Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enig der. Men skal du ha rask økning av vekt og masse så bruk hovedsaklig karbo. Har du høy forbrenning funker dette best. En karboshake på hvile, og to på treningsdager vil gi deg solid økning. Har du ikke forbrenning nok slik at overskuddet lagres som fett må du senke karbonivået litt.

Lenke til kommentar
Kan ikke gå noen annen vei enn oppover da, prøve og holde et overskudd av proteiner og spise solid, hva sier du?

Synes du skal finne ut hvor mange kalorier du spiser daglig, og hvor kaloriene kommer fra. Jeg tenker på prot/karbo/fett. Det hjelper ikke om du prøver å spise nok, du må faktisk gjøre det. Les på den linken jeg har nevnt i et tidligere innlegg, du kan lære mye av den artikkelen.

Lenke til kommentar
Bodybuildere spiser faktisk masse usunn mat for å legge på seg fort når de skal vokse mye så det er ikke noe farlig i det.. '

 

Chris88 er alt for tynn til å bygge ordentlig med muskler så derfor jeg anbefaler å spise seg ihjel ett par mnd for å få mer grunnlag, hva du spiser da har lite å si.

Det der er kanskje dagens....

Lenke til kommentar

Chriss, hvis du vil, kan jeg gi deg et bra nybegynner program, som dekker de viktigste delene på kroppen, Er du bevist på hva du spiser, og trener bevist, så skal jeg love deg at du øker i vekt, og det er ikke fett ;)

Men du må passe på at du løfter riktig, og ikke juks på løftinga! Det kan bare føre til skader.

Er det for tungt går du ned 2 kilo, og prøver igjen. Prøv og hold antall reps mellom 6-8. oppvarming kan du ta 15 reps. kjør 4 sett per del!

Lenke til kommentar

Jeg er 16 år, blir 17 den 3. Mars. Trener 3 ganger i uken på 3T, spiser proteiner og kreatin. Spiser i tillegg mye karbohydrater for det var anbefalt sammen med kreatin. Er ikke SÅ tynn, spiser godt. "Bare for og oppsummere".

Ok da, snart 17 år :tease:

Kreatin gjør deg sterkere. Og det fjerner en del vann mellom huden og musklene.

Hva tar du rett etter du har trent? Da er det viktigst og ta masse KARBOR. Husk det, for forbrennignen er fortsatt høy 30 min etter at du har trent, og hvis du ikke hanr nok karbor i deg forbrenner kroppen musklene isteden for å bygge dem!

Proteiner tar du litt etterpå, eller samtidig, men ta med karbor.

Lenke til kommentar

Jeg er 16 år, blir 17 den 3. Mars. Trener 3 ganger i uken på 3T, spiser proteiner og kreatin. Spiser i tillegg mye karbohydrater for det var anbefalt sammen med kreatin. Er ikke SÅ tynn, spiser godt. "Bare for og oppsummere".

Ok da, snart 17 år :tease:

Kreatin gjør deg sterkere. Og det fjerner en del vann mellom huden og musklene.

Hva tar du rett etter du har trent? Da er det viktigst og ta masse KARBOR. Husk det, for forbrennignen er fortsatt høy 30 min etter at du har trent, og hvis du ikke hanr nok karbor i deg forbrenner kroppen musklene isteden for å bygge dem!

Proteiner tar du litt etterpå, eller samtidig, men ta med karbor.

Hvorfor skal man ha så mye karbo etter trening egentlig? For en nybegynner er protein det absolutt viktigeste, ettersom det er alt for lite proteiner i ett vanlig kosthold.

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar
Kreatin gjør deg sterkere. Og det fjerner en del vann mellom huden og musklene.

Hva tar du rett etter du har trent? Da er det viktigst og ta masse KARBOR. Husk det, for forbrennignen er fortsatt høy 30 min etter at du har trent, og hvis du ikke hanr nok karbor i deg forbrenner kroppen musklene isteden for å bygge dem!

Proteiner tar du litt etterpå, eller samtidig, men ta med karbor.

Kreatin gjør deg ikke sterkere, det gjør deg mer utholden. Og at det fjerner "vann mellom huden og musklene" er jo nødt til å være bullshit, inntil det motsatte er bevist. Dessuten heter det karbohydrater (eller evt karbo, ikke karbor). Ang det med karbo etter trening. Det er riktig at det er veldig viktig med energi rett etter trening (fylle opp tømt glykogenlager, forkorter restitusjonstiden betraktlig og gir energi), men at det tærer ekstremt på musklene hvsi du ikke bruker store mengder med karbo etter trening tviler jeg på. Vil nok tære på underhudsfettet etc først.

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar
Bodybuildere spiser faktisk masse usunn mat for å legge på seg fort når de skal vokse mye så det er ikke noe farlig i det.. '

 

Chris88 er alt for tynn til å bygge ordentlig med muskler så derfor jeg anbefaler å spise seg ihjel ett par mnd for å få mer grunnlag, hva du spiser da har lite å si.

Du har ikke noe enda mer intelligent å bidra med kanskje?

Lenke til kommentar
Kreatin gjør deg ikke sterkere, det gjør deg mer utholden. Og at det fjerner "vann mellom huden og musklene" er jo nødt til å være bullshit, inntil det motsatte er bevist. Dessuten heter det karbohydrater (eller evt karbo, ikke karbor). Ang det med karbo etter trening. Det er riktig at det er veldig viktig med energi rett etter trening (fylle opp tømt glykogenlager, forkorter restitusjonstiden betraktlig og gir energi), men at det tærer ekstremt på musklene hvsi du ikke bruker store mengder med karbo etter trening tviler jeg på. Vil nok tære på underhudsfettet etc først.

Ahhh... Endelig et noenlunde seriøst innlegg :cool:

 

 

 

ps: Kreatin gir en hvis styrkeøkning for noen.

Lenke til kommentar
Spiser ofte 2-3 bananer rett etter trening. Vet ikke om jeg burde hoppe over til pulver form for og få i meg mer? Spiser som oftest 1 banan en stund før også, sammens med en shake.

2-3 bananer er mer en nok. Få deg en stor protein shake etter trening i tilleg, så blir det bra vettu :)

Lenke til kommentar
Jo... En vektøkning på 0,5-3kg gir en hvis økning i styrke. Kreatin gjør økning av styrke over tid noe lettere, pga diverse positive effekter.

Riktig, men det er i såfall ikke en direkte følge av tilskuddet av kreatin, men en "bieffekt".

er ikke alle effektene av kreatin følger av "bieffekter" som kommer når man har "overskudd" av kreatin i kroppen

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...