Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vegetabilske proteiner har høyere kvalitet enn animalske, derfor er mesteparten av alt proteinpulver laget av soyaproteiner, som er de proteinene med høyest kvalitet.

Kan du forklare dette litt nærmere? Hva legger du vekt på når du snakker om kvalitet? Aminosyreprofil? Mengden av BCAA? Opptakshastighet?

Mesteparten av proteinpulver er laget av WHEY(myse) og eventuelt en blanding av WHEY og KASEIN. Myse og kasein er proteiner man finner i melken, myse blir tatt opp fort, mens kasein taes opp tregt.

Upasteurisert melk og helmelk har høy proteinkvalitet. Det samme gjelder andre ting som kommer fra dyr (med unntak av kjøtt fra storfe og småfe), som f.eks egg. Dette er ikke fullt av antibiotikka som mye kjøtt er, og kan ikke på noen måte gi feminine trekk.

Hva som menes med proteinkvalitet i boken "keys to the inner universe" er jeg ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar
Hei folkens.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i billig (og god) helsekost? Jeg tenker da spesielt på Kreatin, div Gainere og ekstra proteiner?

Kom gjerne med råd til bruk av disse produktene, hvordan jeg skal kombinere dem, og hva som er mest effektivt.

Kan opplyse om at jeg er ganske tynn, og ønsker å oppnå økning i muskelmasse. Litt økning i fettprosent gjør heller ikke all verden, hvis dette er nødvendig.

På forhånd takk.

Gå inn på www.frankzane.com

Denne fyren var veldig spinkel før han begynte å trene, og beviser at alle kan oppnå imponerende fysikk.

Forresten: Bare 3 personer har vunnet over Schwarzenegger i bodybuilder konkuranser, Zane er en av dem!

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Kreatin ble VURDERT å bli satt på dopinglista, men det ble ikke vedtatt etter det jeg vet. Uansett, kreatin er lovlig, og siden ingen her driver med styrketrening og konkurranse på høyt nivå er det ikke noe problem uansett.

Bare husk å drikke nok vann mens dere går på kreatin folk ;)

Lenke til kommentar
kreatin øker vekta di 3-4kg etter man begynner med det sant?

ja, da kan jeg si etter jeg begynte å trene har jeg nesten lagt på meg 10kg tilsammen med den vekta kreatin kommer til å gi meg

Nja, du går opp noen kilo i løpet av et par uker, men jo tynnere du er desto mindre vil kreatinen gi effekt på vektøkninga tenker jeg..

Ikke bruk kreatin hvis du ikke er fullt og helt opptatt med treninga, ikke dropp ut et par treninger og vær slapp, da ødelegger du mye.

Lenke til kommentar
Nja, du går opp noen kilo i løpet av et par uker, men jo tynnere du er desto mindre vil kreatinen gi effekt på vektøkninga tenker jeg..

Ikke bruk kreatin hvis du ikke er fullt og helt opptatt med treninga, ikke dropp ut et par treninger og vær slapp, da ødelegger du mye.

Den vektøknigen kreatin gir er ikke permanent. For å i det hele tatt tenke på å bruke kreatin syns jeg man bør ha et skikkelig kosthold som har tilstrekkelig med protein, MINST 2gram per kg kroppsvekt.

Lenke til kommentar
ATi-Radeon, tør jeg spørre hvorfor du skal ta kreatin?

for å øke muskelmassen.

Jeg tror nok ikke du kommer til å merke eller se noen forskjell.

Burde heller satse på å legge på deg litt om du har som mål å "bli stor".

Enig, kostholdet er det viktigeste for å bli stor. I starten øker muskelvolumet uansett, men ettervert må man rett og slett spise mer proteiner for å bli større. Man MÅ også ha overskudd i kcal for å få bygd muskler effektivt.

Her er et par tips til å legge på seg muskler fort:

-2-4gram protein per kg kroppsvekt.

-Spise 500-1000kcal mer en "vedlikeholdsnivået" altså spis 500-1000kcal mer en du forbrenner på en normal dag.

-Tren baseøvelser!(benkpress,markløft,knebøy osv)

-nok hvile

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...