Fuglekongen Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hallo! jeg har hatt et litt rart problem ganske lenge, får ikke til å boote opp, skjermen blir sort etter at maskina finner biosen til skjermkortet, etter det skjer det ingen ting...skjermen forblir sort??? tar ut kortet og setter i det gamle geforce 3 kortet mitt, så fungerer alt normalt... har også testet kortet i en annen maskin, der fungerer alt perfekt??? :-(, trodde kanskje at det var strømforsyningen som var for dårlig, (epox 350 watt) det er ikke så bra har jeg hørt... byttet til en Chieftech 420 watt, de skal jo være bra..., samme problemet etterpå.. Systemet mitt er så følger: INGEN OC.. Amd 3200+ 2,2 Epox EP 8RDA+ NFORCE 2 400 ULTRA TWINMOS 512 DDR 3200 CL 2,5 GAINWARD GEFORCE 5900 ULTRA 256 HAR DEN NYESTE BIOSEN, BRUKER NVIDIA 61,77, SOM ER DE NYESTE, DIREXTX 9,0C, HAR PRØVD ANDRE DRIVER OGSÅ, OG DE NYESTE DRIVERNE TIL HOVEDKORTET... ER VELDIG FRUSTRERT FOR TIDEN :-( HÅPER NOEN KAN HJELPE MEG. GART2... Lenke til kommentar
jorg2 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hei! jeg har det samme problemet med mitt MSI Geforce FX 5950 ultra 256 Jeg har ikke overklokket noe heller... har en 350 watts PSU. jeg tenkt også på at det kanskje kunne være der problemet lå, men nå funker det (det vil si avogtil)... Noen andre som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Kan det være ram'en? eller noe galt med agp porten? Endret 27. august 2004 av duqe77 Lenke til kommentar
jorg2 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 for min del er det ikke AGP porten, testa med mitt gamle ti4200, og det gikk som smurt... RAM`en derimot vet jeg ikke.. har ikke noen andre problemer enn under oppstart... Lenke til kommentar
Fuglekongen Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Hei Igjen! trodde også at det kunne være rammen som det var noe galt med.., har byttet ut 2 brikker...:-( men det er så rart at det fungerer når jeg bytter kortet ut med det gamle geforce 3 kortet mitt?? ,og det nye kortet (geforce fx 5900 ultra 256) fungerte bra når jeg prøvde kortet i maskinen til en kompis! :-( hvis det er agp porten som er gått, så skulle en jo tro at geforce 3 kortet heller ikke fungerte....?? MVH gart2 :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har ikke Hk ditt diagnostic LED? Da bør du i tilfelle sjekke hva dette viser.. Dette høres ut som ett problem som er tatt opp hos Epox for oppgradering til 9800 Pro.. Sjekk her om det er noe som kan løse ditt problem...(riktignok med Nvidia kort). Lenke til kommentar
BoB^Kåre Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har du huska å plugge i den ekstra strøm pluggen som skal inn i skjermkortet ? Lenke til kommentar
Fuglekongen Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Ja, det har jeg, det er vel bare 1 stk strømkabel oppå kortet, ikke sant?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå