Kenneth Dammyr Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Men får man ikke skarpere bilder enn DET der med eos300?! Skjerpings gutt, sett deg inn i kameraets funksjoner, og host opp noen skarpe fine bilder. Hvis ikke, kan du godt gi meg kameraet Helt enig. Kan nok egentlig en del med kamera, ( går 2.MK) men det var veldig dårlig lys. Og så skulle jeg ha bilde veldig lavt og da ble det vanskelig å se i søkeren. Og autofokusen så ut som sleit med det dårlige lyset. Blits ville jeg ikke bruke. Hvis noen skal ha Dgital speilrefleks vil jeg anbefalle Nikon D70. PS: Det er skolen sitt da Kanskje jeg skal sende en mail til diplom is, og endre navn til "The Diplom project"... Endret 23. september 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Enda en ny Update: Har satt sammen rammen/"kroppen" og sagd til noen nye biter. Trykk på bildet forfra for mer tydelig beskrivelse av hvor delene skal. Vanntank=denne med denne. Så da mangler det en mer patent løsning for å holde strømforsyninga på plass (den er tung). Blir vel en "planke'" under og noen form for metaller som holder fast. Skal se hva jeg finner i butikken. Så er det plexiglass, og så er det egentlig bare å begynne å lime fast ispinner. Endret 23. september 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Getchoo Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Begynner å ta form.. Pent, pent.. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Så da mangler det en mer patent løsning for å holde strømforsyninga på plass (den er tung). Blir vel en "planke'" under og noen form for metaller som holder fast. Skal se hva jeg finner i butikken. Strømforskyninga kan du vel ha i bunn av kabinettet. Det skulle vel være plass til både den og vannkjøling. Og kabinettet blir mye mer stødig. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Ikke dumt det, det burde jo gå fint å ha den nederst. Da må jeg gjøre om litt på konstruksjonen da... Får se hva jeg får til i morra. Lenke til kommentar
mådderbitsj Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 dette må være en av de desidert merkeligste ideene jeg har sett på det her forumet ass.... :!: Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Takk? Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Takker La meg presentere et lite regnestykke for dere: 1 stk Pinup : 10,- 100stk. ispinner: 19,50,- I denne hardisk-holderen ble det brukt over 150 pinner. Så man vil altså trenge en del mer for hele kabinettet. Et grovt overslag: 10*1000=10'000 NOK 19,50*10=195NOK Penger spart: 9805NOK En Pin-UP koster da vel bare 5-6 kroner på Rema 1000 Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Da har jeg gjort om så strømforsyninga ligger nederst og satt inn en ekstra "planke". Nå trenger jeg plexiglass. Hvor får jeg tak i Plexiglass i Oslo? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Da har jeg gjort om så strømforsyninga ligger nederst og satt inn en ekstra "planke". Nå trenger jeg plexiglass. Hvor får jeg tak i Plexiglass i Oslo? Spørs jo hvor mye du skal ha. Er det snakk om veldig lite, anbefaler jeg Clas Ohlson, der du får det meget billig i små stykker (25 x 25 elns). Hvis ikke må du nok på en glass-mester av ettellerannet slag. Vær obs på høye priser Eller syns jeg dette er et orginalt prosjekt som i tillegg er godt utført, kommer nok til å følge med videre Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Takker La meg presentere et lite regnestykke for dere: 1 stk Pinup : 10,- 100stk. ispinner: 19,50,- I denne hardisk-holderen ble det brukt over 150 pinner. Så man vil altså trenge en del mer for hele kabinettet. Et grovt overslag: 10*1000=10'000 NOK 19,50*10=195NOK Penger spart: 9805NOK Nei, nei. Hør nå her. En 10 pakk med pin up eller lollipop koster ikke mer enn 19.90,- Endret 24. september 2004 av LeGranDuc Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Nei, nei. Hør nå her. En 10 pakk med pin up eller lollipop koster ikke mer enn 19.90,- Samme kan det være. Stakkaren hadde nok forgått etter å ha spist is for flere tusen kroner uansett Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hva med å ha sånn jukse blyglass vindu utenpå plexien og farge det i litt forskjellige mønster og slikt. Det tror jeg hadde stått rett i stil med resten av prosjektet ditt. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Aldri sett før...Link? Når det gjelder plexi-glasset, så har mine manglende snekkerferdigheter og utstyr nå kommet fram ved at ruta hvor det skal sitte ikke er helt rett. den er 2mm høyere i toppen... Det betyr at jeg enten må få tak i et verktøy så jeg kan rette opp, eller montere en vanlig rute og fylle med noe i kantene(antakelig mest sannsynlig). Siste alternativ er da og bestille spesialmål. Noen som tilfeldigvis har noen gode glassbutikker? Suzze: Kanskje vi møtes i norgesmesterskapet i indoorfotball... Endret 24. september 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Aldri sett før...Link? Meg du refererte til? I så tilfelle finner jeg ikke noen link nå, men det jeg enker på kan kjøpes i enkelte hobbyforetninger. Det er en greie som limes på "glasset" som ligner på blyet i blyglassvinduer. og så kan du bare male med enkle farger på glasset mellom "blyet" for å få en tilsvarende effekt av vanlige blyglassvinduer. Det er ganske enkelt å gjøre, og resultatet kan bli gankse stilig. Mine småsøsken, de er en del år yngre enn meg, gjorde det til jul i fjor og det ble stiligt. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Deg jeg referer til ja Jeg vet veldig lite om hva du snakker om. Har f.eks aldri hørt om blyglass Men hvis jeg forstår riktig er det da en form for maling som males på plexiglass. Så kan man ta fra sin kunsteriske side og male i vei? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 GENIALT!!! Den likte jeg. En liten mod i seg selv nesten.... Tro meg jeg digger lego og har faktisk aldri tenkt på den anvendelsen der... (Sjekk LegoJungle i sign, der er det en annen praktisk anvendelse av lego;) Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Deg jeg referer til ja Jeg vet veldig lite om hva du snakker om. Har f.eks aldri hørt om blyglass Men hvis jeg forstår riktig er det da en form for maling som males på plexiglass. Så kan man ta fra sin kunsteriske side og male i vei? Når jeg prater om blyglass prater jeg om slikt som finnes i kirker med mange farger. Om jeg faktisk kaller det med riktig navn vet jeg ikke, men jeg tror det. Og når man lagde slikt i gamle dager hadde man glassplater i forskjellige farger som man hadde bly mellom for å holde det på plass. Derav navnet. Det jeg foreslo er å kjøpe jukse bly som man bare limer oppå plexien (eventuelt glasset) og maler glasset i forskjellige farger slik at man år det motivet man ønsker seg. se her fant jeg en lenke: http://www.blyglass.no/ Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Suzze: Kanskje vi møtes i norgesmesterskapet i indoorfotball... Hadde vært kult Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Har sendt en mail til blyglass.no nå. Får se hva de sier om prisen. Hadde vært kult det, men jeg har inget bilde å "trykke" da... Kanskje jeg må lage en logo for meg selv... EDIT: Fikk mail fra blyglass-mannen nå: Pris: Avhengig av detaljrikdommen. Fra 6000,- /kvm for enkelt motiv til 8000/kvm for detaljrikt motiv. For ditt vindu på 0,25 kvm blir prisen ca. 1750,- for middels detaljrikt motiv. I tillegg tar jeg 500,- for utarbeidelse og klargjøring av motiv. Selve glasset (plexi eller vanlig - ca. 500,-/kvm) og transport kommer i tillegg (vi er ofte i Oslo, så det kan jo gå greit) Hvor skal motivet monteres ...Yeah-right... Endret 27. september 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå