Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P


Anbefalte innlegg

Hvor lang tid kan jeg regne med før jeg ser forandring på kroppen? Som f.eks at jeg ser at vinkefett blir til muskler igjen osv? Og hvor lang tid trenger kroppens muskler på å hvile? Er annenhver dag med muskeltrening ideellt?

Dette kommer mye ann på hva du spiser, hvordan og hvor intenst du trener. Hver muskel trenger 48 timer hvile før du kan kjøre den igjen. Muskelen bruker de timene til å bygge seg opp.

 

Etter 1 måned, merket jeg forskjell på kroppen. Etter 1 år har jeg forrandret meg mye ved å trene 4 ganger i uken.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ute etter muskler også, men lange muskler, ikke korte.

Da burde du trene med mange repetisjoner. F.eks 3x15. Man merker mest forskjell når man trener få repetisjoner, men da får man korte og store muskler. Trener man mange repetisjoner får man mer styrke, men ikke fullt så store muskler.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Er ute etter muskler også, men lange muskler, ikke korte.

Da burde du trene med mange repetisjoner. F.eks 3x15. Man merker mest forskjell når man trener få repetisjoner, men da får man korte og store muskler. Trener man mange repetisjoner får man mer styrke, men ikke fullt så store muskler.

Thank you. :)

Lenke til kommentar
Har tenkt å begynne å føre opp treningslogg, der det står hvor mye jeg trener, hvor ofte, målene på kroppen og om de forandrer seg.

Et annet tips er å ta bilder av deg selv i undertøyet annenhver uke for å se eventuell framgang/tilbakeslag. Vet det høres rart/teit ut, men det er faktisk ganske så smart!

Lenke til kommentar
Har tenkt å begynne å føre opp treningslogg, der det står hvor mye jeg trener, hvor ofte, målene på kroppen og om de forandrer seg.

Et annet tips er å ta bilder av deg selv i undertøyet annenhver uke for å se eventuell framgang/tilbakeslag. Vet det høres rart/teit ut, men det er faktisk ganske så smart!

Det er et bra tips. Det kan være vanskelig å se forskjell i speilet fra uke til uke. Du har ingenting å se tilbake på.

Lenke til kommentar
Angående kosthold så irriterer det meg en del hvor mye viktigheten av dette blir hauset opp, kosthold er viktig for folk som har trent en stund og har nådd et visst nivå. Nybegynnere som går på kreatin og proteinkurer er bare patetisk og trist. Kaste vekk pengene sine på den måten....

 

Kosttilskudd er veldig viktig hvis man vil komme veldig langt. Jeg hadde ingen problem med å trene 25 timer +++ i uka med proteinpulver. En gang jeg trente like hardt uten, spiste jeg 8 egg etter at jeg trente, jeg kjente det veldig godt i flere dager etterpå.

 

Man kan klare seg uten kosttilskudd hvis man trener for å gå ned i vekt og bli litt sterkere, men det var f.eks først etter at kosttilskuddet kom på 1800-tallet at de første moderne bodybuilderene kom. En av de første moderne bodybuilderene var Eugene Sandow, som i en alder av 58 kunne løfte opp hekken på en bil. Allikevel var han på sitt sterkeste på 1800-tallet.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Kostholdet (og tilskudd) utgjør minst 60% av treninga, absolutt ikke oppskrytt.

Stemmer det. Men, man må huske at man ikke automatisk blir Arnold ved å spise Gainamax-40000!

 

teknikk > planlegging > kosthold (tilskudd inkludert) > søvn

 

Jeg mener at det er slik man bør prioritere når man skal begynne å trene. Correct me if I'm wrong. :)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Kostholdet (og tilskudd) utgjør minst 60% av treninga, absolutt ikke oppskrytt.

Stemmer det. Men, man må huske at man ikke automatisk blir Arnold ved å spise Gainamax-40000!

 

Arnold har innrømmet at han brukte steroider etter at han ble proffesjonel. En gjennomsnittlig mr. universe deltager har trent ekstremt hardt i 6-10 år + diverse gudgitte egenskaper. Steroider er allikevel oppskrytt. De kan kun tas 2 ganger i året. Hver periode er 6 uker. Hvis man tar steroider flere ganger enn det, går man en sikker død i møte. En jeg vet om som tok steroider, har bare en nyre i dag, og har store skader på den nyra han har. Han er såpass skadet at han kan dø hvis han spiser sterk mat. han angrer som en hund.

 

Det går forøvrig også an å oppnå en imponerende fysisk styrke selv om man i utgangspunktet er spinkel. Frank Zane var opprinnelig spinklere enn en gjennomsnittlig person. En mer imponerende "forvandling" enn Frank Zane har jeg aldri sett!

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Lou Ferrigno -> 3-4 år. Vips, tidenes yngste Mr. Universe-vinner. :) Hva han har spist til frokost tør jeg ikke gjette en gang!

I sin beste alder klare han rundt 250 kg i benk. Han fikk også rollen som hulken i en eller annen serie (Schwarzenegger ble også vurdert, men han var ikke høy nok), i dag, i en alder av 52 er han fortsatt sterk, og klarer 180 kg i benk.

Lenke til kommentar
Kostholdet (og tilskudd) utgjør minst 60% av treninga, absolutt ikke oppskrytt.

stemmer-

du kan trene så mye du vil ,men er det grandiosa og boller

finnes det ikke håp

 

På mitt gym er det noen som trener til NM

og en i WM (6plass)

 

De følger RYP Programmet.

 

Jeg begynnte på ryp veide da 75kg

trente 12 uker veide etter det 76kg :mad:

 

SÅ fant jeg ut at jeg måtte ha ett kcal overskudd for å bygge muskler

og nok protein ,karbohydrater og fett .

12 uker senere veide jeg 86kg.

=10 kg økning på 12 uker

kun pga kostholdet

samme trening som de første 12 ukene.

fett% ligger fortsatt på 15 konstant.

 

det er bedre å spise sunt og ikke trene

enn det er å trene og ikke spise sunt :roll:

Endret av FlexGym
Lenke til kommentar
Hei liten oppsummering; jeg har gått opp 1.5-3kg

er dette musklene eller mat? jeg har en raskforbrenning.

Ja, jeg ser fremgang på magen og overarmene og fått hevafrem en

sånn slangelingnene muskel på armen når jeg holder den strak..

Ikke for å virke negativ, men jeg har sikkert godt opp 3kg siden lunch, men så kan det jo hende at du har tatt av en del kilo og. Da kan muskelveksten være større enn 1,5-3kg.

 

Slangelignende muskel? Blodåre?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...