Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trener på treningssenter et par ganger i uka og jeg har et problem. Jeg blir alltid trøtt kort tid etter jeg har kommet igang med treninga. Noen som har en ide om hva dette kan skyldes?

For slapt kosthold.. Ta deg en banan og et glass juice før du begynner å trene og drikk masse vann under treninga!

Lenke til kommentar

Jeg tror nok jeg har vært alt for slapp med hensyn til drikking under treningsøkt. Var nettopp og trente, og drakk masse vann. Det ble ikkeno problem å fullføre en effektiv treningsøkt, og jeg følte meg ikke slapp eller trøtt.

 

Takk for påminnelsen Dr.X ;)

 

Et spørsmål til: Jeg er 16 år og forholdsvis liten av vekst, 1.72 cm. Vil det at jeg begynner med regelmessig trening svekke veksten slik at jeg kanskje ikke blir noe høyere. Hva er det jeg må være ekstra forsiktig med? Har dere noen råd om hvordan jeg kan trene effektivt.

 

Btw: Jeg leser om RYP nå, og det virker som et interessant konsept.

Lenke til kommentar
Jeg har gått opp i vekt av å spise sunt :dontgetit: *slutte og spise sunt*

 

Hva skjer? :no:

Du har sansynlig vis spist forlite over lang tid så har kroppen din satt ned forbrenningen

 

ca hvor mange kcal spiser du pr dag nå

og hva veier du?

 

kutt ned 3-400 kcal..

 

ingen kropp er lik og treningsmengde har en del å si

så juster matinntaket opp eller ned etter mål og fremmgang.-

Lenke til kommentar
ca hvor mange kcal spiser du pr dag nå

og hva veier du?

 

kutt ned 3-400 kcal..

 

ingen kropp er lik og treningsmengde har en del å si

så juster matinntaket opp eller ned etter mål og fremmgang.-

Jeg spiser kanskje 500-600 kcal om dagen. Hvis jeg kutter ned 400, blir det ikke akkurat mange igjen men..

Lenke til kommentar
ca hvor mange kcal spiser du pr dag nå

og hva veier du?

 

kutt ned 3-400 kcal..

 

ingen kropp er lik og treningsmengde har en del å si

så juster matinntaket opp eller ned etter mål og fremmgang.-

Jeg spiser kanskje 500-600 kcal om dagen. Hvis jeg kutter ned 400, blir det ikke akkurat mange igjen men..

???

:ohmy:

 

da veier du ca 17kg?

 

gang vekta di med ca 33-35 så går du ikke opp eller ned i vekt.

 

Du har spiseforstyrrelser ,da blir det noe helt annet.

Kontakt fastlegen din

 

En gryterett fra toro er mer kcal enn du spiser på en hel dag..

Lenke til kommentar
Jeg har gått opp i vekt av å spise sunt  :dontgetit: *slutte og spise sunt*

 

Hva skjer?  :no:

Du har sansynlig vis spist forlite over lang tid så har kroppen din satt ned forbrenningen

 

ca hvor mange kcal spiser du pr dag nå

og hva veier du?

 

kutt ned 3-400 kcal..

 

ingen kropp er lik og treningsmengde har en del å si

så juster matinntaket opp eller ned etter mål og fremmgang.-

Flere bodybuildere har en dag i uka der de spiser hele tiden, for å øke forbrenningene.

Lenke til kommentar
Jeg spiser kanskje 500-600 kcal om dagen. Hvis jeg kutter ned 400, blir det ikke akkurat mange igjen men..

HERREGUD :ohmy:

 

Hvis du veier rundt 50 kg, så trenger du rundt 1700-2000 kcal om dagen!

 

Og du får i deg bare 5-6 hunder,det er under et måltid hos meg det!

OMG... det er jo heeelt ille, skjerp deg!!!

 

Hvis du tror at det å gå ned i vekt, er bare å slutte å spise, så tar du feil!

 

ffs spis!!!

 

EDIT:skriveleif, en big mac(ikke menyen) er 600 kcal!

Endret av bassmania
Lenke til kommentar
Hei jeg driver å trener lit på egenhånd med manualer osv.

Jeg er litt opphengt i å få godemuskler :love:, så hvordan trener jeg magemusklene?

jeg driver å trener beesepsen med 4.5kg manualer, 3 ganger 100 pr. dag..

 

Noen forslag til å øke musklene mine? :love:

IKKE jeg gjentar _IKKE_ tren så mye med manualer

 

holder faktisk med 2 0.5 liter flaske med vann i til og begynne med

 

og ja, jeg skjønner godt "ja men da får jeg alle damene osv" =p

 

MEN, det er faktisk ikke for ingenting at det er 16års grense på 3T eller S.A.T.S

 

kan fkatisk få STORE problemer med det senere

Lenke til kommentar
Hei jeg driver å trener lit på egenhånd med manualer osv.

Jeg er litt opphengt i å få godemuskler  :love:, så hvordan trener jeg magemusklene?

jeg driver å trener beesepsen med 4.5kg manualer, 3 ganger 100 pr. dag..

 

Noen forslag til å øke musklene mine?  :love:

IKKE jeg gjentar _IKKE_ tren så mye med manualer

 

holder faktisk med 2 0.5 liter flaske med vann i til og begynne med

 

og ja, jeg skjønner godt "ja men da får jeg alle damene osv" =p

 

MEN, det er faktisk ikke for ingenting at det er 16års grense på 3T eller S.A.T.S

 

kan fkatisk få STORE problemer med det senere

Det kan gi alvorlige bivirkninger, men de fleste som er ødelagt etter trening før de ble 16 år har brukt dop. Faktisk har folk ned i 12-års alderen ødelagt musklene p.g.a steroider, men man behøver ikke å bli skadet av trening, Pat Casey klarte f.eks 180 kg i benk som 17-åring, han ble ikke ødelagt, ettersom har klarte 287 kg som 42-åring.

Lenke til kommentar
Det kan gi alvorlige bivirkninger, men de fleste som er ødelagt etter trening før de ble 16 år har brukt dop. Faktisk har folk ned i 12-års alderen ødelagt musklene p.g.a steroider, men man behøver ikke å bli skadet av trening, Pat Casey klarte f.eks 180 kg i benk som 17-åring, han ble ikke ødelagt, ettersom har klarte 287 kg som 42-åring.

 

Det var EN fyr det......

 

kjenner mange jeg som går med bøyd rygg og smerter i ledd pga trening i 14års alderen

Lenke til kommentar
Det kan gi alvorlige bivirkninger, men de fleste som er ødelagt etter trening før de ble 16 år har brukt dop. Faktisk har folk ned i 12-års alderen ødelagt musklene p.g.a steroider, men man behøver ikke å bli skadet av trening, Pat Casey klarte f.eks 180 kg i benk som 17-åring, han ble ikke ødelagt, ettersom har klarte 287 kg som 42-åring.

 

Det var EN fyr det......

 

kjenner mange jeg som går med bøyd rygg og smerter i ledd pga trening i 14års alderen

Jeg har ikke tvilt på at det kan gi alvorlige bivirkninger, men teorien er ganske oppskrytt etter min mening.

Lenke til kommentar
IKKE jeg gjentar _IKKE_ tren så mye med manualer

 

holder faktisk med 2 0.5 liter flaske med vann i til og begynne med

 

og ja, jeg skjønner godt "ja men da får jeg alle damene osv" =p

 

MEN, det er faktisk ikke for ingenting at det er 16års grense på 3T eller S.A.T.S

 

kan fkatisk få STORE problemer med det senere

Skjønner ikke helt poenget ditt. 4,5 kg's manualer er jo "småtteri", selv om man er 15 år. 2 halvlitersflasker med vann egner seg til aerobic.

 

Om gutten vil løfte litt i en alder av 15 år så ser jeg ingen betenkeligheter med det. Flere jeg kjenner tok over 120kg i benken da de var på hans alder.

 

Men, det du har dog et poeng. Tren smart, ikke hardt. Kroppen er enda ung og skjør. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...