Carbonite Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Har en Fujitsu MPG3307AT. Den døde plutselig fra meg igår. Men lurer på om det virkelig er hardware-kræsj. Fikk plutselige blåskjermer med feilmelding i win32k.sys. (Kjører win2k pro) .Klikka til og med i safe mode med networking. Etter tre kræsj ble disken helt borte. Finner den ikke i bios, selv om jeg både kjenner og hører at den er i "live" Noen tips om hva som er galt, og om noe eventuelt kan gjøres. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Dette er _ikke_ et ukjent problem. Det er estimert at 4,9 millioner HD'r fra Fujitsu, i MPG serien har en alvorlig produksjonsfeil Håper bare at du har en backup av alle viktige data.. http://www.theregister.co.uk/2002/11/05/fu...ts_4_9_million/ Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Ett tips. La disken være frakoblet ett døgn, gjerne ett kaldt sted. Om du alikevel ikke får kontakt med den, kan du legge den i frysen (ett tips jeg fikk fra leverandør), da er det enda større sjangs for at du får kontakt med den. Ikke koble den til rett fra frysen da får du bare vann i den og det er ikke noe greit. Om du får kontakt, er det bare ta backup ASAP, også sjekker du disken med diagnoseverktøy fra Fujitsu (FJDT). Ikke kjør diagnoseverktøyet om du ikke har fått ut dataene, da slike verktøy kan gjøre vondt verre. Har vært masse borti disse diskene, og de er ikke akkurat stabile. Denne serien har som sagt mase feil. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Ett tips. La disken være frakoblet ett døgn, gjerne ett kaldt sted. Om du alikevel ikke får kontakt med den, kan du legge den i frysen (ett tips jeg fikk fra leverandør), da er det enda større sjangs for at du får kontakt med den. Ikke koble den til rett fra frysen da får du bare vann i den og det er ikke noe greit. Om du får kontakt, er det bare ta backup ASAP, også sjekker du disken med diagnoseverktøy fra Fujitsu (FJDT). Ikke kjør diagnoseverktøyet om du ikke har fått ut dataene, da slike verktøy kan gjøre vondt verre. Har vært masse borti disse diskene, og de er ikke akkurat stabile. Denne serien har som sagt mase feil. Har faktisk testet dette på en IBM disk, og det fungerer bra. Kald disk, så får du sikkert kontakt med denne nok til å få ut data. Ingen vits å prøve å kjøre noe diagnose på disken. Få ut data for disken er nok ødelagt. Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Takker for all hjelp:) Skal sette igang nødprosedyrer etterhvert her. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Et lite extra tips : dersom du har muligheten til å sette denne disken som en SLAVE på et eksisterende oppsett, har du bedre mulighet til å redde ut dataene dine. Har akkurat gjort det samme med en annen MPG-serie disk, og fikk reddet 95% (ca.). Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Ja, har muligheten til det. Men problemet ligger i at jeg ikke får kontakt med disken på noen som helst måte. Prøvd fryser-metoden nå, og det funket ikke:/ Skal la disken ligge noen dager og se da. Hadde faktisk dette problemet for et halvår siden, men da rettet det seg opp av seg selv. Trodde det var software-prob, så jeg dreit i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå