Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P

Anbefalte innlegg

Fikk kanskje ikke helt fram poenget med selve inntaket.. Kreatin er mikronisert pulver.. det lukter og smaker absolutt ingenting. Konsistensen ligner vel mest på melis ?

Du har vel strengt tatt to måter å ta det på

• Blande med lunka vann i et glass (kaldt/varmt brytner ned kreatinet)
  • Ta kreatinet rett i munnen og så skylle ned med vannet etterpå (Litt kjappere og bedre fordi man ikke sløser med små mengder av kreatin som ellers ville hengt igjen i glasset osv)

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå trent på 3T en 7-8 ganger, og kjenner allerede at utholdenhet og styrke har økt en god del. Kan holde på lenger uten at jeg ikke klarer repetisjonene mer, og jeg kan faktisk øke vektene på noen maskiner. Samvittigheten blir også mye bedre, dette er digg.. Begynn og tren på studioer folkens!.. Vurderer også sterkt en bøtte med protein pulver jeg så nede på sjappa.. Noe nytt som hette "My Pro".. Var også pulver fra Tech Nutrition, men den var eldre.

Lenke til kommentar

Chris88, tren i et års tid til du.

Etter det kan du kanskje vurdere å spise litt ekstra proteiner.

Er ikke vits i å dytte i seg sånt med en gang man begynner å trene, det vil ikke ha noe effekt. Det er ihvertfall det jeg har fått dyttet inn i hodet mitt av bolerne på IHS.

Lenke til kommentar
Chris88, tren i et års tid til du.

Etter det kan du kanskje vurdere å spise litt ekstra proteiner.

Er ikke vits i å dytte i seg sånt med en gang man begynner å trene, det vil ikke ha noe effekt. Det er ihvertfall det jeg har fått dyttet inn i hodet mitt av bolerne på IHS.

Ikke enig.

Kroppens næringsinntak fungerer tilnærmet likt om man har trent 3 uker eller 3 år. Trener man for å legge på seg muskler er et kalorioverskudd nødvendig. Proteinpulver er en enkel og rimelig måte å få i seg ekstra proteiner på.

Les og lær.

Lenke til kommentar

Joda, men det har noe med at man ikke skal begynne rett på 6 reps og massevis med kilo. Heller starte lett og bygge opp litt etter litt, for så å trene skikkelig tungt.

Men det kommer jo an på hva man er villig til å ofre mht. skader osv.

Dette har jeg hørt så altfor mye om, sier bare hva jeg har blitt anbefalt jeg. :)

Men værsågod, bruk masse penger på proteiner, du vil ikke merke noen forskjell for om lenge. :)

Lenke til kommentar

"mange jeg kjenner kjører ryp og har bra fremgang"

OG???? Mange jeg kjenner trener med helt andre oppsett og øker kanskje minst like bra. Kan du nevne noen navn på de som stiller i "nm" som du sier? Vet at børge fagerli har stillt, han kom i alle fall SIST i stavanger open. Hvor trener du forresten?

Såvidt jeg vet trener INGEN mr.olympia deltakere etter RyP/hst, de aller fleste byggere trener etter standard splitter.

Lena Mathisen Østhus(eier av flex gym) 1. plass i NM , og 6. plass i VM .

da hun konkurrerte. er ikke det bra så vet ikke jeg.

Børge Fagerli kom ikke så bra ut pga vannet i kroppen ,

ikke pga manglende muskelmasse.

Grunnen til at kremen innen bygging trener kun splitt er at de

bruker dop som gjør at musklen vokser opptil en uke etter trening.

og da er det fornuftig å trene med litt flere dager mellomrom pr muskelgruppe.

Jeg er ikke noe imot splitt .men trener man splitt må fortsatt alle musklene trenes hver annen dag .og da blir du boende på gymmet.

trener man splitt med 3-4dager mellom hver muskelgrupe blir det veldig ueffektivt.

det er ingen fasit det å trene ryp

ryp er egentlig det å trene hele kroppen pr gang (for de som ønsker det)

og det men strategisk nedtrening og økende vekter.

Jeg vet ikke om noen kroppsbygger som kjører med tunge vekter (med samme vekt) uke etter uke og bare legger på 1 kg hver mnd og fortsetter sånn hele året.

