Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan bør man egentlig spise før og etter trening, forutsatt at man ikke tar protein-/karboshake? Når, i forhold til treningen, og hva.

Ikke spis rett før du trener. Det er veldig viktig, det kan skape ubalanse i musklene og fordøyelsessystemet.

hvordan i helvete skaper man ubalanse i musklene?

og man trenger energi for å orke treningen.

Lenke til kommentar
Noen som vet noe mat som er rikt på proteiner?

Veit om banan :p

banan inneholder ikke en dritt protein (ca. 1 gram, per 100 gram).

poenget med bananen etter trening er raske karbohydrater som får blodsukkeret opp og sammen med protein - shake/ rik mat starter dette raskt restitusjonen va musklene.

Lenke til kommentar
Tunfisk og egg har mye proteiner. Nøtter også tror jeg, Kylling,kjøtt og fisk kan være og anbefale også, det inneholder kreatin.

Faktisk er ikke rødt kjøtt det smarteste man kan spise dersom man er bodybuilder,

75% av alt storfekjøtt inneholder et stoff som brukes til å syntetisk framstille kvinnelige hormoner, selv små doser av dette kan gi menn feminine trekk.

 

Vegetabilske proteiner har høyere kvalitet enn animalske, derfor er mesteparten av alt proteinpulver laget av soyaproteiner, som er de proteinene med høyest kvalitet.

kan du vise noe fakta rundt det?

Lenke til kommentar
Tunfisk og egg har mye proteiner. Nøtter også tror jeg, Kylling,kjøtt og fisk kan være og anbefale også, det inneholder kreatin.

Faktisk er ikke rødt kjøtt det smarteste man kan spise dersom man er bodybuilder,

75% av alt storfekjøtt inneholder et stoff som brukes til å syntetisk framstille kvinnelige hormoner, selv små doser av dette kan gi menn feminine trekk.

 

Vegetabilske proteiner har høyere kvalitet enn animalske, derfor er mesteparten av alt proteinpulver laget av soyaproteiner, som er de proteinene med høyest kvalitet.

kan du vise noe fakta rundt det?

Hahahhahahahha superseven er ute å kjøre

Lenke til kommentar
Tunfisk og egg har mye proteiner. Nøtter også tror jeg, Kylling,kjøtt og fisk kan være og anbefale også, det inneholder kreatin.

Faktisk er ikke rødt kjøtt det smarteste man kan spise dersom man er bodybuilder,

75% av alt storfekjøtt inneholder et stoff som brukes til å syntetisk framstille kvinnelige hormoner, selv små doser av dette kan gi menn feminine trekk.

 

Vegetabilske proteiner har høyere kvalitet enn animalske, derfor er mesteparten av alt proteinpulver laget av soyaproteiner, som er de proteinene med høyest kvalitet.

kan du vise noe fakta rundt det?

I boken "keys to the inner universe" står det. Faktisk kan også proteiner fra rødt kjøtt skape ubalanse i fordøyelsessystemet.

Lenke til kommentar
Vegetabilske proteiner har høyere kvalitet enn animalske, derfor er mesteparten av alt proteinpulver laget av soyaproteiner, som er de proteinene med høyest kvalitet.

Kan du forklare dette litt nærmere? Hva legger du vekt på når du snakker om kvalitet? Aminosyreprofil? Mengden av BCAA? Opptakshastighet?

 

Mesteparten av proteinpulver er laget av WHEY(myse) og eventuelt en blanding av WHEY og KASEIN. Myse og kasein er proteiner man finner i melken, myse blir tatt opp fort, mens kasein taes opp tregt.

Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i billig (og god) helsekost? Jeg tenker da spesielt på Kreatin, div Gainere og ekstra proteiner?

 

Kom gjerne med råd til bruk av disse produktene, hvordan jeg skal kombinere dem, og hva som er mest effektivt.

 

Kan opplyse om at jeg er ganske tynn, og ønsker å oppnå økning i muskelmasse. Litt økning i fettprosent gjør heller ikke all verden, hvis dette er nødvendig.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Hei folkens.

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i billig (og god) helsekost? Jeg tenker da spesielt på Kreatin, div Gainere og ekstra proteiner?

 

Kom gjerne med råd til bruk av disse produktene, hvordan jeg skal kombinere dem, og hva som er mest effektivt.

 

Kan opplyse om at jeg er ganske tynn, og ønsker å oppnå økning i muskelmasse. Litt økning i fettprosent gjør heller ikke all verden, hvis dette er nødvendig.

 

På forhånd takk.

Det viktigeste er å spise mye og sunt, eller ihvertfall proteinrik kost. Prøv å få i så mye proteiner som mulig, hvis du greier 150-200gram proteiner dagen er det veldig bra. Kreatin syns jeg ikke er noen vits å bruke så mye penger på, ihvertfall ikke hvis du er nybegynner. www.athletic-city.no selger billig og bra proteinpulver.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...