Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P

Anbefalte innlegg

798 sist jeg kjøpte og det er inkl frakt om du betaler mev visa gjennom paypal.

Kort fortalt: vil du øke i styrke og muskelmasse må du ha et kalorioverskudd, men også akseptere at du legger på deg litt fett. Vil du redusere fettprosenten må du ha et kaloriunderskudd, men måtte akseptere at det blir mer vedlikehold og styrke og muskelmasse. Kroppen lar deg dessverre ikke alltid få både i pose og sekk.

av børge fagerli

endel som ikke vet dette

Endret av FlexGym
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har drevet litt med trening selv. Kan bare si deg en ting!

*Vent til du er 16 år`

*Spis mat imens slik at du har noe å bygge på når du er 16 år, eller eldre

*Du kan begynne å trene med egen vekt

*Studer litt blader, lær deg hva apperatene heter, lær deg "hehe, læren om muskeler og apperater", hvordan man skal trene osv.

Da er du vell prepared til du er 16 år

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

*Vent til du er 16 år`

Ikke nødvendigvis. Patrick Casey begynte å trene seriøst som 15-åring, som 17-åring klarte han å løfte 180 kg i benk. Arnold Schwarzenegger begynte å trene seriøst som 13-åring, mer trenger jeg vel ikke å si...?

Allikevel må man være haugammel for at det skal være for seint å bli bodybuilder. Han som ble Mr. Canada, og Mr. South Africa i 1978 var 55 år. :thumbup:

Endret av superseven
Lenke til kommentar

*Vent til du er 16 år`

Ikke nødvendigvis. Patrick Casey begynte å trene seriøst som 15-åring, som 17-åring klarte han å løfte 180 kg i benk. Arnold Schwarzenegger begynte å trene seriøst som 13-åring, mer trenger jeg vel ikke å si...?

Ja, men... Muskler og brusk har ikke noe godt av store balastninger i vekstperioden/publerteten. Dette kan gi deg en liten høyde. Du "føcker" opp de viktigste vekstsonene i kroppen. Det er ikke noe sjangse å ta mener jeg. Som sagt tidligere i denne tråden er det en grunn til 16 års aldersgrense på treningssentere.

Lenke til kommentar
Tunfisk og egg har mye proteiner. Nøtter også tror jeg, Kylling,kjøtt og fisk kan være og anbefale også, det inneholder kreatin.

Faktisk er ikke rødt kjøtt det smarteste man kan spise dersom man er bodybuilder,

75% av alt storfekjøtt inneholder et stoff som brukes til å syntetisk framstille kvinnelige hormoner, selv små doser av dette kan gi menn feminine trekk.

Vegetabilske proteiner har høyere kvalitet enn animalske, derfor er mesteparten av alt proteinpulver laget av soyaproteiner, som er de proteinene med høyest kvalitet.

Lenke til kommentar
Noen som vet noe mat som er rikt på proteiner?

Veit om banan :p

Bananer inneholder 1g protein pr 100g, og er ikke rik på proteiner.

Proteinrik mat er:

•  
  • Kyllingbryst

• Kalkunbryst

• Laks

• Makrell

• Tunfisk

• Egg

• Linser

• Magert kjøtt

Ta et søk på google eller kvasir, så finner du sikkert mye mer.

Melk og proteintilskudd

Ta deg en tur til kjøleskapet og les næringsinnholdet på en melkekartong.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Tunfisk og egg har mye proteiner. Nøtter også tror jeg, Kylling,kjøtt og fisk kan være og anbefale også, det inneholder kreatin.

Nøtter er bra å spise fordi de inneholder veldig mye gunstig fett, ikke pga høyt proteininnhold. Nøtter inneholder typisk 10-15g protein, 50-60g fett og 10-20g karbohydrater pr 100g.

Lenke til kommentar
*Vent til du er 16 år`

*Studer litt blader, lær deg hva apperatene heter, lær deg Da

Dummeste jeg har hørt på lenge... Ikke trene før en er 16? hvorfor?

De fleste treningsblader inneholder dessverre lite bra informasjon.

Fordi det kan slite på benbyggningen i kroppen og hemme veksten. Her snakker vi selvfølgelig om styrketrening, hvis du ikke har fått med deg det..

Lenke til kommentar

Huff, Lou Ferrigno begynte å trene hardt da han var 14-15 år. Ser ikke noen grunn til at litt pumping kan være skadelig. Men, det er dog en kjennsgjerning at man er ekstra utsatt for de tidligere nevnte belastningsskadene om man trener for hardt som unggutt/jente. :)

Tren med vett.

Lenke til kommentar
*Vent til du er 16 år`

*Studer litt blader, lær deg hva apperatene heter, lær deg Da

Dummeste jeg har hørt på lenge... Ikke trene før en er 16? hvorfor?

De fleste treningsblader inneholder dessverre lite bra informasjon.

Fordi det kan slite på benbyggningen i kroppen og hemme veksten. Her snakker vi selvfølgelig om styrketrening, hvis du ikke har fått med deg det..

Jeg skal like å se forskning som beviser dette...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...