Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei jeg driver å trener lit på egenhånd med manualer osv.

Jeg er litt opphengt i å få godemuskler :love:, så hvordan trener jeg magemusklene?

jeg driver å trener beesepsen med 4.5kg manualer, 3 ganger 100 pr. dag..

 

Noen forslag til å øke musklene mine? :love:

Du er veldig ung får å trene med manualer (i alle fall seriøst).

Det som fort vil skje er at du vil få strekk skader, muskelslitasjer, etc når du begynner å strekke deg i lufta,- og det er derfor en ofte anbefaler at en burde være 16/17år før en begynner med vekter.

 

Magemusklene er ganske grei å trene, det er å ta situps+, 3x20-30 ganger (altså 3x til du ikke orker mer - og ikke ha stor pause mellom reppene, da snakker vi 1-3min.) Du skal ikke holde på lenge for å få tydelige magemusker, men synelige avhenger av din fettprosent. Dvs, at selv om du har magemuskler, så blir de ikke tydelige. (Hvis du nå finner ut at du skal slutte å spise på grunn av dette, så gjør du feil i det. Det du må gjøre, og jeg syns nå egentlig du kan vente noen år, er da å bytte ut karboH med protiner etc, og spis hyppig, 6x målitder hver dag.)

 

Å trene bicepsen 3x100 med 4,5kg sitter du igjen med veldig lite.

Muskelen vil bli slank, og få et mindre volum. Så det kan du like gjerne dropp.

 

Men nå, skal du få mitt forslag for hva du kan gjøre.

Dra å svøm 3ganger i uka! :)

Det vil hjelpe deg med det meste, du vil trene overkropp og bein så godt det kan la seg gjøre av en 14åring, dessuten vil du forbrenne mye kalorier og få fort en tydelig mage...

Lenke til kommentar

Gidder ikke lese alle postene

 

MEN. Skal du trene og få muskler, så er er det ikke om å gjøre å trene styrke på de samme muskla, hver dag.

Det som skjer når du trener, er at musklene "brytes ned", og da trenger de tid til å bygge seg opp igjen. Når de har bygd seg opp igjen, er de sterkere enn før. La det gå 1 hviledag før du tar neste økt.

3x100 går jo nesten på utholdenhet.. 3x12 er bedre, hvis du vil blir stor. Da selvfølgelig med så mye vekt, at du blir skikkelig skikkelig sliten.

 

Du bør være 16 år før du begynner med dette.

Er en grunn til at det er aldersgrense 16 år på styrketrening..

Men for all del, det er din kropp du ødelegger :)

Lenke til kommentar
Gidder ikke lese alle postene

 

MEN. Skal du trene og få muskler, så er er det ikke om å gjøre å trene styrke på de samme muskla, hver dag.

Det som skjer når du trener, er at musklene "brytes ned", og da trenger de tid til å bygge seg opp igjen. Når de har bygd seg opp igjen, er de sterkere enn før. La det gå 1 hviledag før du tar neste økt.

3x100 går jo nesten på utholdenhet.. 3x12 er bedre, hvis du vil blir stor. Da selvfølgelig med så mye vekt, at du blir skikkelig skikkelig sliten.

 

Du bør være 16 år før du begynner med dette.

Er en grunn til at det er aldersgrense 16 år på styrketrening..

Men for all del, det er din kropp du ødelegger :)

:thumbup: enig!

 

men når du blir 16:

 

tren med en økende belastning på vektene

skriv inn den vekten du klarer 10 løft av her

 

sånn som dette.

 

finn den vekten du klarer å løfte 10 rep med MAX

 

så skriver du di inn i kalkulatoren .

så tar du en hel uke fri fra trening

før du starter.

Lenke til kommentar
selve flex gym ligger på leangen ;)

nei jeg var ikke det.

Hvordan det?

Så du en stygg fyr?

Hehe nei men jeg så en bil med d som står i signaturen din..

 

tech-nutrition Release YOUR Potential

 

 

edit; Bil med reklame på, og reklamen var: tech-nutrition Release YOUR Potential (litt bedre forklart)

Endret av ATi-Radeon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...