Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P


Anbefalte innlegg

Er det så lurt å trene før man er utvokst da?

 

Å trene 7 ganger i uken er bare tull. For det første ser jeg ikke hvordan en skal få tid til det hvis man går på skole eller jobb, og for det andre så blir du veldig fort lei av å trene hver dag. Det er bedre å trene 3-4 eller 5 ganger i uken, og være mer motivert for hver gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er å ikke spise på MacDonalds og slike steder, ungå mat med masse sukker. Ha et variert kosthold, pasta, lasanje (lasange?:hmm:), pizza :love:. Drikke lite brus osv. Når det gjelder hvor mye trening hver dag så vil jeg si max 2 timer 3-4 dager i uken, husk pause mellom hver økt, 30sec-1min. Ta heller flere økter enn å ta feks. 100 en gang.

Endret av magio
Lenke til kommentar

Børge Fagerli kom ikke så bra ut pga vannet i kroppen ,

ikke pga manglende muskelmasse.

 

Javel... Men uansett er det ikke bare muskelmasse som teller, symmetri har mye å si det også. Kan en få bra symmetri av å trene få øvelser?

Grunnen til at kremen innen bygging trener kun splitt er at de

bruker dop som gjør at musklen vokser opptil en uke etter trening.

og da er det fornuftig å trene med litt flere dager mellomrom pr muskelgruppe.

 

Det vil jeg ikke si. Dop FORKORTER restitusjonen... (og Børge Fagerli er ikke akkuratt dopfri han heller)

Jeg er ikke noe imot splitt .men trener man splitt må fortsatt alle musklene trenes hver annen dag .og da blir du boende på gymmet.

trener man splitt med 3-4dager mellom hver muskelgrupe blir det veldig ueffektivt.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her... Men splitter blir (ofte) noe mer tidkrevende... men høyintensitets splitter tar gjerne mindre tid en RyP.

Jeg har heller ikke noe imot RyP. Det er et fornuftig program, MEN jeg sier det er flere og (sannsynligvis kortere) veier til "rom".

det er ingen fasit det å trene ryp

ryp er egentlig det å trene hele kroppen pr gang (for de som ønsker det)

og det men strategisk nedtrening og økende vekter.

 

RyP er egentlig en ripoff av HST, som er modifisert litt for å reklamere for kosttilskuddene til Athletic-city(som forøvrig er meget bra.. ihvertfall basic protein)

og muligens effektivisert litt.

Jeg vet ikke om noen kroppsbygger som kjører med tunge vekter (med samme vekt) uke etter uke og bare legger på 1 kg hver mnd og fortsetter sånn hele året.

Da vil ikke musklen ha noen grunn til å vokse.

 

Har noen sagt at du skal trene sånn? Progresjon er ikke noe nytt....

ryp er en ting man kan trene hvis man vil.

et tilbud for de som trener.

Selvfølgelig.. Ett ganske bra opplegg tilogmed

 

Så du hadde noen bra gains, men jeg vedder på at du forandret kostholdet ditt også, noe som er vel så viktig som treningsprogram.

Beklager for at dette ble uoversiktlig... Vi er nok enige om endel, og ja jeg setter noe veldig på spissen.

Lenke til kommentar
max 2,5gram protein pr kg kroppsvekt

Hvorfor det? Såvidt jeg vet er det aldri bevist at mye protein er skadelig. Jeg ville anbefalt ett proteininntak mellom 2-4gram per kg kropsvekt for en som trener uten AAS og gjerne noe mer for en som bruker AAS helst over 4gram per kg kroppsvekt.

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

Dop skader også lever, nyrer og tarmer.

Kommer ann på hva slags AAS du tar det(om det er med sprøyte eller i pilleform)

 

Dersom man tar ekstremt mye dop, kan også kroppen slutte å produsere testosteron, allikevel skal det ekstremt mye dop til før det skjer.

 

Tror ikke det er mengden det er snakk om her(selvfølgelig har det noe å si)

Men varigheten og hvor bra PCT en kjører(hvis det sier deg noe du som vet endel om AAS).

 

ja i morgen kjører jeg å kjøper benkpress =)

 

Kult. Husk på å trene noe annet en bare benk da. Fremoverbøyd roing, knebøy, markløft er fine øvelser du burde trene(i alle fall noen av de).

Lenke til kommentar
Bør jeg fokusere veldig mye på hvilken type proteiner jeg kjøper? Valget står nå mellom protein som heter; Tech Nutrition og My Pro. My Pro skulle visstnok være nyere. Vet ikke jeg.. :hmm:

Jeg anbefaler Athletic City - Basic. Billig og meget bra smak. Inneholder 80%kasein og 20%myse. Hvis det sier deg noe. Tror prisen er 800kr for 4kg, proteininnholdet er 85%.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...