Kenneth Dammyr Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Hei Da er vi igang. Hoved-ideèn bak prosjektet er å bygge et kabinett av ispinner. For de som vil vite mer foreslår jeg å lese litt her. Litt tanker om prosjektet: Skal i hovedsak lages av ispinner. Store og små. Jeg bygger en ramme som skal holde det hele på plass. Denne er laget av 20x14mm "plank". Rammen festes med spiker. Ispinner med lim. Strømforsyning Bak hovedkortet setter jeg Plexi-glass som jeg borer og fester til hovedkortfester. Skal lage en dør som rett og slett er en vanlig ispinne-vegg. Henges på med hengsler. Konstruksjonsbilder: DWG 3D-Fil: http://www.freewebs.com/ispinne/Ispinne-kabinett.dwg Maskinvare: Abit IC7 Max3 Intel P4 3.0Ghz, 512KB GeIL Ultra Platinum PC3500 512MB x2 WD Raptor 36,7GB WD 250GB,8MB,SATA,7200rpm Sapphire Radeon 9600Pro AIW Creative SB Audigy2 ZS Platinum Pro Det er meningen at prosjektet skal gå over tid, så jeg blir ikke ferdig i morra. Men målet er å bli ferdig til TG, men jeg blir nok ferdig lenge før det. Etthvert skal det også komme inn vannkjøling, men foreløpig blir det bare "klargjort" inntill økonomien strekker til. I dag er det kjøpt inn litt smått utstyr: 7,4m Plank Limpistol + "limpatroner" Spiker (1,4-25) Hengsler Så da er det vel bare å begynne EDIT1: Dere får beklage bildene her, men forum-admin må gjøre noe med bildefunksjonen her. Linkingen er ikke helt holdbar... EDIT2: Har lagt ut bare adressen nå, skal fikse home-adresse senere... EDIT3: Nå funker bildene Endret 8. april 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Er ikke noe gale med linkingen tror jeg.. Er det ikke http://www.freewebs.com som det ikke funker og hotlinke mot ? Btw, nice prosjekt Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Er ikke noe gale med linkingen tror jeg.. Er det ikke http://www.freewebs.com som det ikke funker og hotlinke mot ? Btw, nice prosjekt Save Target As!!! Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hehe, ser ut som et morsomt prosjekt. Orginalt i allefall. Får håpe du blir ferdig til TG, og så får du ha lykke til. Skal følge med. Lenke til kommentar
torsk Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Morro! Jeg vil anbefalle deg å legge bildene et annet sted. Det er litt slitsomt å laste de ned. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Vil du ha ispinne-musematta mi? Bra prosjekt Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Innmari kult, men laste ned bildene? :/ home.no Lenke til kommentar
monstar Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Kult prosjekt!, men fiks linkene da.. Lenke til kommentar
v0id Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Linkene funker bare fint, bare dra de over i adresselinja. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hehe, morsom idé. Men den hærligste delen er vel å spise nok is Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 åh, du kunne ikke spandere noen pakker is på meg ? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Fest ispinner utpå tastatur, mus og skjerm! Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 jaha.. ditte va snedig... sitte å spise pinne-is, høre på "Alanis Morisette - Ironic" (va tilfeldig, shuffle står på..) og der dukka du opp.. å trua med å lage ett kabinett av ispinna... sneding... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 (endret) He He. Det blir mye "finispinning" hvis jeg skal dekke hele tastaturet... Har faktisk tenkt å dekke CD-Rom og DVD-Brenner med ispinner også. Dog jeg har spist en del is, så har jeg nok tenkt å kjøpe ferdig ispinner. De har masse slikt i hobby-butikker. Jeg kjøpte en lim-pistol, men den var ikke veldig gunstig på tre, så jeg må nok kjøpe noe trelim. Hvordan er tørketiden på det? PS: The Helper: Artig Signatur Endret 1. september 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Lag dør på skjermen som du kan åpne når du skal bruke PCen, og som du kan låse med hengelås når den er lukket Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Offtopic: hva slags program bruker dere for å tegne de 3d modellene? Ontopic: kan bli sinnsykt kult når du har spist nok is Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Sketchup 4.0 Link Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Beklager dobbelpost, det passa bedre. Her kommer en Update: Begynte å sage litt og finpusse litt på de oppsagede plankene. Her er noen bilder: Tidnenes mest geniale verktøy-sett kjøpt på IKEA for en hundrings 2stk Hengsler til døra. 7,4M planker. Ferdig oppskjærte planker, til hovedstruktur. I tillegg blir det en del småbiter. En hjemmelagd slipemaskin for å flate ut endene på plankene, men jeg gikk tom for strøm... "Man tager hva man haver" Endret 18. september 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Sketchup 4.0 Link OFFTOPIC: Takker Har lagt det inn og leker meg litt med det. Får se om det blir no fint ut av det til slutt ONTOPIC: Kan bli morro å se på det ferdige resultatet! Hengslene til døra er ikke akkurat av ispinner da men Det er heller ikke plankene Men det blir sikkert drit kult til slutt! Skal følge med på den her! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Her kommer en liten Update: Sagde litt mer og satt sammen med teip for å se at alt passa sånn ca. og hvor stort det ble. Ble ikke for stort synes jeg, var litt redd for det. Venter fortsatt på strømforsyning fra databutikken.com, men jeg antar at den er her om en uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå