Prizefighter Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Armhevninger, situps, utholdning med manualer. Får ikke absolutt magemuskler av bare å gjøre situps. Løpe/jogge hjelper på det.. Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Tech nutrition Edit nå skal linken fungere ..nb er link nederst i mine innlegg. Beste treningsprog RYP Endret 25. august 2004 av FlexGym Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Sit-ups (100 hver morgen og kveld), push-ups(4x15 to ganger daglig) har aldri slått feil. Dips, armdrag , ryggups, spensthopp er også gode øvelser. Muskler trenger tid på å vokse, tenkt på det? Husk å få i deg nok karbohydrater og protein også. Forumet til www.iform.no er et fint sted for sånt. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 FlexGym, den øverste linken funker ikke. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Er det Aldersgrense på flexgym, som 3t og sats har? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 De aller fleste treningsstudio har en aldersgrense, ja. Men det holder fint å trene hjemme for en gutt i din alder. Jeg også trener hjemme. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 De aller fleste treningsstudio har en aldersgrense, ja.Men det holder fint å trene hjemme for en gutt i din alder. Jeg også trener hjemme. Hva trener du da? Trener du hver dag? har du ett oppsett? mulig å få se det i såfall? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Trener som regel hver dag, ja. Mandag: Bryst, mage og fotball. Tirsdag: Biceps og skuldre Onsdag: Mage og bryst Torsdag: Biceps, skuldre og fotball. Fredag: Mage og bryst Jogger også ganske ofte. Som regel korte turer med høy intensitet. Følger ikke noe fast program, bare trener til jeg blir såpass sliten at jeg ikke klarer mer. Tar som regel 2-3 hver dag da. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Skal vell kanskje kjøpe meg Ipod snart, da blir det vell artigere å jogge. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 iPod er jo HDD-basert, kommer ikke du til å få problem da? Selv bruker jeg en Creative MP3-spiller. Har kun 128 MB. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 jeg veit ikke om noe sånt, men da kommer jeg til å lage en post om det.. Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Flex gym flex gym er ingen kjede. finnes kun en i trondheim. Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Personlig synes jeg det er å starte i feil ende mht treningen, jeg har sagt det før og sier det igjen..snakk med en profesjonell trener eller "muskelbunt" på et treningssenter..du kan påføre deg store skader gjør du noe feil i den alderen du er i.. Det er ikke så jævli kult å være krøpling før du er 18 lissom edit: leifl Trener du vekter/spesiellt løft over hodet kan du regne med at du slutter å vokse i høyden. men siden du er 1,80 er vel ikke det noe prob. Jeg kjenner mange som startet med vektløfting da di var 16 år. i dag er de 21år og ikke en cm høyere enn da di var 16år. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Flexgym, hva var aldersgrensen? eller er det ingen? Lenke til kommentar
TJ Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Anngående øl: Øl inneholder kvinnelige kjønnshormoner. Altså, bør ikke drikkes for mye av hvis du har planer om å "bli stor". Er vel ingen hemmelighet at mannlige hormoner er å foretrekke foran kvinnelige hvis du vil bli sterk. Forresten: Har du noen gang lurt på hvorfor øldrikkere har større pupper enn menner flest? Svaret ligger over; Siden øl inneholder kvinnelige kjønnshormoner, så fører dette til større pupper og bredere hofter hos menn. Her er det selvsagt snakk om mye øl! En ting til: Jeg synes at du bør ta tipsene til folket her på forumet på alvor. Å trene med vekter osv. før du er utvokst, og før du er ferdig i puberteten er ikke smart, og ikke usannsynlig noe du kommer til å angre på senere, når muskler og ledd ikke fungerer slik de skal. Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Sit-ups (100 hver morgen og kveld), push-ups(4x15 to ganger daglig) har aldri slått feil. Dips, armdrag , ryggups, spensthopp er også gode øvelser. Muskler trenger tid på å vokse, tenkt på det? Husk å få i deg nok karbohydrater og protein også. Forumet til www.iform.no er et fint sted for sånt. ikke noe galt med iform.no men somregel er det mye svada der. -Slik får du store Triceps! -Armer på 1-2-3.! osv Ett treningsprog som fungerer for en proff kroppsbygger, der han trener en muskel en gang i uka. Fungerer ikke for oss andre som har trent fra0-3år Desuten bruker ALLE proffene doping som gjør at musklene vokser en uke etter trening,i motsetning til oss andre "rene"trenere der musklene kun vil vokse 24-48timer etter trening.