Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tingen er at det er det du hovedskakelig bør få i deg etter trening!

Proteiner er bare ca dobbelt så viktig.

 

Greit prøv, bare ta proteiner etter trening, du merker at du blir sterkere, musklene blir harde, men volum får du ei! og det er volum man er ute etter

Jeg snakker av egen erfaring.....

Lenke til kommentar
Symmetrien kan du jo påvirke fritt ved å trene individuelt. Har du f.eks veldig store overarmer i forhold til resten av kroppen burde man kanskje prioritere andre  muskler i overkroppen litt mer..

 

Men kroppsbygningen generelt er jo genbestemt.

Symmetri i kroppsbygning er ikke bare hvordan forskjellige muskelgrupper står i stil med hverandre. Også Høyre side sammelignet med venstre!

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar
Tingen er at det er det du hovedskakelig bør få i deg etter trening!

Proteiner er bare ca dobbelt så viktig.

 

Greit prøv, bare ta proteiner etter trening, du merker at du blir sterkere, musklene blir harde, men volum får du ei! og det er volum man er ute etter

Jeg snakker av egen erfaring.....

Vel, det gjør jeg å.. Starta med masse karbor etter trening sammens med proteiner på etterpå, vokste mye mer en hvis jeg bare tok en proteinshake etter trening. Trent vekter i nesten 2 år nå.. snakker også av erfaring, og av erfaringer til andre!

Lenke til kommentar
Vel, det gjør jeg å.. Starta med masse karbor etter trening sammens med proteiner på etterpå, vokste mye mer en hvis jeg bare tok en proteinshake etter trening. Trent vekter i nesten 2 år nå.. snakker også av erfaring, og av erfaringer til andre!

Det sier seg selv at du "vokser" mere fordi inntaket ditt av kcal er større... dooohhhhhh

 

ps: husk på at jeg også mener at karbs er bra, men ikke like nødvendig som proteiner etter trening.

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar
Vel, det gjør jeg å.. Starta med masse karbor etter trening sammens med proteiner på etterpå, vokste mye mer en hvis jeg bare tok en proteinshake etter trening. Trent vekter i nesten 2 år nå.. snakker også av erfaring, og av erfaringer til andre!

Det sier seg selv at du "vokser" mere fordi inntaket ditt av kcal er større... dooohhhhhh

 

ps: husk på at jeg også mener at karbs er bra, men ikke like nødvendig som proteiner etter trening.

Så offor sier du at proteiner er dobbelt så viktig da? Vil påstå at det er like viktig jeg!

Lenke til kommentar

Det sier seg selv at du "vokser" mere fordi inntaket ditt av kcal er større... dooohhhhhh

 

ps: husk på at jeg også mener at karbs er bra, men ikke like nødvendig som proteiner etter trening.

Så offor sier du at proteiner er dobbelt så viktig da? Vil påstå at det er like viktig jeg!

Leser du i det hele tatt innlegga mine?

 

Grunnen til at jeg sier at proteiner er viktigere er fordi de aller fleste kosthold mangler proteiner, men de har hauger av karbs. Glykogenlagre i musklene blir fyllt opp til vanlig også, ikke bare etter du har trent....

Lenke til kommentar
Man får ikke volum av proteiner, det får man av karbor, er du ute etter og bli sterk og tynn, ta bare proteiner, skal du også få volum bør du få i deg 60& karb og 40% proteiner etter trening, litt mer karb.. så tar du en heftig shake,  bare proteiner og syrer en stund etter det!

Ok, man får ikke volum av proteiner nei..... den var ny :!:

 

ps: vet du hva muskler er bygd opp av?

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

Symmetri i kroppsbygning er ikke bare hvordan forskjellige muskelgrupper står i stil med hverandre. Også Høyre side sammelignet med venstre!

Sier seg jo selv. Men akkurat den symmetrien tror jeg ikke at mange sliter med..

De allerfleste har ikke lik venstre og høyre halvdel på kroppen.

Lenke til kommentar
Ikke 100%, men tror det meste jevner seg ut hvis man har trent en stund.

 

Kan forresten være enig i at Bruce Lee er grei, mangler bare 10-20kg med muskelmasse.

Bruce Lee har en syk V form, og er sykt bra definert. Hans mål var ikke å få en stor og klumpete kropp. Hørte han var oppe i 185pund på det meste, og det er jo en god del for en så kort fyr. Han "slanka" seg ned igjen til 50-60-70 kilo ganske fort.

Lenke til kommentar
Ikke 100%, men tror det meste jevner seg ut hvis man har trent en stund.

 

Kan forresten være enig i at Bruce Lee er grei, mangler bare 10-20kg med muskelmasse.

Bruce Lee har en syk V form, og er sykt bra definert. Hans mål var ikke å få en stor og klumpete kropp. Hørte han var oppe i 185pund på det meste, og det er jo en god del for en så kort fyr. Han "slanka" seg ned igjen til 50-60-70 kilo ganske fort.

I de fleste tilfeller kan man ikke være spesielt tung hvis man vil drive med kampsport. Bare se på Chuck Norris, eller Sosai Masutatsu Oyama (som vant mot bjørner og okser med bare hendene!).

 

I noen få tilfeller går det allikevel an. Dolph Lundgren er 198 cm høy, og i sine beste dager veide han 120 kg. Han har tidligere vært europamester i karate kyokoushinkai. Lundgren har forøvrig innrømmet bruk hormontilskudd.

Lenke til kommentar
I de fleste tilfeller kan man ikke være spesielt tung hvis man vil drive med kampsport. Bare se på Chuck Norris, eller Sosai Masutatsu Oyama (som vant mot bjørner og okser med bare hendene!).

Stemmer, eller delvis i alle fall. Hvis du skal i skikkelig slosskamp er det en fordel å være tung. Dersom du utdøver akrobatisk kampsport, som tross alt karate, kung fu og alt det der er tyna ned til nå... så er det ingen stor fordel å være tung

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...