Gå til innhold

Anime - Hva anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri sett noe anime før, men jeg har nettopp sett ferdig Elfen Lied på en 2-3 dager, og jeg anbefaler den serien! Bare 13 episoder også :)

Ellers så driver jeg å laster ned appleseed, bebop, blood - the last vampire og GITS nå, håper det er bra! :w00t:

Edit: Er Gundam noe særlig bra? Har sett litt etter serien(e?), men det er visst utrolig mange forskjellige serier og masse rart, så om jeg vil se Gundam, hva anbefales?

Jeg fant en liste med Gundam-greier som var ute nå, men hva er det somer bra av alt dette?

Mobile Suit Gundam (series) (3 parts movie)

The 08th M.S. Team (series) (OAV Movie)

Gundam 0080 (series)

Gundam 0083 (series) (OAV Movie)

Z Gundam (series) (3 parts movie {not out yet})

Gundam ZZ (series)

Char's Counterattack (movie)

Gundam F91 (movie)

V Gundam (series)

G-Saviour (movie)

G Gundam (series)

Gundam Wing (series) (OAV movie)

Gundam X (series)

∀ Gundam (series) (3 parts movie)

Gundam SEED (series) (Special Edition series)

Gundam SEED DESTINY (series)

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Disse følger stor sett samme storyline (enten i rekkefølge eller nesten parallelt)

Mobile Suit Gundam (series) (3 parts movie)

The 08th M.S. Team (series) (OAV Movie)

Gundam 0080 (series)

Gundam 0083 (series) (OAV Movie)

Z Gundam (series) (3 parts movie {not out yet})

Gundam ZZ (series)

Char's Counterattack (movie)

Gundam F91 (movie)

V Gundam (series)

Skal du se noen av dem, start med de tre filmene Mobile Suit Gundam (av og til 0079, filmene og serien dekker grov sett samme storyen) Filmene er enklest å oppdrive (selges sikkert samlet på avalon eller outland)

---

G-Saviour (movie) er dårlig

---

G Gundam (series) vet jeg ikke noe særlig om

---

(New Mobile Report) Gundam Wing (series) (OAV movie) er ganske bra, du kan trygt se denne

---

(After War) Gundam X (series) noe spesiell, ble kansellert med ca 10 utestående episoder og har derfor en brå slutt.

---

Turn A Gundam skal visstnok "samle" alle tidligere parallelle Gundam univers (har ikke sett den)

---

Gundam SEED + Destiny (+ Astray) - nyeste og mest "fancy" gundam serien. Et godt sted å begynne.

---

Visstnok en serie som heter "Neo Green Diver" som passer inn der et sted også, men den er vanskelig/umulig å oppdrive

Anbefaler å begynne med Wing eller Seed, evt den første gundam serien, Mobile Suit Gundam.

Sp+

Lenke til kommentar
Ja, den liker jeg også. Chihiro og Heksene, altså. :)

Tror jeg har gått glipp av den omtrent 5 ganger! Kommer alltid midt inne i handlingen. Den går vel på Canal+, men jeg hadde bare de kanalene en måned. Siden vi fikk nytt kort til parabolen hadde vi hele pakken til Canal Digital en stund, men ikke lenger. Vi så gjerne se den, hørt masse bra om den. Får vel be noen kamerater skaffe den eller kjøpe den.

Lenke til kommentar
Noen som vet om norske forhandlere som selger gundam-byggesett?

-jeg finner dem stort sett kun i usa og japan.... :cry:

Jeg vil ha Gundam Wing -perfect grade

Har en Gundam Strike figur som fulgte med Newtype Magazine for et års tid siden (Ja, jeg kjøpte newtype bare pga av det ;) )

Avalon og outland har en del snacks, men jeg kan ikke huske å ha sett noen Gundam figurer

Sp+

Lenke til kommentar

Liten liste over mine favoritter:

Full Metal Alchemist - Knall story

Bleach - Begynner med en del bra action og story, og blir bare bedre og bedre. Så langt er den kommet til ep. 18.

