Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Update:

 

Nå har jeg, endelig, fått borra hull og satt i montasjeskruer i plexiglasset.

Det var så vanskelig som jeg hadde forestilt meg, men jeg lever i troen på at jeg klarte det. Jeg skulle gjerne ha tatt noen bilder av "Kenneth in action", men med den dype konsentrasjonen som hadde, nesten en slags transe, så ble det vanskelig å ta mange bilder. Et bilde har jeg ihvertfall:

 

28.jpg

 

Her ser dere glasset når det er ferdig.

 

Dette var hva jeg gjorde.

  • Jeg fant et stort ark og la glasset oppå, da kunne jeg tegne rundt og få målene på plata på ark.
  • Nå opererte jeg som at arket var plexiglasset.
  • Tolket arbeidstegningen (ATX-kart) nøye og målte opp på mindre enn milimeters nøyaktighet hvor hullene skulle være.
  • Når alle hull var tegna opp, la jeg glasset under og passet på at det lå kant i kant etc.
  • Så stakk jeg en syl (skrue) så jeg fikk merker i glasset der det skulle være hull.
  • Da gjensto det bare å borre, 3-4mm hull. Da jeg ikke er noen stor snekker, fikk jeg etterhvert min far til å bidra med sine litt mer utviklede snekkerkunskaper og borringa gikk etterhvert fint. Det ble et par hull tvers igjennom glasset, men det gikk fint.
  • Så var det bare å skru inn festene som jeg hadde klare, og få det så rett som mulig.

Jeg må si jeg er ganske fornøyd med resultatet. Nå blir det spennende å se om hovedkortet passer. Men først skal jeg nok prøve å gjøre en del mer på kabinettet.

Det beste hadde vært å ta ut kortet av maskinen min nå og prøve om det passa. Men det er så sinnsykt mye jobb at det prøver jeg å unngå.

 

PS: Jeg har borra alle standard ATX hull, ikke bare 4 som jeg har fester til, slik at det skal være mulig å velge noen av de andre hullene hvis hovedkortet ikke passer.

Lenke til kommentar
Her kommer en liten Update:

 

Sagde litt mer og satt sammen med teip for å se at alt passa sånn ca. og hvor stort det ble.

 

Ble ikke for stort synes jeg, var litt redd for det.

 

9.jpg

 

Venter fortsatt på strømforsyning fra databutikken.com, men jeg antar at den er her om en uke.

kommet noe videre=?

Lenke til kommentar

hehe... nå så jeg hvor dumt de var de jeg hadde skrevet :p

 

Vilt bra prosjekt (du er eit forbilde for oss som ikkje har tid til sånt :p)

 

Jeg reiner med jeg var litt trøtt da jeg skreiv de der med om du hadde kommet videre... jeg tok vist QUOTE uten jeg helt viste de... :whistle::tease:

 

250 innleg!!! :p

Endret av goggen90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...