Da vil ikke musklen ha noen grunn til å vokse.

ryp er en ting man kan trene hvis man vil.

et tilbud for de som trener.

man bruker det prog som passer best for enn selv.

Jeg trente 3 ganger i uka med samme tunge vektene hver gang

i ett år og det ble 2kg økning vekt ,med samme fett%

Så gikk jeg over til ryp i mai i år.

i mai veide jeg 74-75kg nå veier jeg nesten 87

fett % lå på 22% i mai .nå er den på 17%

det = 12 kg økning i vekt ,mindre fett og samme høyde.

Så det er ingen tvil om at det fungerer bra med ryp.

Men alle kropper er forskjellige og alle reagerer ulikt på trening.

Endret av FlexGym
Lenke til kommentar
Joda, men det har noe med at man ikke skal begynne rett på 6 reps og massevis med kilo. Heller starte lett og bygge opp litt etter litt, for så å trene skikkelig tungt.

Det er snakk om å bygge opp et treningsgrunnlag først.. Derfor anbefales det å trene et halvt års tid med lette/medi vekter for å venne kroppen til det, og få inn teknikken ordentlig. Deretter kan man gå løs på de virkelige tunge setta.

Det med kosttilskudd har ingenting å gjøre med hvor lenge man har trent, men hvor godt kostholdet ditt generelt er.. Er absolutt ingenting galt med en som nettopp har starta å trene og tar proteiner..

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar

Det er snakk om å bygge opp et treningsgrunnlag først.. Derfor anbefales det å trene et halvt års tid med lette/medi vekter for å venne kroppen til det, og få inn teknikken ordentlig. Deretter kan man gå løs på de virkelige tunge setta.

Det med kosttilskudd har ingenting å gjøre med hvor lenge man har trent, men hvor godt kostholdet ditt generelt er.. Er absolutt ingenting galt med en som nettopp har starta å trene og tar proteiner..

Er man ferdig utvokst er det ingen grunn til å vente med å trene for eks ryp

men ta det rolig første prog ,lær teknikk isteden for å pøse på med vekter og

bli skadet.

Riktig -

Det å ta proteiner /eller spise nok proteiner gjennom mat

er det ikke noen grunn til å vente med.

om man har trent i 5 år eller 5 dager.

En ting som er fint med å begynne med lave vekter og høye rep i et prog.

er at da får man lært inn riktig teknikk sammtidig som man styrker sener og ledd

så man ikke får så lett skader.

For eks knebøy tar det 1-2uker ++ å lære inn riktig teknikk.

Men kreatin ville jeg ikke ha brukt om jeg ikke trente hele kroppen 3 ganger i uka.

Og trener seriøst.

Meningen er å få en økt styrke så man kan løfte tyngre på trening og dermed vokse.

Så er det mye styr med å drikke mye vann.Ellers blir det hodepine.

Det er ikke verdt bryet om man ikke trener nok .

Endret av FlexGym
Lenke til kommentar
jeg har 6måltider daglig; Frokost, skolelunch, Formidagsmat, Middagsmat, Ettermiddagsmat og Kveldsmat. Er dette positift eller negativt?

Spørs jo litt hva du vil oppnå..

Spis så mye du bare orker (og litt til) hvis du vil legge på deg muskler (noe du vil etter det jeg har forstått)

Så jo mer desto bedre hvis du vil opp i vekt.

Det øker som tidligere nevnt av noen forbrenninga også, noe som vil hjelpe noen til å gå ned i fett%, hvis det skulle være ønskelig.

PS: Dr.X som skriver

Lenke til kommentar

Passer man på og spise 40g protein til hvert måltid.

og 2,5-2,7g protein pr kg kroppsvekt pr dag

på et kcal underskudd 22-28kcal pr kg kroppsvekt

=

ned i fett%

og for å holde fett%stabil rundt 33kcal pr kg kroppsvekt pr dag

+\- avhengig av aktivitet.

det er bare en teoretisk formel ,men som fungerer utmerket.

det finnes sikkert bedre måter å gjøre det på.men denne er jeg fornøyd med og denne formelen har jeg sett best resultater med.''

blir spennende å se til sommeren'

når over 500mennesker som er med på www.13uker.no

skriver om sine resultater og treningsmetoder.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...