Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mega-Update!:

 

Nå har jeg, endelig, flyttet maskinvare inn i det nye kabinettet. Jeg satt fra 17:45 til ca. 22:30 i går å mekka. :whistle:

 

LEDs-lednigene er forlenget for å rekke fram.

Har fjernet OTES-kjølinga for å minske litt støy, selvom det er prosessorvifta som bråket mest.

Så tror jeg bildene sier mest selv. Merk Speedfan-temperaturene som jeg har lagt ved. Skyldes nok at det er ekstremt god luft der. Da det ikke er full vegg bak, foran og på den ene siden.

 

Bilder:

 

"In action", Forlengede kabler (vanskelig :scared: )

37.jpg 38.jpg

 

Hovedkort med skjerm og lydkort montert inn, Viktig å sikre seg mot støtsakder ;)

39.jpg 41.jpg

 

Måtte ha noe tungt som tvinge, Det er viktig med en ryddig arbeidsplass...

42.jpg 40.jpg

 

Da smilte jeg godt da :D

43.jpg

Da smilte jeg ekstra godt :D

44.jpg

 

Utrolig nok møtte jeg kun må to små problemer.

1. Var en liten planke i veien for hovedkortet, så jeg måtte hakke bort til treverk.

2. Putta SATA-kablene på feil plasser (bytta om), så den vil ikke starte.

 

Og så var jeg så uheldig, vet ikke om det har skjedd på forhånd men, SATA kabelen dro med seg feste i Raptor disken (Den lille plastikk plata som bestemer hvilken vei kabelen skal), så den kabelen sitter ikke så godt.

 

Ellers så synes jeg det brpker ganske heftig, så jeg gleder meg til vannkjøling.

 

Planene framover nå er å dekke til baksiden med ispinner og lage den siste store veggen, som også skal være en dør.

post-132-1102452063_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinettet er overaskende stødig. Hadde jeg montert et par føtter på som stakk ut på sidene ville man ikke kunnet rikka det. Så jo mer ispinner jeg limer på jo mer fast og stabilt blir det.

 

Tenker på å montere en slags ramme langs der hvor CD-rom og diskettstasjon skal være ja. Skal lage en skisse til det senere, ikke i dag. Skal sies at diskettstasjonen ble montert for en god stund siden, da ble kabinettet flytta mye rundt og den løsna. Så nå er det bare fronten som står igjen.

Lenke til kommentar

Hvis den fungerer slik jeg tror den gjør - nei. For å da få skrudd på PC'en må du ta knappen av og på dritfort. (PWR skrur seg på ved strøm i 1 sekund, men skrur seg av ved strøm på 5 sekunder =) Det er derfor du kan holde inn startknappen på en PC i 5 sekunder så den slår seg av ;) ) En startknapp på en PC bør altså være en som ikke "blir" noe sted, men som bare gir kontakt så lenge du trykker den inn :)

Lenke til kommentar

Skal ærlig inrømme at jeg ikke er noen stor planlegger og tar ting litt som se kommer. Derfor finnes det sikkert løsninger som kunne vært bedre, men jeg er fornøyd så langt.

 

Må få tetta igjen bak nå snart og få tak i en startknapp. Er litt kippt å måtte fra med lys og skrutrekker hver gang jeg skal starte. Regner med at det blir mer tid i juleferien.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

HVet at det skal gå an å lage en impuls bryter ut av en vanlig flipp bryter. Gikk elektro i fjor, hadde det bare ikke vert for at jeg har så sinsykt dårlig hukomelse skulle jeg lagt ut men...

Så vidt jeg husker trenger man em resistor en kondensator og en bryter. Hvis jeg finner ut hvordan man gjorde det igjen så skal jeg ha det på kabinetet mitt.

Lenke til kommentar
HVet at det skal gå an å lage en impuls bryter ut av en vanlig flipp bryter. Gikk elektro i fjor, hadde det bare ikke vert for at  jeg har så sinsykt dårlig hukomelse skulle jeg lagt ut men...

Så vidt jeg husker trenger man em resistor en kondensator og en bryter. Hvis jeg finner ut hvordan man gjorde det igjen så skal jeg ha det på kabinetet mitt.

Da lager du det til meg da :thumbup:

Resistor, kondensator... Volt, Watt motstand :D Det er det jeg kan.

 

OT: Mangler du billetter til TG, pain? :p

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...