Nicklas Skrevet 23. august 2004 Rapporter Del Skrevet 23. august 2004 Hei ! Lett sykkel - Et leketøy for rike, unge, bortskjemte 16 åringer ? Er i den alderen hvor jeg nå skal kjøpe meg en moped. Alle vennene mine skal ha seg lett sykkel og får av mamma og pappa. Jeg har selv ikke råd til en lett sykkel så jeg får nøye meg med en 50 cc som jeg ganske sikkert kommer til å gjøre noe ulovlig med, som f.eks å ta ut plomba og la vær å kjøre i 45 km/t. Jeg syns dette er så dumt ! For hadde jeg hatt en lett sykkel så hadde jeg mest sannsynlig ikke gjort noe ulovlig som å trimme mopeden. Dessuten om mine foreldre hadde vært rike så tror jeg ikke jeg hadde fått lett sykkel uansett. Noe som er bra på en måte. Jeg lærer iallefall at man må jobbe hvis man skal ha noe her i livet. Blir bare så irritert når folk kommer og sier at de skal ha lettsykkel for du vet at de ikke har klart å tjene inn 40.000 - 60.000 NOK selv. Spesielt når jeg vet at ingen av de jobber. Hva syns dere om hva jeg syns ? Er det bare jeg som syns at lett sykkel er et leketøy for rike, unge 16 åringer ? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. august 2004 Rapporter Del Skrevet 25. august 2004 Eg sparte i 3 år + at eg brukte alle konfirmasjonspengane mine, så svaret mitt er nei! Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 25. august 2004 Rapporter Del Skrevet 25. august 2004 Alle mine venner som har lett-sykkel har brukt penger fra jobb og/eller konfirmasjon til å kjøpe den. Så det er vel heller snakk om prioriteringer? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 25. august 2004 Rapporter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) er jo ikke som har lett som har rike foreldre..mange gjør noe idiotisk som å ta lån.. men lett er uansett helt forjævli dyrt: lappen 6-8000 selve sykkelen (brukt) rundt 30000 forsikring ikke mindre enn 6-7000 hvertfall --------------------------------------------------- SUM = IKKE VERDT DET Endret 25. august 2004 av Camron Lenke til kommentar
scoot Skrevet 26. august 2004 Rapporter Del Skrevet 26. august 2004 Jeg skal spare konf. pengene, så må jeg sansynligvis selge båten jeg har kjøpt SELV.. Så: Nei. Jeg må pent betale selv! Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 26. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. august 2004 Eg sparte i 3 år + at eg brukte alle konfirmasjonspengane mine, så svaret mitt er nei! Hvor mye kostet det deg ? Er stolt av deg at du har brukt bare dine egne penger ! Her jeg kommer fra er det annerledes Hvor mye kostet bare lappen ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. august 2004 Rapporter Del Skrevet 26. august 2004 Om det er noen her som har fått lappen og motorsykkelen av "pappa" så tror jeg ikke de er så veldig gira på å si det her. :!: Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. august 2004 Rapporter Del Skrevet 26. august 2004 Hvor mye kostet det deg ? Tør eg ikkje å tenke på eingang, men tett oppunder 55k er vel ikkje urealistisk. Hvor mye kostet bare lappen ? Trur den kom på rundt 7-8k. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 4. september 2004 Rapporter Del Skrevet 4. september 2004 får jo kjøpt helt kurante lett sykler for under 20 k og da .. lappen er jo en fin invistering sidne det er billiger og kjøre opp til lett en tung mc .. trenger jo bare 2 kjøretimer + opkjøring for og få tung lappen da Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Det er dyrt ja, kortet 8300kr. Sykkelen 25000kr, forsikring uten kasko 1800kr, registrering 1500kr +++ Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 koster og være kar .. men som sagt trenger ikke kjøpe ny sykkel heller da .. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 8. september 2004 Rapporter Del Skrevet 8. september 2004 Da jeg var 15, kjøpte jeg en Yamaha RS100 som var i deler til 2000,-. Brukte hele vinteren på å sette sammen, lakke og trimme. På våren hadde jeg en superstrøken sykkel med masse krom og drøyt 20hk på bakhjulet. Kosta vel på'n rundt 2000,-, så totalt havna jeg på 4 lapper. Fikk ekstremt mye hjelp av kyndige folk, blandt annet en som holdt på med MC-drag til å borre og trimme motor. Solgte sykkelen to år senere for 10.000,- MAO: Det kan gjøres billig så lenge man har flaks og/eller gidder. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 8. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. september 2004 Oki, men jeg trodde lappen kostet rundt 12.000 ? Syns jeg hørte noen sa det en gang. Hvor lang tid tar det ca. å ta lett lappen? Kunne godt tenkt meg lett lappen iallfall, så kan jeg heller kjøpe en veldig billig sykkel. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 8. september 2004 Rapporter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Man trenger da ikke å kjøpe helt nytt, det er alltid (uansett kjøretøy-type) han som triller den ut av butikken som tar det største verditapet. Om man kan skru litt og klarer å la vær å ta den helt ut hver gang så trenger man ikke bruke mer enn 15000-20000, jeg hadde ikke vert i tvil om jeg hadde vert 16 og kommet over denne: http://www1.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=505706 Har forresten selv 'fått' sykkel ('81 Honda XL 500S) av pappa selv om jeg er 23 Den er ikke teknisk sett min, men han har den i tilfelle jeg får lyst til å sette skilter på den og bruke den igjen, han har hatt den i 15 år etter å ha totalrenovert den selv, så han har vel ikke hjerte til å selge den til noen 'fremmede' for noen tusen og det er lettere å få ha den stående i kjelleren hvis den er min (han har nok 'søppel' der nede iflg mamma). Endret 8. september 2004 av MailMan13 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. september 2004 Rapporter Del Skrevet 8. september 2004 Oki, men jeg trodde lappen kostet rundt 12.000 ?Syns jeg hørte noen sa det en gang. Hvor lang tid tar det ca. å ta lett lappen? Lappen kostar alt fra 8-15k. alt etter kor flink du er til å kjøyre. Rekn med ca 2mnd. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. september 2004 Rapporter Del Skrevet 8. september 2004 Jeg syns dette er så dumt ! For hadde jeg hatt en lett sykkel så hadde jeg mest sannsynlig ikke gjort noe ulovlig som å trimme mopeden. Ja, stakkars deg. En standard moped må være et virkelig helvete å kjøre på. Ikke rart du må bryte loven litt. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 8. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. september 2004 Jeg syns dette er så dumt ! For hadde jeg hatt en lett sykkel så hadde jeg mest sannsynlig ikke gjort noe ulovlig som å trimme mopeden. Ja, stakkars deg. En standard moped må være et virkelig helvete å kjøre på. Ikke rart du må bryte loven litt. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 9. september 2004 Rapporter Del Skrevet 9. september 2004 I mine moped dager (år 2000-02) kjøpte jeg meg en Suzuki DR 50 BIG Dual Sport -92 for 1500,- med skjevt styre som jeg skifta og div andre småfeil. Kjøpte div deler, 73cc trimsylinder, 21mm forgasser og div drev (15T fordrev og 32T bakdrev) fikk da en toppfart på opp imot 120km/t. Mopeden har 4 gir og hele 4,x liters bensintank . Solgte den etter 2,5år for 6000,- Angrer litt på at jeg solgte den, ikke så mange igjen av den typen mopeder. betalte 3000,- for mopedlappen, skulle kanskje tatt den en annen plass. 1500,- for mopeden og 5-6k for allt den andre skiten og en bagasjeboks (ikke på bildet). Fikk plass til en god del grandiosaer og annet snax i den Var heldigvis ikke så mye politi på utkikk etter mopedister den gang Bilde av gliset like før jeg solgte den (litt skitten da men, vasket før jeg solgte) Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 11. september 2004 Rapporter Del Skrevet 11. september 2004 ---------------------------------------------------SUM = IKKE VERDT DET For noen så er de pengene verdt det, er bare snakk om hva man prioriterer og hva man syns er GØY! Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 11. september 2004 Rapporter Del Skrevet 11. september 2004 er ikke moped like bra ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå