er verdt det når dere kjører med et falskt wannabe glis med en stygg "RACING" moped, som er blodtrimma og ligger i 110! WOW! 110! FORT!!! I 11500rpm, mens jeg kommer dundrende forbi med min kølsvarte Aprilia RS125 i 190! HVEM LER HØYEST DA!?!!!!! :tease:Link: Bilder av sykkelen

Jeg, når jeg drar forbi deg i 3. gir på min CBR600 02 mod. :tease:

Lenke til kommentar

Eg brukte alle sparepengane mine på sykkelen.

Mamma betalte lett-mc lappen mot at eg ikkje kjørte trimma moped.

No kjem eg ikkje til å få noko problem med å ta bil-lappen.

A1 kostet ca 12K, noko som er vanleg.

Du er god viss du får lappen til under 10K, er tross alt strengere krav på lett-mc enn på bil(det er den strengaste klassa).

Du trenger:

-forbikjøring(dyrere enn vanlige timer)

-langkjøring

-nødbrems

-bil-teorikurs(1k)

-mc-teori(1K)

-førstehjelp(1K)

-teoriprøve (330.-)

-Oppkjøring (1250 eller nokke slikt, leige av sykkel osv).

 

kawa.jpg

Lenke til kommentar

Nei. :p

 

Men altså. Det er mykje meir enn design som teller når du skal ha deg sykkel. Tenk deg om ein ekstra gang eller 5. Dei 98 modellane som er igjen no er som regel skamkjørte, og i tillegg er dei nye mykje bedre å kjøyre. Henger mykje bedre i svingane, og i det heiletatt mykje bedre kjøyrekomfort. (I tillegg til at dei er mindre slitte, selfølgelig.)

 

Design kom nesten sist i rekka når eg kjøpte meg sykkel, men eg tykkjer at RS125 GP1 02 er pen sjølv om det ikkje var det eg la mest vekt på. Det einaste eg vurderte litt feil var slitasjekostnader. Nye deler til RS koster flesk!

Lenke til kommentar

Lillebroren min tok lett sykkel lappen for ett par tre år siden. Kjøpte seg KTM125. Rett før han fylte 18 "overklokket" vi den litt. Det som er gøy med de er at du bare bytter dyse, å kjøpe ny potte så har du like mye hester som Crosserene, var vel rett over 30hk. Var 15hk i den orginalt. Testet den selv innimellom, å må si det var sinnsykt morro. Var kanskje ikke ett leketøy for 16 åringe lengre (er selv 28år) Testet den opp mot en av kameratene mine sin Yamaha XT600. Fra 0 til 100 klarte han ikke å følge KTM'en. Men dro selvsagt fra etter det. Toppfart på KTM'en med den nye dysen å potta var ca 130km/t, med andre ord ikke ett leketøy for 16åringer lengre

 

Her er litt info om den

 

http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=4458

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...