Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lett sykkel - Et leketøy for rike 16 åringer ?


Nicklas

Anbefalte innlegg

Jeg syns dette er så dumt ! For hadde jeg hatt en lett sykkel så hadde jeg mest sannsynlig ikke gjort noe ulovlig som å trimme mopeden.

Ja, stakkars deg. En standard moped må være et virkelig helvete å kjøre på. Ikke rart du må bryte loven litt.

:ermm:

Og ikke nok med det ! hva med en PC til ca.10-15K, hva med alpinutstyr

til 5-10K, hva med fiskeutstyr, siste moteklær seff. må man ha,

et par turer til syden(Ibiza) i løpet av året er et måste osv.

Tjaaaa ! Vel vel :!:

 

Ps. ikke tilsiktet mot trådstarteren, han har et godt poeng ;)

 

Edit: hva med pengene til mobiltlf. og bruk i tillegg, glemte hele shitten, jeg

Og jada ! har noen barn selv...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg syns dette er så dumt ! For hadde jeg hatt en lett sykkel så hadde jeg mest sannsynlig ikke gjort noe ulovlig som å trimme mopeden.

Ja, stakkars deg. En standard moped må være et virkelig helvete å kjøre på. Ikke rart du må bryte loven litt.

En orginal mopped er noe hærk og kjøre med, ja!.. Livsfarlige bilister som presser deg ut i veien i 70sone, og du ligger i hele 20-25km/t oppoverbakke, ikke rart folk fjerner en plombe eller 2!

Lenke til kommentar
En orginal mopped er noe hærk og kjøre med, ja!.. Livsfarlige bilister som presser deg ut i veien i 70sone, og du ligger i hele 20-25km/t oppoverbakke, ikke rart folk fjerner en plombe eller 2!

Så ta fatt i en forbanna sykkel da!

 

Unnskyld utrykket, man bør igrunn være veldig glad for at man i det hele tatt får lov til å kjøre motorisert kjøretøy når man er 16!

Lenke til kommentar

Hadde en Aprilia RS125 som kostet meg 43k. Pengene skaffet jeg ved å gå med reklameblader gjennom sludd og regn i 3 år. Solgte sykkelen for 30k etter å brukt mye tid og penger på den (deler, forsikring, bensin osv osv.)Mange mener sikkert at det er bortkastet penger, mens jeg angret ikke et sekund på kjøpet.

 

Jeg må innrømme at jeg hadde veldig lyst til å gi "selfølgelig får jeg en sånn en pappa"-gutta en høyre uppercut. MEN, det er utrolig deilig følelse å eie noe som man har brukt lang tid på å spare til. :)

Lenke til kommentar
hva med alpinutstyr

til 5-10K,

*host*

Jeg har 12 par ski atm, og hadde moped... :p

 

Men jeg er gruelig enig i at de som har lettmc stort sett er borskjemte drittunger, får lappen, ny sykkel, forsikring osv av foreldrene.

Er 7 stk i klassen min som har fått alt.

 

Mulig jeg bare er gretten fordi jeg ikke får noenting selv, *argh*...

Lenke til kommentar

Selv prøver jeg å få meg jobb nå, slik at jeg kan få kjøpe meg en lettmc iløpet av neste år. Kjenner en som kjøpte sin 2002 Aprilia RS125 for 15 000, måtte fikses opp for 5000 kroner, så var den strøken.

 

Veldig off-topc, men noen som har forslag til billig 125 sykkel? Pris ca. 20 000 , åpent for orginale forslag

Lenke til kommentar
Ja, stakkars deg. En standard moped må være et virkelig helvete å kjøre på. Ikke rart du må bryte loven litt.

Faktisk så er det et hælvete å kjøre en utrimmet moped. For noen år siden så lånte jeg en moped av en kamerat som gikk i toppen 45 km\t. Det var ganske så ubehagelig å kjøre på innfartsveien når bilene suste forbi i 80-90 km\t.

Endret av gixer
Lenke til kommentar
Ja, stakkars deg. En standard moped må være et virkelig helvete å kjøre på. Ikke rart du må bryte loven litt.

Faktisk så er det et hælvete å kjøre en utrimmet moped. For noen år siden så lånte jeg en moped av en kamerat som gikk i toppen 45 km\t. Det var ganske så ubehagelig å kjøre på innfartsveien når bilene suste forbi i 80-90 km\t.

Det er da ingen som tvinger deg til å kjøre den. :cry:

Lenke til kommentar
Skal man kjøre moped på motorveiene, da?

Innfartsvei kanskje..

 

Det er da ingen som tvinger deg til å kjøre den. 

Nei det var ingen som tvingte meg til det da, men i Moss så må man kjøre en ganske god omvei hvis man velger å ikke ta innfartsveien. Men hadde jeg vist at mopeden gikk så dårlig hadde jeg nok valgt en annen vei.

Endret av gixer
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
mens jeg kommer dundrende forbi med min kølsvarte Aprilia RS125 i 190! HVEM LER HØYEST DA!?!!!!! :tease:

Jeg kommer ihvertfall til å le når jeg kjører deg ned pga. at du ikke klarer å håndtere en sånn motorsykkel og tror du er altfor god.

Skulle ikke tro man lærte om blindsoner på kjørekursene til lettmc når man se dem i trafikken...

Spesielt på motorveien...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...