(før den er klar for ny trening) Det med protein og trening Skal du opp i vekt /legge på deg muskler må du ha ett kcal overskudd ca 40-44kcal pr kg kroppsvekt pr dag det vil si ca 3360kcal pr dag om man veier 80 kg Så må du få i deg 2,5g x kroppsvekten din med protein pr dag (2,5x80=200gram) For å holde blodsukkeret stabilt burde alle måltid inneholde 40gram protein, noe som halverer GI ,som igjen fører til at du ikke vil få så stor svingning i blodsukkeret (som gjør deg slapp) Generelt sett kan du forholde deg til disse retningslinjene for inntak ETTER trening: Økning i muskelmasse 0.6-1g karbohydrater per kg kroppsvekt og 0.4-0.5g protein per kg kroppsvekt for en på 80 kg blir det da :80gram karbohydrater +40 gram protein på en trenings dag ville det totalt blitt slik. Rett før trening ca 10-15 g protein (hindre muskelnedbrytning) Rett etter vekttrening 40g protein +70-80g karbohydrater. For de fleste er det lurt å gå i moderat tempo (på løpebånd)15-30 min etter styrketrening for å holde fettmobiliseringen i sjakk pga kcal overskuddet du går på. Da vi det se slik ut: Rett før trening ca 10-15 g protein (hindre muskelnedbrytning) Rett etter vekttrening 10g protein (hindre muskelnedbr under gå turen) så gå i moderat tempo 15-30 min så 30-40g protein + 70-80 gram karbohydrater. Dette ser vanskelig ut men er bare en tilvennings sak. Det er ingen vei uten om om man vil ha resultater. Da jeg begynnte med dette gikk jeg opp 10kg på 12 uker og fett% gikk ned med 2 % (Det er ikke meningen at trådstarter på 14 år skal følge dette) Endret 27. august 2004 av FlexGym Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Flex-Gym: Når det gjelder muskelvekst tar du totalt feil. Nyere forskning har vist at musklene kan bruke 8 uker på bare å bygge seg opp til den tilstanden den var før trening. Dette gjelder selvsagt kun med ekstrem trening. Og, nei, ikke alle proffer doper seg. "6-8 uker hvile fra overtrenet muskel til 100% uthvilt Når muskulaturen mangler overskudd og er overtrenet, vil det ta 6-8 uker før den er fullstendig uthvilt. Den første delen av hvileperioden vil muskelen være negativ, trøtt og ikke svare positivt på trening. Når denne perioden er forbi, vil muskelen bli positiv og svare positivt på trening. Muskelen vil her befinne seg på toppen av formtoppen. Videre hvile vil føre til at formtoppen gradvis avtar. Dette skjer samtidig som den jevne og rolige oppbyggingen av muskelens treningsgrunnlag fortsatt finner sted." Tatt fra her. Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Flex-Gym: Når det gjelder muskelvekst tar du totalt feil. Nyere forskning har vist at musklene kan bruke 8 uker på bare å bygge seg opp til den tilstanden den var før trening. Dette gjelder selvsagt kun med ekstrem trening. Og, nei, ikke alle proffer doper seg. "6-8 uker hvile fra overtrenet muskel til 100% uthvilt Når muskulaturen mangler overskudd og er overtrenet, vil det ta 6-8 uker før den er fullstendig uthvilt. Den første delen av hvileperioden vil muskelen være negativ, trøtt og ikke svare positivt på trening. Når denne perioden er forbi, vil muskelen bli positiv og svare positivt på trening. Muskelen vil her befinne seg på toppen av formtoppen. Videre hvile vil føre til at formtoppen gradvis avtar. Dette skjer samtidig som den jevne og rolige oppbyggingen av muskelens treningsgrunnlag fortsatt finner sted." Tatt fra her. som igjen viser at iform.no er svada når man trener er ikke musklen overtrent. det er en skade. schwarzenegger, Ronnie Coleman og hele gjengen bruker/brukte dop. De som bygger størst mulig kropp. Det er umulig å bli proff uten dop det har ødelagt hele sporten for oss andre. (musklen vil jo vokse mere etter 48 timer ,men ikke langt nær så mye som om vi hadde trent etter 48 timer. men de som bruker dop ,da vokser musklene 1uke etter trening i samme tempo som våre muskler vokser i de første 48 timene) Endret 25. august 2004 av FlexGym Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Om man vil velge å kalle en trent muskel som holder på å bygge seg opp kommer an på hver enkelt. Egentlig blir den jo skadet, med tanke på at muskecellene "ryker" eller "strekker" seg. Men hva det skal kalles, kan diskuteres. Personlig har jeg god tiltro til www.iform.no , men helst til kosthold. Men nå må jeg gå, skal faktisk trene. Og det du nevnt i en tidligere post: Å spise/drikke 40 g protein i et måltid er bortkastet, siden nyere forskning viser at kroppen kun tar til seg 25-30 protein per måltid. Men dette varierer jo selvsagt fra person til person. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg