j0 Ø. Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hm, du tek med andre ord ryggen din heilt opp? Det kan skade den, så vær forsiktig på det. Sjølv løfter eg kun til skulderblada er over golvet. Crounches= ikke løfte korsrygg Situps=helt opp. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Har ikke giddi og lest gjennom alle innleggene her, men du er 14 år?!? Kan fraråde deg sterkt til å løfte tunge vekter da, vent til du er 17-18 år, slik at kroppen din nesten er ferdig utviklet. Seriøst... Vet du egentlig hva du snakker om...? Gi meg EN forsknigsrapport som viser at fornuftig vektrening i ung alder er skadelig. Uansett så er det mye værre å sitte rolig hele dagen... Sant at det heller ikke er sunt å sitte inne hele dagen, men var det det jeg sa? Spill fotball, svøm, et eller annet, men å løfte vekter før du er ferdig utviklet kan føre til skader, hemming av vekst og misdannelser! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 blablabla, men å løfte vekter før du er ferdig utviklet kan føre til skader, hemming av vekst og misdannelser! Prove it. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 blablabla, men å løfte vekter før du er ferdig utviklet kan føre til skader, hemming av vekst og misdannelser! Prove it. Hørt eller lest om han 12 år gammle gutten fra sveits? Han som foreldrene har trent opp hele livet.. han tar sikkert 100 i benken nå, masse leger har sagt at når han blir litt eldre komme skjelettet hans til å bli øddelagt, han kommer ikke til å bli så særlig mye høyere en det han er nå heller, men jeg sa, TUNGT vektløfting er ikke bra når man er så ung. Tren heller LETT, ikke vær så opptatt av å få store muskler ennå, det kommer senere. men spis mye! Jeg har en venn av meg, han startet og løfte tungt når han var 15 år, nå er ryggen hans øddelagt, går rundt med konstant bøy på den, og han får ikke rettet den ut! På jobben min har vi en araber, han er 17, han er vel knapt 170 høy, og alle i familien hans er en del over 180. Og han sa selv at hvis han hadde venta litt med treninga så hadde han minst vært 10 cm høyere! Og han vet hva han snakker om, han driver med styrkeløft, tar 110 i benken og trener med 160 i markløft og 180 i knebøy! Og han starta tungt! Spør på treningssentre, de vil fraråde deg til å starte med tunge løft når man er så ung. Alle de jeg trener med sier det å, hvorfor slikt hastverk med å få store muskler?!? Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 syns det hørs litt ut som om noen av dine bekjentskaper har trent med veldig dårlig teknikk. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 syns det hørs litt ut som om noen av dine bekjentskaper har trent med veldig dårlig teknikk. Han vennen min som fikk øddelagt ryggen sint tror jeg nok trente helt på trynet ja, men han arabiske har ikke gjort det, han er flink, og han løfter riktig, alle sier det! Men hva er vitsen med og pumpe når man er så ung?? Noen svare meg på deT? Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hørt eller lest om han 12 år gammle gutten fra sveits? Han som foreldrene har trent opp hele livet.. han tar sikkert 100 i benken nå, masse leger har sagt at når han blir litt eldre komme skjelettet hans til å bli øddelagt, han kommer ikke til å bli så særlig mye høyere en det han er nå heller, men jeg sa, TUNGT vektløfting er ikke bra når man er så ung. Å blande inn enkelt personer er IKKE relevant... Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Men hva er vitsen med og pumpe når man er så ung?? Noen svare meg på deT? Fordi det er gøy... Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 det går ann å være under 18 og ha andre interesser enn å leve mest mulig usunt. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Men hva er vitsen med og pumpe når man er så ung?? Noen svare meg på deT? Fordi det er gøy... Det er sant.. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 det går ann å være under 18 og ha andre interesser enn å leve mest mulig usunt. Så du sier at det eneste sunne du kan gjøre er å løfte tungt? Jeg sier ikke at han ikke MÅ, men han bør ikke gjøre det, løft heller lette vekter til du er ferdig utvokst! Det er det beste, så kan man løfte tungt da! Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Har ikke giddi og lest gjennom alle innleggene her, men du er 14 år?!? Kan fraråde deg sterkt til å løfte tunge vekter da, vent til du er 17-18 år, slik at kroppen din nesten er ferdig utviklet. Seriøst... Vet du egentlig hva du snakker om...? Gi meg EN forsknigsrapport som viser at fornuftig vektrening i ung alder er skadelig. Uansett så er det mye værre å sitte rolig hele dagen... For en gangs skyld er jeg enig med deg. De fleste som er ødelagt p.g.a trening i ung alder, begynte å bole i 12 års alderen. Jeg har aldri hørt om noen som har begynt å trene i 14-15 års alderen som har blitt skadet, enten de har bolt eller ikke. Det at trening skader vekst er også en veldig oppskrytt teori. Arnold begynte å trene seriøst da han var 13. I en alder av 57 år, er han fortsatt sprek, og er 188 cm høy. Ferrigno begynte å trene seriøst da han var 14, han er 196 høy, Patrick Casey begynte å trene seriøst da han var 15, da han var 17 klarte han 180 i benk, han var over 2m høy. At Casey og Arnold brukte steroider i veldig ung alder er uvesentlig i dette tilfellet, det beviser bare at det skal VELDIG mye til før man får alvorlige bivirkninger av å trene i ung alder. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) For en gangs skyld er jeg enig med deg. De fleste som er ødelagt p.g.a trening i ung alder, begynte å bole i 12 års alderen. Jeg har aldri hørt om noen som har begynt å trene i 14-15 års alderen som har blitt skadet, enten de har bolt eller ikke. Det at trening skader vekst er også en veldig oppskrytt teori. Arnold begynte å trene seriøst da han var 13. I en alder av 57 år, er han fortsatt sprek, og er 188 cm høy. Ferrigno begynte å trene seriøst da han var 14, han er 196 høy, Patrick Casey begynte å trene seriøst da han var 15, da han var 17 klarte han 180 i benk, han var over 2m høy. At Casey og Arnold brukte steroider i veldig ung alder er uvesentlig i dette tilfellet, det beviser bare at det skal VELDIG mye til før man får alvorlige bivirkninger av å trene i ung alder. Jepp, og som kjent er jo bol vekst hemmende(høyde vekst). Og da er det faktisk bittelitt relevant. Endret 12. november 2004 av j0 Ø. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 hvorfor slikt hastverk med å få store muskler?!? Damer? Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 hvorfor slikt hastverk med å få store muskler?!? Damer? Hva med en personlighet? Øv på å være en person man kan snakke med. Utseende er ikke alt, men det er viktig med en gang for å oppnå kontakt, for at et forhold skal holde må man ha andre egenskaper enn bare kropp Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Hm, du tek med andre ord ryggen din heilt opp? Det kan skade den, så vær forsiktig på det. Sjølv løfter eg kun til skulderblada er over golvet. Crounches= ikke løfte korsrygg Situps=helt opp. Situps = ikke helt opp nei... Tenk på ryggen EDIT: sorry dobbelpost... Endret 20. november 2004 av stektfisk Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hm, du tek med andre ord ryggen din heilt opp? Det kan skade den, så vær forsiktig på det. Sjølv løfter eg kun til skulderblada er over golvet. Crounches= ikke løfte korsrygg Situps=helt opp. Situps = ikke helt opp nei... Tenk på ryggen EDIT: sorry dobbelpost... Dette blir flisespikkeri men......... http://www.exrx.net/WeightExercises/Rectus...s/WtCrunch.html Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Nja er det det? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 http://home.no.net/chbjerkn/images/ Begynner og komme seg nå (Pic. 1-4) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Uæh, se å få deg litt mat gutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg