Kenneth Dammyr Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Mega-Update!: Nå har jeg, endelig, flyttet maskinvare inn i det nye kabinettet. Jeg satt fra 17:45 til ca. 22:30 i går å mekka. LEDs-lednigene er forlenget for å rekke fram. Har fjernet OTES-kjølinga for å minske litt støy, selvom det er prosessorvifta som bråket mest. Så tror jeg bildene sier mest selv. Merk Speedfan-temperaturene som jeg har lagt ved. Skyldes nok at det er ekstremt god luft der. Da det ikke er full vegg bak, foran og på den ene siden. Bilder: "In action", Forlengede kabler (vanskelig ) Hovedkort med skjerm og lydkort montert inn, Viktig å sikre seg mot støtsakder Måtte ha noe tungt som tvinge, Det er viktig med en ryddig arbeidsplass... Da smilte jeg godt da Da smilte jeg ekstra godt Utrolig nok møtte jeg kun må to små problemer. 1. Var en liten planke i veien for hovedkortet, så jeg måtte hakke bort til treverk. 2. Putta SATA-kablene på feil plasser (bytta om), så den vil ikke starte. Og så var jeg så uheldig, vet ikke om det har skjedd på forhånd men, SATA kabelen dro med seg feste i Raptor disken (Den lille plastikk plata som bestemer hvilken vei kabelen skal), så den kabelen sitter ikke så godt. Ellers så synes jeg det brpker ganske heftig, så jeg gleder meg til vannkjøling. Planene framover nå er å dekke til baksiden med ispinner og lage den siste store veggen, som også skal være en dør. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 det blei jo artig da ispinner lol :!: jævli bra. men bare lurer er den stabil i ramma?? Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Ble veldig bra, men håper du skal stealthe den floppy'n Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 lurer også på om ramma er stødig, eller om den er vinglete?? sjefs kabinett Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Kabinettet er overaskende stødig. Hadde jeg montert et par føtter på som stakk ut på sidene ville man ikke kunnet rikka det. Så jo mer ispinner jeg limer på jo mer fast og stabilt blir det. Tenker på å montere en slags ramme langs der hvor CD-rom og diskettstasjon skal være ja. Skal lage en skisse til det senere, ikke i dag. Skal sies at diskettstasjonen ble montert for en god stund siden, da ble kabinettet flytta mye rundt og den løsna. Så nå er det bare fronten som står igjen. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Sitter å tenker på brytere. Må jo ha en startknapp på kjerra. Vil en slik fungere? Ved at jeg bare trekker en kabel fra de to pinnene bak på bryteren og ned til de to PWR-pinnene på hovedkortet? Endret 12. desember 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvis den fungerer slik jeg tror den gjør - nei. For å da få skrudd på PC'en må du ta knappen av og på dritfort. (PWR skrur seg på ved strøm i 1 sekund, men skrur seg av ved strøm på 5 sekunder =) Det er derfor du kan holde inn startknappen på en PC i 5 sekunder så den slår seg av ) En startknapp på en PC bør altså være en som ikke "blir" noe sted, men som bare gir kontakt så lenge du trykker den inn Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Det med 5 sek. kom forøvrig sammen med ATX(husker det het noe mer hehe)standarden for PSU Rundt 96 hvis jeg ikke tar feil. Endret 13. desember 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Da vil jeg tro at en slik vil gjøre susen? Den var ikke like fin men... Innlegg 1500, Passert 10'000 Endret 13. desember 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Du kan også lete på elfa etter knapper. De har et stort utvalg. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Takk for tipset! Var vanskelig å finne fram, men jeg syntes denne var fin jeg: Lenke til kommentar
nree Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Takk for tipset! Var vanskelig å finne fram, men jeg syntes denne var fin jeg: Sånnen vil jeg og ha!!! så kan du bare klistre ein liten lapp med reset og ein med ON/OFF med sånnen marke maskin! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Nice prosjekt da. Ispinner av alle merkelige ting. Bruskorker neste? Men er ikke kabinettet _litt_ for stort? Er jo nesten ikke halvparten av kabinettets areal som benyttes. Selv med vannkjøling.. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Når jeg tegnet kabinettet, var jeg ikke helt sikker på hvor stort det burde være, men ejg tenkte som så at det er bedre at det er for stort enn for lite. Dessuten liker jeg å ha litt god plass å jobbe i. Men skulle ejg endret noe så ville jeg endret litt på dybden ja. Nå stikker det inn i beina mine... Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Har lest alt nå. Synes det er flott at jobben gjøres så grundig. Iallfall etter det jeg kan se utfra bildene Legopusseren var GENIAL ! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Skal ærlig inrømme at jeg ikke er noen stor planlegger og tar ting litt som se kommer. Derfor finnes det sikkert løsninger som kunne vært bedre, men jeg er fornøyd så langt. Må få tetta igjen bak nå snart og få tak i en startknapp. Er litt kippt å måtte fra med lys og skrutrekker hver gang jeg skal starte. Regner med at det blir mer tid i juleferien. Endret 19. desember 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Mouse Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 HVet at det skal gå an å lage en impuls bryter ut av en vanlig flipp bryter. Gikk elektro i fjor, hadde det bare ikke vert for at jeg har så sinsykt dårlig hukomelse skulle jeg lagt ut men... Så vidt jeg husker trenger man em resistor en kondensator og en bryter. Hvis jeg finner ut hvordan man gjorde det igjen så skal jeg ha det på kabinetet mitt. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Meget bra Kenneth, jeg er imponert! Lykke til videre! Vet du klarer dette Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) HVet at det skal gå an å lage en impuls bryter ut av en vanlig flipp bryter. Gikk elektro i fjor, hadde det bare ikke vert for at jeg har så sinsykt dårlig hukomelse skulle jeg lagt ut men...Så vidt jeg husker trenger man em resistor en kondensator og en bryter. Hvis jeg finner ut hvordan man gjorde det igjen så skal jeg ha det på kabinetet mitt. Da lager du det til meg da Resistor, kondensator... Volt, Watt motstand Det er det jeg kan. OT: Mangler du billetter til TG, pain? Endret 25. desember 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå