Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P


Anbefalte innlegg

Ikke 100%, men tror det meste jevner seg ut hvis man har trent en stund.

 

Kan forresten være enig i at Bruce Lee er grei, mangler bare 10-20kg med muskelmasse.

10 - 20 kilo med muskelmasse er jo en hel del. Hvordan ville han sett ut da, eller, har du et bilde av en person som du syntes har den "idielle" kroppen?

 

Lee trente jo en masse styrke. Hvorfor la han ikke på seg mer muskelmasse ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi han sannsynligvis trente med mange repetisjoner, de fleste bodybuildere trener med få repetisjoner. Dette gjorde han bevisst fordi voldsom muskelmasse ofte er i veien i kampsport.

Mener du mange repetisjoner av nesten maksimal ytelse, eller mange repetisjoner med lav belastning ?

 

Trodde da mange repetisjoner med lav belastning ga store muskelmasser, og lav eksplosivitet, altså lite ren styrke, og det var dette bodybuildere drev med ?

Lenke til kommentar
Trodde da mange repetisjoner med lav belastning ga store muskelmasser, og lav eksplosivitet, altså lite ren styrke, og det var dette bodybuildere drev med ?

Nei, hvor mange repetisjoner du utfører har ikke utrolig mye å si på hvor mye masse du får, man må ikke trene med alt for få repetisjoner og ikke med alt for mange. Såvidt jeg vet ligger kroppsbyggere for det meste mellom 6og15reps. At kroppsbyggere ikke er sterke er bare en dum myte

Lenke til kommentar
Skal du trene for å bli stor er det en fordel med tunge vekter fordelt på få reps (feks 8x3) Får mer utholdenhet og generell styrke burde man ta litt lettere og fler reps (feks 12-15x4)

 

En fin ting er å bytte på tunge og lettere vekter annenhver uke.

Hva mener du egentlig er? 8sett med 3 reps? Eller 8reps fordelt på 3sett?

Lenke til kommentar
Skal du trene for å bli stor er det en fordel med tunge vekter fordelt på få reps (feks 8x3) Får mer utholdenhet og generell styrke burde man ta litt lettere og fler reps (feks 12-15x4)

 

En fin ting er å bytte på tunge og lettere vekter annenhver uke.

Hva mener du egentlig er? 8sett med 3 reps? Eller 8reps fordelt på 3sett?

8reps fordelt på 3sett?

Lenke til kommentar
Han brydde seg vel ikke om å bli stor, store karer beveger seg saktere en små karer! Har en doku film av han, sidesparket hans var like hardt som å bli påkjørt av en bil i nesten 50 kmt, da sparker man hardt!

Dokumentaren heter vel ikke tilfeldigvis "Bruce Lee - A Warrior Journey" ?

:w00t:

*banne over at det er så mye venting i emule*

 

holder på å laste den ned. :w00t:

Lenke til kommentar
Skal du trene for å bli stor er det en fordel med tunge vekter fordelt på få reps (feks 8x3) Får mer utholdenhet og generell styrke burde man ta litt lettere og fler reps (feks 12-15x4)

 

En fin ting er å bytte på tunge og lettere vekter annenhver uke.

få reps som gjør deg sterk da, er vel en grunn til at styrkeløftere trener med færrest reps og flest sett.

Lenke til kommentar

Muay Thai ja, det er fete saker.

Selv har jeg trent Taekwondo i 8 år, men måtte legge opp da jeg fikk skade etter at jeg trente sparring mot en med gips på begge arma :( VONNDT )

Nå har jeg godt ned med vektreninga fra 5 til 2 ganger i uka, + at jeg trener FreeFighting 3 ganger i uka. trent det nå i 6 mnd. Beste trenina som fins, du lærer "alt"

Lenke til kommentar

Gips er farlig hardt ja...

 

Trener kun styketrening nå jeg, 6 ganger i uka.

Prøver å få fiksa kroppen litt igjen.

Fått streng beskjed av legen om å ikke drive med noen form for kontakt i kampsport, så det blir bare litt hopping og tulling rundt.

Driver på med noe Karate kata opplegg nå, ganske moro egentlig...

 

Edit: Kata er et bevegelsesmønster med slag, spark og guards for de som lurte. :)

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Skal du trene for å bli stor er det en fordel med tunge vekter fordelt på få reps (feks 8x3) Får mer utholdenhet og generell styrke burde man ta litt lettere og fler reps (feks 12-15x4)

 

En fin ting er å bytte på tunge og lettere vekter annenhver uke.

få reps som gjør deg sterk da, er vel en grunn til at styrkeløftere trener med færrest reps og flest sett.

Så pirkete alle skal være her inne på sport/idretts forumet da!!

 

Selvfølgelig blir man sterk når man løfter vekter, det jeg skulle frem til er at musklene blir større ved færre reps og tyngre vekter enn fler reps og lettere vekter...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...