Full Metal Panic: Fumoffu - Veldig morro serie, Chidori er min #1 blue hair anime dame.

Naruto - Super story, mange veldig brae charactere med bra bakgrunns historie. Har den beste bad-guyen noensinne (Orochimaru) og helt genial action.

Hiraku no go - Spennende story og vanskelig å legge fra seg. Overaskende gøy å se på til tross for emnet i serien

Chobits - Kawaii!

Great Teacher Onizuka - Veldig gøy

Kimi Ga Nozomu Eien - Denne serien begynner bra og morro, men blir veldig dyster utover. Serien hadde vært bedre om den hadde vært på 8 episoder istedenfor 14. Husk å se alt på en gang hvis du skal se den, serier som denne påvirker meg så mye at jeg får nesten problemer med å sove og blir i dystert humør. Men det er den negative siden, historien er ufattelig bra fortalt og vel verd å se hvis du er på utkikk etter noe seriøst.

Cowboy Bebop - Seriøs, drit bra laget anime

One Piece - Morsom anime om noen noe speiselle Pirater! Veldig bra.

Love Hina - En super sjenert gutt med masse jenter. Dømt til å være bra. :)

Helvete jeg digger anime. Skulle ønske jeg hadde evig med tid så jeg kunne sett alt. Tidligere i fjor hadde jeg ikke sett en eneste anime. Når jeg hadde sett en episode av Full Metal Panic: Fumoffu var jeg dømt til evig anime fan. Jeg får bare ikke nok.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må bare si at jeg har blitt helt hekta på anime nå, selv om jeg ikke har sett så mange serier enda... Har egentlig bare sett de 3 på favorittlista mi (har også sett appleseed og litt cowboy bebop), men de 3 er utrolig bra serier :)

Min favorittliste akkurat nå:

- Elfen Lied

- Last Exile

- Neon Genesis Evangelion

Har nesten sett ferdig hele NGE nå, og det virker ikke som om at det blir noen lykkelig slutt... :( Hva anbefaler dere av serier som ligner litt på de tre nevnt over? Prøvde meg på .hack//SIGN men den synes jeg rett og slett ble for kjedelig, liker litt mer action, sammen med en bra historie.

Skal se End of Evangelion etter NGE, men det er jo bare et par episoder/en film, så hva anbefaler dere? :w00t: Er Cowboy Bebop noe særlig?

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Har nesten sett ferdig hele NGE nå, og det virker ikke som om at det blir noen lykkelig slutt... :( Hva anbefaler dere av serier som ligner litt på de tre nevnt over? Prøvde meg på .hack//SIGN men den synes jeg rett og slett ble for kjedelig, liker litt mer action, sammen med en bra historie.

Skal se End of Evangelion etter NGE, men det er jo bare et par episoder/en film, så hva anbefaler dere? :w00t: Er Cowboy Bebop noe særlig?

Om slutten på NGE er lykkelig eller trist er faktisk ikke så lett å si. ;) End of Evangelion er en alternativ slutt på serien, men du får gjøre opp din egen mening om den når du har sett den.

Forøvrig, et forsøk på svar på ditt neste spørsmål.

1-Neon Genesis Evangelion -> RahXephon (sistnevnte er en av mine favoritter)

2-Elfen Lied -> Kono Minikukumo Utsukushii Sekai (Synes forøvrig sistnevnte ikke var noe særlig)

3-Last Exile -> Vanskelig å si, jeg har egentlig ikke sett noe liknende anime.

Cowboy Bebop er absolutt verdt å få med seg, jeg likte den serien meget godt.

Lenke til kommentar

aero^^: så du ova'ene oxo? Synes det var en artig serie jeg oxo!! :) (til Green Green)

Siste som jeg har sett og likt:

-Ikkitousen

-School Rumble (er ikke helt ferdig med denne, men har kommet like langt som serien)

-Interlude

-Jin-Roh The Wolfbrigade

-Laputa Castle in the sky

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...